Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

maruska

bril nodig heren ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 17-06-2016 23:43:12
bril nodig heren ?

Neu. Jij hebt het live meegemaakt. Wij moeten het met mini-fotootjes doen.... :eusa_snooty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 18-06-2016 00:28:08
Citaat van: maruska op 17-06-2016 23:43:12
bril nodig heren ?

Neu. Jij hebt het live meegemaakt. Wij moeten het met mini-fotootjes doen.... :eusa_snooty:
Je mocht mee :evil:

maruska

mars houdt niet van autorijden ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Volgende keer gaat hij mee, hij moet zich eerst oriënteren op een goede frituurpan voor onderweg.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 18-06-2016 10:08:07
Volgende keer gaat hij mee, hij moet zich eerst oriënteren op een goede frituurpan voor onderweg.

Jij begrijpt het tenminste :)

Ewout Schalkwijk

Hvittingfoss Bubbel bezoek en de begrafenis van Old Faithful

Een minimeet van donderdagavond tot zondagochtend heel vroeg. Heel gezellig en altijd te kort. Donderdag lekker bijkletsen en de meegebrachte spulletjes bekijken. Vrijdag was de dag voor de begrafenis van Old Faithful en de wervelklep vervanging. Beide gingen niet helemaal zonder slag of stoot. :eusa_whistle:

Terwijl Sander en Mark nog even de laatste spulletjes van de auto verwijderden, zou ik alvast beginnen met het verwijderen van de kleppendeksel om de wervelklep te vervangen. Na het verwijderen van verstuiver een tot en met drie, kwam ik erachter dat de vierde wat vaster zat. Je kon hem wel wat draaien, maar rechtstaand omhoog halen lukte niet. Ook de vijfde verstuiver had geen zin om z'n plek te verlaten. Deze wilde überhaupt niet bewegen. Zelfs met een flinke griptang gebeurde er niets. Omdat ik geen zin had in urenlang 'kloten' en mogelijke vervolgschade, heb ik maar lekker een afspraak gemaakt bij Volvo voor het vervangen van de wervelklep.
Het schijnt vaker voor te komen dat die verstuivers zich niet normaal laten verwijderen. :-[


Toen we Old Faithful naar z'n laatste rustplaats wilde brengen werd ik onderweg aangehouden door de politie omdat de auto geen lampen meer had rondom. Stomme actie van mezelf om zelfs na waarschuwing van beide heren, toch zo te gaan rijden. Gelukkig kwam ik er heel goed mee weg, en hoefden we alleen maar terug te rijden om de lampen thuis op te halen en te monteren in de auto voor de laatste 10 kilometer van de rit.

In Kongsberg aangekomen en na de afhandeling van de registratie hebben we de wielen verwijderd en natuurlijk weer de lampen. In de laatste paar dagen is heel veel verkocht van de auto en moest alles vervolgens in de XC60 van Sbv worden ingeladen.








Gelukkig hebben we later die middag nog wel m'n nieuwe sidebars kunnen monteren. Ik ben er wederom erg blij mee. Volgens mij is de auto nu wel af. :eusa_angel:











Natuurlijk moest er ook nog 'gebubbeld' worden. Helaas is het alle dagen bewolkt geweest, maar zo ziet het er om 23:00 uur uit.






Nu rest mij nog om Sander en Mark heeeeeeeel hartelijk te bedanken voor hun gezelligheid, transport heen en terug en het klussen. :eusa_clap: Dit zelfde geldt voor de personen die in de laatste tijd zoveel spulletjes van Old Faithful hebben gekocht. :eusa_clap:


Ewout



P.S. M'n eerste experimentje met Plastidip. :)


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Vraag maar eens bij Mercedes naar vastzittende verstuivers...

Maar het is wel goed dat je het nu ontdekt. De kans bestaat dat de branderplaatjes niet goed afdichten en dus uitlaatgassen langs laten.

Die sidebar doet m echt goed!!!

Marc O.

Sidebar staat idd goed. Was weer een leuk weekendje, zo te zien :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Stoer, die sidebar!
Bij de weg.....ik zou dat naar de sloop brengen dus niet trekken.

Bart had ooit een Citroën GSA.
Omdat we teveel auto's hadden voor 2 personen, en er toch wel wat dure reparaties aan zaten te komen, besloten het ding naar de sloop te brengen. Bart reed ermee voor me....en toen we bij een verkeerslicht stonden en ik het prachtige ding zo voor me zag staan...klaar voor de 'slachtbank', heb ik mijn Golf voor de GSA 'gesneden/geparkeerd', en gingen we huiswaarts.
Bart's broer wilde het ding nog een kans geven, dus hebben we hem cadeau gedaan.

Toen ik ooit mijn Golfje inruilde voor de eerste 940, heb ik hem na een rit vol excuses en 'je begrijpt toch wel dat we een grotere auto nodig hebben met baby en sleurhut'-gesprek met hem, met de koplampen richting muur geparkeerd.....zodat hij me niet zou zien wegrijden in die 940. :-[

Toen de Zilvermeeuw© (850GLT) werd opgehaald door zijn nieuwe baasje, zorgde ik dat ik moest werken.
Ik was eerder klaar dan de bedoeling was, dus om het nieuwe baasje onderweg niet tegen te komen met míjn meeuw, ben ik via een hele onlogische route richting huis gereden.
Dus op een sloop gaat men mij nooit aantreffen. :eusa_snooty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

#6430
Na-aper met je side bars  :-*

Staat goed! Nu nog een schuif-kanteldakje en dan is ie af :D (nee ik weet dat je dat niet wilt, maar het is geen Audi die uit zichzelf midden in een sneeuwbui het dak opent)

Vastzittende verstuivers is niks nieuws. Bij BMW kunnen ze ook zo heerlijk vast zitten: https://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY

Ik zou overigens zelf eerder voor ultrasoon kiezen om ze los te halen dan zo'n Fred Flintstone-constructie maar ik ben dan ook geen Oost-Europeaan.

Citaat van: Claudia op 19-06-2016 21:07:00
Stoer, die sidebar!
Bij de weg.....ik zou dat naar de sloop brengen dus niet trekken.

Bart had ooit een Citroën GSA.
Omdat we teveel auto's hadden voor 2 personen, en er toch wel wat dure reparaties aan zaten te komen, besloten het ding naar de sloop te brengen. Bart reed ermee voor me....en toen we bij een verkeerslicht stonden en ik het prachtige ding zo voor me zag staan...klaar voor de 'slachtbank', heb ik mijn Golf voor de GSA 'gesneden/geparkeerd', en gingen we huiswaarts.
Bart's broer wilde het ding nog een kans geven, dus hebben we hem cadeau gedaan.

Toen ik ooit mijn Golfje inruilde voor de eerste 940, heb ik hem na een rit vol excuses en 'je begrijpt toch wel dat we een grotere auto nodig hebben met baby en sleurhut'-gesprek met hem, met de koplampen richting muur geparkeerd.....zodat hij me niet zou zien wegrijden in die 940. :-[

Toen de Zilvermeeuw© (850GLT) werd opgehaald door zijn nieuwe baasje, zorgde ik dat ik moest werken.
Ik was eerder klaar dan de bedoeling was, dus om het nieuwe baasje onderweg niet tegen te komen met míjn meeuw, ben ik via een hele onlogische route richting huis gereden.

;D ;D ;D

Het slijt na een auto of wat wel hoor ;) De N XC vond ik verschrikkelijk om afgeragd te zien worden door een stel Polen (zo goed kon ik het zelfs niet), de V70 heb ik gewoon bij de dealer geparkeerd en dat deed me eigenlijk vrij weinig :)

elianmars

RIP OF.... :'(


Respect voor Sander en Mark, om 'even' heen en weer te rijden voor transport en hulp!  :eusa_clap:

Bouke

Gecondoleerd Ewout, OF is dood leve de XCees :eusa_dance:  en welkom bij de sidebarclub.  ;D

maruska

beseffen jullie wel dat het een uiterste zeldzaamheid is, dat je sander :
1. in korte broek ziet
2. in water ziet
3. de combinatie van de 2 hierboven

graag gedaan Ewout, zoals altijd was het gezellig ! het is even een rit, maar ook loon naar werken ;D

overigens is het zo licht nog, omdat sander zijn bruine lichaam zo straalt :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

@Ewout graag gedaan

@Mark: tja...... ;D ;D ;D