Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Hiker op 08-02-2016 21:26:50
Worden er al nn-en gesloopt? :evil:
die van het plaatje wel komend weekend :evil: schade auto's komen wel voor

viking_in_shorts

Als het geen xc moet zijn kan ik er anders morgen ook wel een foto maken van een dubbel pijpje :eusa_whistle:


Taranis

Is 2e hands heel veel voordeliger dan nieuw?

Als ik er bij mij onder kijk, stelt het niet veel voor.... waarom dan prutsen met 2e hands spul?

Sbv

idd Ronald, al heb ik geen idee wat het nieuw kost.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 08-02-2016 21:41:40
Is 2e hands heel veel voordeliger dan nieuw?

Als ik er bij mij onder kijk, stelt het niet veel voor.... waarom dan prutsen met 2e hands spul?

Hele zwikkie c.a. 200 euro. Wat slijt er nou aan een Volvo uitlaat? :eusa_think: Nog nooit een versleten. :eusa_hand:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Van de 240 en de 740 wilden ze anders best hoor.

UserID6342

Citaat van: KIM op 08-02-2016 23:39:04
Van de 240 en de 740 wilden ze anders best hoor.
Zeer zeker, maar ook de imi uitlaten van een 850 / x70 en N's rotten zo weg....
Waarom die dubbele pijp niet zelf (laten) maken ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2016 06:05:38
Waarom die dubbele pijp niet zelf (laten) maken ?

Ik denk:

a) duurder
b) ik wil dat het helemaal origineel lijkt

Wat ik nog niet weet is of ik zo'n pijp er zomaar van onderen kan frommelen en de vervanger er weer in. Of moet de achteras zakken oid? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-02-2016 22:52:53
Citaat van: Taranis op 08-02-2016 21:41:40
Is 2e hands heel veel voordeliger dan nieuw?

Als ik er bij mij onder kijk, stelt het niet veel voor.... waarom dan prutsen met 2e hands spul?

Hele zwikkie c.a. 200 euro. Wat slijt er nou aan een Volvo uitlaat? :eusa_think: Nog nooit een versleten. :eusa_hand:
Ze rotten soms gewoon weg. Bij V70n gaat de einddemper er ook nog wel eens aan

UserID6342

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-02-2016 07:53:36
Citaat van: Dirk342 op 09-02-2016 06:05:38
Waarom die dubbele pijp niet zelf (laten) maken ?

Ik denk:

a) duurder
b) ik wil dat het helemaal origineel lijkt

Wat ik nog niet weet is of ik zo'n pijp er zomaar van onderen kan frommelen en de vervanger er weer in. Of moet de achteras zakken oid? :eusa_think:
Wat ik zo zie, zou hij er zo op kunnen, zonder de as te laten zakken:


Johann

De af fabriek uitlaat is in de fabriek in volle lengte zonder koppelingen op de aandrijflijn gezet en toen in de auto gedrukt. Er is geen mogelijkheid de uitlaat er onder vandaan te halen zonder te moeten zagen.
Een andere demper zit een sleeve bij en de uitlaatpijp in de auto moet dus op een aangegeven plek door de midden.

UserID6342

Klopt, zo lees/zie ik het ook.  Pijp is vrij simpel door te krijgen met een pijpsnijder voor uitlaten.  Het is tegenwoordig allemaal niet meer zo dik materiaal als vroeger.  Dan loop je ook niet te klungelen met zaag, slijptol, weet ik wat onder de auto...

Ewout Schalkwijk

#6267
Dat moet ik dan nog maar even uitpuzzelen. Ik heb geen pijpensnijder in dat formaat. ::)
Eerst het eens worden met de verkoper maar, volgens goede Noorse traditie, gaat dat allemaal niet zo heel snel. ;D


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Ik heb even gezocht voor zo'n uitlaatpijpsnijder, dingen zijn zo duur nog niet. Nadeel is wel dat je hem maar één keer gebruikt. Zelf pak ik gewoon een ijzerzaag, gebruik niet graag een haakse slijper  :eusa_shifty:

maruska

ga je nou voor 2e hands ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R