Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

maruska

mooi zo Ewout ! bedenk je vast de volgende klusafspraak ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 27-06-2016 08:43:31
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-06-2016 18:55:43

Klik voor groot:

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_9717.jpg




Wat vind ik dit een gave foto!  :eusa_drool:

Thanx. :D


Citaat van: maruska op 27-06-2016 10:12:47
mooi zo Ewout ! bedenk je vast de volgende klusafspraak ? ;D

Ga jij nou maar eerst eens zien of je twee weken aan een gesloten thuis kan zijn. Anders vrees ik echt voor je deurslot binnenkort. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-06-2016 10:27:25
Ga jij nou maar eerst eens zien of je twee weken aan een gesloten thuis kan zijn. Anders vrees ik echt voor je deurslot binnenkort. :eusa_whistle:
en anders rij ik door naar NO.. vast wel leuke blonde dames te vinden daar ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Beetje TLC voor Marije's XC

De ruitenwissers, waar je toch steeds tegenaan zit te kijken als je rijdt, mochten wel eens een opknapbeurtje hebben. normaal gesproken zou ik meteen nieuwe armen hebben besteld maar de uitgaven dit jaar liggen al ver boven de 3000 euro aan 'opleukertjes' en onderhoud aan het wagenpark. Dus maar eens geprobeerd of ik er wat van kon maken. Da's ook weleens leuk om te doen.










Na de armen met de nodige moeite te hebben verwijderd, kon ik de wisserarmen gaan schuren. In drie stappen. 100, 150 en 180 grid. Waarom? omdat ik ze had liggen en ik niet wist tot waar ik moest gaan voor een goed resultaat. Na het schuren in drie lagen met plastidip gespoten. tussendoor steeds even een minut of twintig laten drogen en de laatste laag binnen in huis een uurtje of twee.

Na het monteren zag het er weer netjes uit. Ben zeer benieuwd hoelang da het houdt. Een aantal jaren ga ik toch wel vanuit.

Schuren


schuren...


drogen aan de dakventilator in de woonkamer


En terug gemonteerd. Ziet er allezins redelijk uit. Marije was er tevreden mee. :D



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Netjes resultaat :). Inderdaad ook wel eens leuk om iets op te knappen. Gaat het snel weer roesten kun je altijd nog voor nieuw gaan.

maruska

net resultaat ! niet verwacht...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke

Mooi spul he plastidip ;D ik had het toen op die hazenlip, dat hield gewoon dat ding bijelkaar toen ik hem in die harde sneeuw in No aan gort reed. Thuis dacht dat ding opnieuw te doen en te repareren , maar toen de oude plastidip er af was bleek er iets meer werk aan te zitten  ;D
Maar op ruitenwisserarmrn misstaat het zeker niet, je hebt er ook hele kinky kleurtjes van 8)

Marc O.

Da's een goed idee inderdaad. Ik vroeg me vorige week toevallig af wat voor een lak ik hier het best voor kon gebruiken bij mijn auto's, maar zo te zien gaat dat dus plastidip worden. Is dat gewoon matzwart ofzo (ben niet zo thuis in plastidip ;D). Heb je hem van tevoren nog in de primer o.i.d. gezet?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Geen primer o.i.d. Of dat slim is weet ik over een poosje wel :eusa_think: idd gewoon matzwart.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Waarom geen fluo plasti dip gebruikt? :)

Ben benieuwd of plastidip wel 100% afsluit tegen vocht.

Opvallend hoe snel dingen roesten met dat klimaat bij jou :( Je zult wel vaker stoeien met get roestmonster.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: classicT5 op 02-07-2016 21:38:17
Waarom geen fluo plasti dip gebruikt? :)
Moet je op je 48ste niet meer aan beginnen. ;D

Citaat van: classicT5 op 02-07-2016 21:38:17
Ben benieuwd of plastidip wel 100% afsluit tegen vocht.

Ja. Ik heb m'n trekhaak cover al een paar weken in de zilveren Plastidip zitten en dat ziet er goed uit.

Citaat van: classicT5 op 02-07-2016 21:38:17
Opvallend hoe snel dingen roesten met dat klimaat bij jou :( Je zult wel vaker stoeien met get roestmonster.

Niet vergeten dat die ook alweer tien jaar oud zijn. :eusa_whistle: Roest? Dan ben je met een Volvo nog heel gelukkig. Als je hier de BMW's en Mercedessen ziet rijden... Niet te harden, gewoon met grote gaten erin.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

From Russia with love.


Eindelijk is die binnen. De print vanuit Rusland die het mogelijk maakt om de achterklep van m'n XC70 ook te sluiten via de keyfob, of van binnenuit de auto.
Toen ik thuis kwam gelijk even gemonteerd en getest. Weer een leuke aanvulling. 8)

Nog nooit een pakje uit Rusland binnengekregen. Is bijna twee weken onderweg geweest. En dat vanuit een aangrenzend buurland.


Keurig verzorgd printje met bijbehorende bekabeling en tyraps. Kudo's voor de verzorging.


Het printje, een drietal statusledjes en een resetknop. Alles netjes verpakt in een shrinkwrap.



Achterklep bekleding eraf, en volgens het schema opnemen in de kabelboom bij de diverse stekkers.


Netjes langs de bestaande bekabeling routen en klaar. :D



Zoals het lijkt is het volledig onzichtbaar voor Vida zoals het nu lijkt. Plug and Play. :D



Filmpje:

https://youtu.be/ki7WfrN7NeM


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Geweldig filmpje! 8)

big ben