Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Het leven is zwaar met die moderne auto's! :azn:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Citaat van: Claudia op 25-02-2016 21:19:50
Het leven is zwaar met die moderne auto's! :azn:

Nou .. moet zeggen dat die adaptieve CC samen met lane departure warning het wel erg makkelijk maken om af en toe even lekker weg te dromen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 25-02-2016 21:04:09
Citaat van: Taranis op 25-02-2016 20:52:25
Ik vind die andere bejaardenoptie veel ergerder: een elektrische achterklep. Alsof je zelf niet in staat zou zijn het kofferdeksel open en dicht te doen...... alhoewel vrouwen er wel een handje van hebben die dingen altijd met mach 3 dicht te donderen en dat voorkom je zo wel :P

En tóch is het zoooo fijn om zonder je handen goor te maken de klep al open te hebben op het moment dat je daar aan komt lopen met wat tassen in je handen terwijl het regent ... Ja, het klopt, je moet eerst de AB in je handen hebben, maar fijn is het echt.

Klopt Tim, dat vind ik ook een groot voordeel. Zeker ook omdat ik niet daarna met m'n zwarte klauwen van de pekel m'n prachtige lichte stuur hoef te bezmoezelen. :eusa_clap:



Citaat van: Claudia op 25-02-2016 21:19:50
Het leven is zwaar met die moderne auto's! :azn:

Ja, echt heel zwaar...;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

nauwelijks vies te noemen, E.....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 26-02-2016 12:27:09
nauwelijks vies te noemen, E.....

Klopt, die foto is van 11 november en toen was het nog lang geen winter. ;D :eusa_angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

we smachten naar updates!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

nee, jij doet veel updates ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

Citaat van: maruska op 09-03-2016 08:35:24
nee, jij doet veel updates ;D

Ik kreeg gisteren persoonlijk op m'n lazerij dat ik te weinig actief was. Dus bij deze!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: arjenT5R op 09-03-2016 08:38:32
Citaat van: maruska op 09-03-2016 08:35:24
nee, jij doet veel updates ;D

Ik kreeg gisteren persoonlijk op m'n lazerij dat ik te weinig actief was. Dus bij deze!

Als ik weer terug ben uit NL dan heb ik een paar leuke foto's Arrrrrr. :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Citaat van: arjenT5R op 09-03-2016 08:38:32
Citaat van: maruska op 09-03-2016 08:35:24
nee, jij doet veel updates ;D

Ik kreeg gisteren persoonlijk op m'n lazerij dat ik te weinig actief was. Dus bij deze!
:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_clap:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Onverwacht weekje Nederland en doppelt auspuff

Woensdag 2 maart zijn wij geheel onverwacht naar Nederland gereden omdat mijn moeder was opgenomen in het ziekenhuis na een aanrijding. In het ziekenhuis zijn er een aantal dingen aan het licht gekomen die wat verder onderzoek behoefden. Zelf kies ik er voor omdat niet hier verder te delen. Vrienden en familie die het moeten weten zijn op de hoogte, en ik moet zeggen dat ik ook veel steun en lol heb gehad deze week met de Volvo vrienden die hier meelezen. Waarvoor dank. :eusa_clap:

Tussen de bedrijven door was er veel tijd voor leuke dingen en zo ook een ontmoeting in Delft met het bekende clubje. Toen ik aan kwam rijden merkte Ronald op dat m'n uitlaat lek was. De dag ervoor hoorde Marije het ook, dus het zal dus wel. Ronald merkte op dat hij tijd had gereserveerd bij de dealer in Goes en dat ik wel eventueel die over kon nemen als ik het hier wilde laten oplossen. Zo gezegd, zo gedaan en de volgende ochtend meteen om acht uur naar Olov (ik schrijf met opzet Olov) gebeld.

Bijna bij Olov in Goes.




Natuurlijk was dat geen probleem en of ik niet meteen die kant op zou kunnen komen. Aangekleed, koffie en hup in de auto. Om 10 uur was ik bij Olov en ik kon vrijwel meteen door naar binnen. Het geluid komt ergens vanuit de luchtinlaat/intercooler, maar duidt niet op een fout. Volgens de monteur is het een geluid wat vooral bij D5's nog wel eens hoorbaar is, maar absoluut niet schadelijk is.

Tsja, wat nu? Ben ik voor Jan l*l naar Goes gereden? Nee, gelukkig niet. Er was nu toch tijd om er gelijk een originele 'doppelt auspuff' onder te schroeven, dus gelijk maar de spullen besteld zodat dat met de 12 uurs ronde mee kon komen.

Ronald kwam ondertussen ff langs om een bakkie te doen en zijn eigen XC70 weer mee te nemen. Hierdoor kon ik zijn leenauto, een V40 D2, overnemen. Na even bijkletsen is ieder zijns weegs weer gegaan. Nu had ik mooi de gelegenheid om Arjen geheel onverwacht thuis te bezoeken.

Omdat ik sinds 1 maart op dieet was en dit dieet niet weer wilde uitstellen vanwege onze reis naar Nederland, heb ik veelal in Nederland overal m'n eigen prakkie staan koken. Arjen, zelf ook op dieet, wilde eerst gebakken eieren voor me maken, maar de eirern waren op. Toen hebben we heerlijke gebakken groenten gegeten met een forse kom kreeftensoep voor mij er bij. Heerlijk! :D



Misschien niet het eerste waar je aan denkt bij mannenvoedsel, maar wel lekker ;D



Kreeftensoep



Selfie ;D



De leenauto. Leuk hok, maar geen pit in het blok.



Samen met Arrrr, lekker door de omgeving getoerd/geblazen en ons goed vermaakt. Helaas belde Koert later die dag dat hij per ongeluk het verkeerde hitteschild had besteld waardoor de auto die dag helaas niet klaar zou zijn. :'(
Gelukkig had Arjen een batterij Volvo's voor de deur staan. In eerste instantie zou ik Sjaakie's V70 meenemen, maar nadat we die volgetankt hadden met gas kreeg ik de V70 niet meer gestart. De startmotor was stuk. Daarna Arjen's 850 T5 op gas meegenomen. Ondanks dat ik al jaren de 850's als 'overleden' beschouw moet ik toegeven dat deze nog verassend goed reed (en kraakte).

Omdat ik niet zoveel zin had om de volgende dag weer 300 km op en neer naar Goes te rijden, en Arjen toch nog bij Marcel langs moest, hadden we al snel afgesproken dat ik hem de volgende dag bij Marcel zou zien en dan weer auto's zouden ruilen. Op weg naar huis nog even bij de dealer gekeken hoever ze waren gekomen.

In de T5 naar huis



De oude pot er vanonder.



Nieuwe piepkes ;D



Zo mooi gezicht



Voor het laatst glanzend. :eusa_whistle:



Ook m'n trekhaak die ik er niet meer vanaf kreeg is weer gangbaar gemaakt. Vandaag thuis nog verder behandeld en weer toppie nu.






De volgende dag bij Marcel een 'mini-meet' en voor het eerst het resultaat bewonderd. :eusa_clap: :eusa_dance: Ik ben er geweldig blij mee. Wat mij betreft is de auto nu optisch helemaal af.
Omdat ik op dieet was en natuurlijk Marcel niet wilde belasten met de zorg voor mijn eten heb ik maar lekker voor de aanwezigen gekookt. Volgens mij weet Marcel nu ook welk dieet hij wil gaan volgen. ;D
Helaas heb ik hier geen foto's van.


Ff geleend uit Mars z'n blog.






De volgende dag in Den Haag kon ik eens goed kijken naar het resultaat. Wow.





Deze heb ik ook maar vervangen. Ik had vaak meldingen in Vida dat de HCM en POT onder de drempelwaarde lagen. Zo even gaan uitlezen hoe de stand van zaken nu is.


**Update: net uitgelezen, geen meldingen omtrent spanningsniveau. Dat bevestigt het vermoeden dat een accu 'minder' kan zijn zonder dat dat hard aantoonbaar is. M'n Solarmeter bevestigde m'n vermoeden wat op geen enkele andere manier zichtbaar te krijgen was.

En nu thuis zonder de rukpukkel, en met zo'n afdekkapje.



Hierbij een dieet foto extra. Afgelopen anderhalve week in Nederland ben ik 6,7 kilo afgevallen.





Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-03-2016 17:55:22
Omdat ik op dieet was en natuurlijk Marcel niet wilde belasten met de zorg voor mijn eten heb ik maar lekker voor de aanwezigen gekookt. Volgens mij weet Marcel nu ook welk dieet hij wil gaan volgen. ;D
Helaas heb ik hier geen foto's van.

Tuurlijk wel:



;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Hoe kom jij nou weer aan die foto? :eusa_think: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Leuk om weer bij te lezen!! En je hebt een boeiende schrijfstijl :)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...