Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

Kun je bij Jelmar iets laten fabrieken?

MarcoV

Ewout Schalkwijk

Nieuwe set kost incl. beugels e.d. met maximale korting zo'n 700 euro. Komt de onderste 'lip' van de bumper er nog bij.
Ik ga hier even lekker op kauwen, en wacht ondertussen op antwoord uit Zweden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: MarcoV op 11-02-2016 09:43:32
Kun je bij Jelmar iets laten fabrieken?

MarcoV

Ik wil het graag origineel. En bij jelmar iets laten maken terwijl ik een dagje in NL ben vind ik ook niet handig. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MarcoV

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-02-2016 09:46:36
Citaat van: MarcoV op 11-02-2016 09:43:32
Kun je bij Jelmar iets laten fabrieken?

MarcoV

Ik wil het graag origineel. En bij jelmar iets laten maken terwijl ik een dagje in NL ben vind ik ook niet handig. :eusa_shifty:

Duidelijk   ;D
Vind wel de einstukken een beetje ielig of kan er door de bumpergaten geen grotere op?

MarcoV

MarcoV

Ewout Schalkwijk

Helaas, missie mislukt voor nu.

Had de demper al besteld. Mooie prijs. Uiteindelijk voor 1.750,00 SEK incl. verzending rond gekregen. Blijkt het niet de goede te zijn :eusa_wall:. Deze pijpjes wijzen naar beneden ipv rechtuit naar achteren. Deze potten blijken van een 6 cilinder benzine motor te zijn. Da's verder geen probleem, maar om te upgraden naar dubbele pijpen terwijl ze niet eens zichtbaar zijn is dan weer jammer.
Bestelling weer geannuleerd. :'(

Klik voor groot:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Rechte eidstukken aan (laten) lassen?

Ewout Schalkwijk

Achterlicht vervangen


Niet zo makkelijk als bij een Classic of een N, ook niet bepaald moeilijk, maar best veel schroeven. Toen ik de XC70NN kocht was het rechter achterlicht beschadigd en flikkerden de sidemakers regelmatig. Soms brandden ze fel, soms bijna niet. Blijkbaar heeft de vorige bewoner het een keer geschampt en daarmee ook de reflector beschadigd.

Al begin december had ik een nieuw achterlicht besteld en eind januari was die eindelijk in Hvittingfoss aangekomen. Helaas was het een MY'14 lamp met van die 'gay' zilveren stripjes erin. Toch vind ik die ook niet echt lelijk, maar dan moet je wel alles vervangen. Dus lamp weer retour Nederland. En dan vandaag een gevonden voor een 'redelijk vriendelijk' prijsje. Natuurlijk heb ik die zojuist samen met de nieuwe reflector gemonteerd.

Reflector met scheur en hoekje weg.


LED's die meer weg hebben van een discobal dan sidemarker's


Bumper moet eraf, rechter binnenscherm ook. Daarvoor moeten er nog twee panelen uit.


Onder de lamp zit een frame waar de bumper aan vast zit, en die houdt ook de lamp weer deels op z'n plaats.


Zo hoort het. Dat de auto acht jaar oud is, hoeft niet te betekenen dat ik hoef te accepteren dat dingen het niet doen. ;D


Alles weer op z'n plek.


Gelijk maar even met koud water de rest afgespoeld. Door de Nanolex een fluitje van een cent.



Het bedrijfwaar ik de lamp heb gekocht gaat nu verhuizen naar een groter pand en verwachten eind maart waarschijnlijk een 'dubbele pijp' beschikbaar te hebben incl. warmteschild en de diffuser. Ik wacht het nog even rustig af. :eusa_whistle:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Hoop werk om zo'n lampje te vervangen. Die Nanolex werkt blijkbaar goed, auto ziet er weer netjes uit.

Sbv

netjes Ewout. Volgende klus. de voorzijde voorzien van wat nieuwe zaken ?

Taranis

Dat is inderdaad flink schroeven voor een lampje... je MY14 lamp is vanmiddag weer terug ingeleverd.

Ik had trouwens eigenlijk een hotel-Reinemoen-update verwacht :P

maruska

ja, is de hotelkamer nog afgebroken door pineau ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Kort verslag VOMAC-NL expeditie

Vrijdagavond laat rond 00:00 uur kwamen Sander en Mark aan in Hvittingfoss om op zondagochtend mij mee te nemen naar Östersund in Zweden om daar de rest van het team te ontmoeten. Ik zou in totaal 6 dagen meegaan omdat ik niet onbeperkt vakantiedagen heb. Tevens vond ik zelf dat voor mij de hoogtepunten liggen bij het IJshotel en de Noordkaap. Vanuit Tromsø vlieg ik dan weer terug naar huis.




Op zaterdag 30 januari kwamen Mark en Sander 'even' de verjaardag van Niek vieren. 's-Middags naar Kongsberg geweest en 's-avonds lekker gegrilled.



Zondagochtend 08:00 uur vertrek vanuit Hvittingfoss


Twee dagen later in Jokkmokk op de poolcirkel. Elmar en ik zei de gek


Ronald en Daantje


Groepsfoto bij het IJshotel waar toevallig een bijeenkomst van Volvo België was.


Mijn 'luckyshot'. ;D


Andere 'shotjes' ook verkrijgbaar.


'Ons' ralleyschild voor de reis



Via Finland weer thuis in Noorwegen.


En dan eindelijk de Noordkaap


Eten in het hotel in Alta



En de afsluiting voor mij in Tromsø.


Wachtend op de trein in Oslo. Heerlijk om ook weer thuis te zijn. Nog een week en dan komt de rest ook naar Hvittingfoss.



De vrijdag daarop komen de vakantiegangers de vakantie afsluiten in het pittoreske Hvittingfoss alwaar ik ze een traditionele Noorse kerstmaaltijd beloofd had. Ribbe... :eusa_drool:



Lekkorrrrrrrrr....






Na lekker eten hoort lekker bubbelen. Met een drankje natuurlijk. ;lD




Her en der zijn er wat foto's die niet door mij genomen zijn, maar ik hoop dat ik geen klachten krijg dat ik ze geplaatst heb. :eusa_angel:


Citaat van: Taranis op 18-02-2016 21:09:05
Ik had trouwens eigenlijk een hotel-Reinemoen-update verwacht :P

Beter zo? ;D

Citaat van: maruska op 18-02-2016 22:12:06
ja, is de hotelkamer nog afgebroken door pineau ? ;D

Nee hoor. Sterker nog, Pineau mag gewoon nog eens terugkomen. :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

#6297
ja, mooi verslag vanuit hotel reinemoen en aanhang ;D

ow, en volgende keer misschien wat minder water in de hot-tub.. pino leverde een te grote bijdrage aan het drijfvermogen van de insteek tafel  :evil:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Claudia

Gewéldige plaatjes! ;D

Mark, je bent vast de eerste toerist die daar 's winters in een korte broek heeft gestaan! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Mooi verhaal en dito foto's, E  8)