Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Claudia op 19-02-2016 09:57:31
Gewéldige plaatjes! ;D

Mark, je bent vast de eerste toerist die daar 's winters in een korte broek heeft gestaan! :)
Nou...van de grote groep Nederlanders die er ook waren gingen er 2 even gek doen en enkel in onderbroek staan. Het was daar overigens maar een paar graden onder 0

maruska

Ik heb nog enigzins schaamte 😝😝
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Parkeersensoren vóór geplaatst


Omdat het zo'n mooi weer vandaag was kreeg ik al een beetje de lente in m'n kop. en wat doe je dan? Nee, niet dat. :eusa_naughty: Althans, niet meteen. Eerst eens de parkeersensoren plaatsen die al bijna een maand op de plank liggen te wachten op montage. :eusa_angel:




Lekker in het zonnetje op je knietjes voor je, pas gewassen, auto de bumper eraf peuteren. Nog makkelijker dan bij een 'N' en dan eerst het middenrooster eruit halen. Dan kom je erachter dat, hoewel het zonnetje vandaag zo lekker scheen, al het kunststof net aan 4 graden is en dus zo hard en stijf als... You get the picture. :eusa_shifty:




Omdat ik er op een gegeven moment aardig klaar mee was is uiteindelijk het middenrooster er in verschillende delen uitgekomen. Ook het nieuwe rooster met de sensoren had enige overtuigingskracht nodig om op z'n plek te komen.

Toen ik besloten had dat het trekken van de kabels door het motorruim en door het hele interieur wel een andere keer kon als het wat warmer was, zag ik een ongebruikte stekker hangen die verdacht veel leek op de aansluiting van de kabelboom van de sensoren. Mijn zojuist getrokken kabelboom vanuit de bumper paste feilloos op die stekker en ook op de PAM bleek al de bruine stekker geplaatst te zijn.
Al met al dus veel sneller klaar dan verwacht, en morgen maar eens bij de dealer in Kongsberg informeren wanneer ze tijd hebben om de software te activeren. :laugh:

Bij de rode pijlen zitten de sensoren.




Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Je kon dus niet wachten totdat het boven de 10 graden zou worden.

Mooie snelle klus zo te zien

Marc O.

Da's mooier zo dan dat die dingen in de bumper zitten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Mooie oplossing zo, (bijna) onzichtbaar!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 24-02-2016 16:55:37
Je kon dus niet wachten totdat het boven de 10 graden zou worden.

Mooie snelle klus zo te zien

:-[ Ik heb het 25 dagen volgehouden. Da's toch al heel flink van me? :eusa_angel:

Citaat van: elianmars op 24-02-2016 19:17:48
Mooie oplossing zo, (bijna) onzichtbaar!

Origineel is altijd mooier. ;D

:-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


Ewout Schalkwijk

#6309
Sensoren nu werkend.

Vanochtend meteen ff langs de garage gereden en die hadden zowaar meteen tijd voor me. Auto aan de acculader (standaard procedure), software opzoeken en downloaden.
Nadat dat allemaal gebeurd was werkte geen van de sensoren meer. Lichte paniek totdat het hoofd van de werkplaats vroeg hoeveel aansluitingen ik had op de PAM.
Uuuhhh, twee.... Ah, daar zit het probleem, het moeten er drie zijn. :-[

De kabel die ik gisteren bij de voorbumper vond was dus achterin niet aangesloten. Kwestie van de vloer achter er uit, stekker opzoeken en klaar. Heel toevallig hoefde ik vandaag niet heel lang te werken, dus kon ik al voor drieën met de klus aan de gang. Helaas was er dus echt nergens een connector te vinden die in de PAM (Parking Assist Module) kon worden gestoken.

Dus alsnog de complete kabel trekken vanaf de voorbumper door een tweetal rubber thule's naar achter het dashboardkastje en dan helemaal langs de passagiersdeur en de rechterachterdeur, onder de achterbank door naar de PAM. Begonnen met +4 graden, klaar met -3 graden. Blij dat het erop zit en goed werkt. ::)




Ja, een wasbeurtje mag wel weer. Toch is het nog geen week geleden.



Software downloaden en installeren via Vida.



En toen deed niets het meer. :-\



Tadaaaaaa ;D





Waarom je met alleen achtersensoren slechts de tekst krijgt dat de sensoren actief zijn weet ik niet, maar met voor sensoren erbij wordt het ineens allemaal mooi grafisch gemaakt.
Geeft keurig in vier stappen aan hoe je je object nadert. Leuk. Ik had het twee weken geleden bij Ronald al gezien, maar ik dacht dat het meer iets was voor een MY'11 oid.


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Mooi he? :D Ik ben er ook nog steeds wel blij mee. Als de piepers nu afgaan en je ziet het object niet, zie je in elk geval nog op het display waar het zich ongeveer bevindt :)

Veel plezier met je upgrade ;)

Sbv

Blijf het jammer vinden dat je bijv voor niet uit kan schakelen. Het is alles of niets bij mij

Claudia

Stelletje bejaarden met jullie sensoren! :P
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Ik vind die andere bejaardenoptie veel ergerder: een elektrische achterklep. Alsof je zelf niet in staat zou zijn het kofferdeksel open en dicht te doen...... alhoewel vrouwen er wel een handje van hebben die dingen altijd met mach 3 dicht te donderen en dat voorkom je zo wel :P

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 25-02-2016 20:52:25
Ik vind die andere bejaardenoptie veel ergerder: een elektrische achterklep. Alsof je zelf niet in staat zou zijn het kofferdeksel open en dicht te doen...... alhoewel vrouwen er wel een handje van hebben die dingen altijd met mach 3 dicht te donderen en dat voorkom je zo wel :P

En tóch is het zoooo fijn om zonder je handen goor te maken de klep al open te hebben op het moment dat je daar aan komt lopen met wat tassen in je handen terwijl het regent ... Ja, het klopt, je moet eerst de AB in je handen hebben, maar fijn is het echt.

Weet je wat alleen écht heeeel erg klote is?

Je kan hem met de AB of vanuit de auto niet dichtdoen. Dus je moet alsnog uitstappen als je per ongeluk met het knopje zit te spelen :eusa_shifty: