Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 09-02-2016 20:43:19
Ik heb even gezocht voor zo'n uitlaatpijpsnijder, dingen zijn zo duur nog niet. Nadeel is wel dat je hem maar één keer gebruikt. Zelf pak ik gewoon een ijzerzaag, gebruik niet graag een haakse slijper  :eusa_shifty:
Een standaard ding is idd gewoon goedkoop en voor 1x gebruik meer als voldoende !  Als je zo'n ding vaker gebruikt, zoals wij, beter meteen een goede (lees duurdere) kopen.  Wij gebruiken die dus als er geen ruimte is voor een haakse slijper.  En als er geen ruimte is voor een haakse slijper, kom je vaak met een ijzerzaag al helemaal niet weg...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 10-02-2016 07:26:31
ga je nou voor 2e hands ? ;D

Ja, de auto in kwestie heeft er 165.000km op staan. Dus: of die, of die van Ronald. Beide hebben c.a. dezelfde km stand. Een uitlaat slijt niet/nauwelijks, dus is 'nieuw' niet strikt noodzakelijk. :eusa_snooty:

Citaat van: Dirk342 op 10-02-2016 07:36:28
Citaat van: StefanCJ op 09-02-2016 20:43:19
Ik heb even gezocht voor zo'n uitlaatpijpsnijder, dingen zijn zo duur nog niet. Nadeel is wel dat je hem maar één keer gebruikt. Zelf pak ik gewoon een ijzerzaag, gebruik niet graag een haakse slijper  :eusa_shifty:
Een standaard ding is idd gewoon goedkoop en voor 1x gebruik meer als voldoende !  Als je zo'n ding vaker gebruikt, zoals wij, beter meteen een goede (lees duurdere) kopen.  Wij gebruiken die dus als er geen ruimte is voor een haakse slijper.  En als er geen ruimte is voor een haakse slijper, kom je vaak met een ijzerzaag al helemaal niet weg...

Ik ga eens kijkebn Dirk. De biltema heeft vaak nogal veel op dat gebied. Thanx voor de tip. :laugh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Doppelt auspuff


De pijpensnijder is aangekocht, dus dat komt wel goed. Na nog weer eens een sms naar de verkoper, kreeg ik de volgende twee foto's toegestuurd.

Aardige roestbende. Het is dat ik het instrumentenpaneel van deze auto in de mijne aangesloten heb gehad, en gezien heb dat deze 165k aangaf, anders had ik niet geloofd dat deze donor zo weinig gelopen had. :eusa_think:.



Hier wordt ook veel zout gestrooid, maar dit heb ik helemaal niet zo. :eusa_shifty:



Die rotzooi hoef ik echt niet onder m'n auto. Nog even verder zoeken dus, haast heb ik niet.
Wel heb ik informatie over deze opgevraagd. Als de foto klopt is dat toch wel een verschil of een auto in West Noorwegen heeft gereden of dat die uit het oosten komt. In dit geval ligt deze set in Jönköping.
Ik wacht het antwoord even af van dit bedrijf. Er zijn maar heel weinig van dit soort sets beschikbaar op finn.no en Bildelbasen.se

Geen idee trouwens wat nieuw kost, maar ik kan me goed voorstellen dat dat aardig in de papieren loopt.


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

vraag onze Zeeuwse vriend gewoon eens wat het kost dan weet je dat

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-02-2016 21:30:36
Geen idee trouwens wat nieuw kost, maar ik kan me goed voorstellen dat dat aardig in de papieren loopt.

Vraag het nou eerst eens... wie weet kun je je dan die ellende met 2e hands sh*t besparen. Ik kom het desnoods nog brengen voor je.

Moet ik bellen?

UserID25761

Als je een dubbele uitlaat wil, ga dan voor een nieuwe! ik neem aan dat je nog jaren met de auto wil rijden?
Het is wellicht even investeren, maar dan heb je ook wat!

Edit: Ronald was me voor  :angel:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 10-02-2016 21:33:55
vraag onze Zeeuwse vriend gewoon eens wat het kost dan weet je dat

Ja, behalve dat ik voorlopig nog even niet naar NL kom... Of kom jij in het voorjaar nog ff een bakkie doen? :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 10-02-2016 21:34:30
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-02-2016 21:30:36
Geen idee trouwens wat nieuw kost, maar ik kan me goed voorstellen dat dat aardig in de papieren loopt.

Vraag het nou eerst eens... wie weet kun je je dan die ellende met 2e hands sh*t besparen. Ik kom het desnoods nog brengen voor je.

Moet ik bellen?

Ik zal Koert morgen ff vragen. Ik wacht ook nog op de prijs van die HO voor de XC90 van m'n chef. Thanx anyway voor het aanbod. :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik kan me vergissen, maar het lijkt dat op de eerste foto de pijp net voor de bocht al door is.

En dit staat gewoon te koop?  :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Jönköping is de grootste sloop van Zweden qua Volvo onderdelen. Dat de onderdelen daar liggen betekend niet per se dat de auto daarvandaan komt. Integendeel eigenlijk.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-02-2016 21:35:16
Citaat van: Sbv op 10-02-2016 21:33:55
vraag onze Zeeuwse vriend gewoon eens wat het kost dan weet je dat

Ja, behalve dat ik voorlopig nog even niet naar NL kom... Of kom jij in het voorjaar nog ff een bakkie doen? :eusa_whistle:
Hebben we het tzt nog wel over dan. Ga jij nu morgen eerst eens bellen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 10-02-2016 21:38:49
Ik kan me vergissen, maar het lijkt dat op de eerste foto de pijp net voor de bocht al door is.

En dit staat gewoon te koop?  :eusa_shifty:

Het ligt iets genuanceerder. Toen ik de foto zag van de auto waar m'n 'watchdial' uitkwam zag ik ook de dubbele uitlaat. Toen ik daarnaar vroeg kreeg ik als antwoord dat ze dan eerst de uitlaat moesten verwijderen van die auto. Bij het verwijderen werd pas duidelijk hoe die er aan toe was. Het is dus niet zo dat ze ermee aan het adverteren waren.

Citaat van: viking_in_shorts op 10-02-2016 21:39:14
Jönköping is de grootste sloop van Zweden qua Volvo onderdelen. Dat de onderdelen daar liggen betekend niet per se dat de auto daarvandaan komt. Integendeel eigenlijk.

Dat kan idd zo zijn, maar als de foto representatief is, dan ziet het er niet gek uit. Morgen weet ik wat het nieuw kost en of het dus loont om een nieuwe te bestellen. Als ik morgen een deuk in m'n deur zou hebben, dan zou ik die ook op een 'sloop' halen. Daar zie ik ook geen probleem in.

Verklaart idd wel waarom zoveel aanbod uit Jönköping lijkt te komen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Erg grote kans dat nieuw prijs Zweden ca 2 x Jönköping prijs is ;)

GringoV70

Citaat van: viking_in_shorts op 10-02-2016 21:39:14
Jönköping is de grootste sloop van Zweden qua Volvo onderdelen. Dat de onderdelen daar liggen betekend niet per se dat de auto daarvandaan komt. Integendeel eigenlijk.

Dat is leuk om te weten.
Misschien dat ik er over 2,5 week eens ga kijken.
Kom dan toch door Jönköping.

Die uitlaat moet vast wel goedkomen verder.
En dan sierstukjes van OF eronder?
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

maruska

gewoon nieuwe halen, gebruikt staal/ijzer onder je gepimpte auto ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R