Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 14-11-2016 19:53:35
Die sproeiers kunnen dan verwarmd zijn maar hoe zit het met de slangetjes ernaartoe?

Die volgens mij niet. Rond de -10 graden deden de sproeiers het weer. Dat geeft mij aan dat de gebruikte wisservloeistof toch niet helemaal goed vorst bestendig was.
Hoewel ik er nog een stevige slok rød sprit (brandspiritus) aan toegevoegd had.

Ach gelukkig vandaag 6 graden en bakken met regen... Nog bedankt he Clau. :-*

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

UserID6342

Slangetjes kunnen ook verwarmd worden hoor, alleen zul je daar zelf iets op moeten maken dan.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2016 07:05:35
Slangetjes kunnen ook verwarmd worden hoor, alleen zul je daar zelf iets op moeten maken dan.

Zou normaal niet nodig moeten zijn, ik kan het me in ieder geval niet herinneren van eerdere winters.
Meestal is het wel zo dat bij strenge vorst de wegen kurkdroog zijn en dat je maar  zelden hoeft te sproeien.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Thunderstruck

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2016 15:07:52
Citaat van: Dirk342 op 15-11-2016 07:05:35
Slangetjes kunnen ook verwarmd worden hoor, alleen zul je daar zelf iets op moeten maken dan.

Zou normaal niet nodig moeten zijn, ik kan het me in ieder geval niet herinneren van eerdere winters.
Meestal is het wel zo dat bij strenge vorst de wegen kurkdroog zijn en dat je maar  zelden hoeft te sproeien.

Logischerwijs zullen de slangen vanzelf boven het vriespunt komen door de warmte van het motorblok, de sproeikopjes daarentegen zitten op de motorkap en vangen gewoon rijwind en zullen waarschijnlijk gewoon bevriezen bij die temperaturen. Dat alles heeft weer geen zin als de ruitenwisservloeistof natuurlijk gewoon bevriest  ;D

KIM

Ik heb het probleem van bevroren sproeiers (en ook ruitenwissers trouwens) alleen ervaren op de rit naar de poolcirkel. Het vriest bij ons niet genoeg om verwarming in de sproeiers nodig te hebben.

UserID6342

Vroegah, toen je nog echte winters had, maakten wij die verwarmde slangetjes zelf.. Met een weerstandje en dan electriciteitsdraad rond de slangetjes gewikkeld en een schakelaartje er tussen met relais. De draad aangesloten op de + en - van de accu. Draad word warm, verwarmd slangetje en inhoud en geen last meer van bevroren sproeiers (mits de inhoud van de tank niet was bevroren, anders trok je die draad ook daar omheen. Werkt an sich echt heel goed op deze manier en is vrij simpel te doen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2016 06:35:38
Vroegah, toen je nog echte winters had, maakten wij die verwarmde slangetjes zelf.. Met een weerstandje en dan electriciteitsdraad rond de slangetjes gewikkeld en een schakelaartje er tussen met relais. De draad aangesloten op de + en - van de accu. Draad word warm, verwarmd slangetje en inhoud en geen last meer van bevroren sproeiers (mits de inhoud van de tank niet was bevroren, anders trok je die draad ook daar omheen. Werkt an sich echt heel goed op deze manier en is vrij simpel te doen.

Helaas worden die echte winters hier ook steeds zeldzamer. Eergisteren reed ik de hele dag in de stralende zon met 7+ graden. Gisteren de hele dag in de gietende regen. Nou is het officieel nog iets te vroeg voor de winter, maar al vier keer een groene kerst achter de rug is niet leuk. (voor ons dan :P)

Het moet gewoon van november tot minimaal eind maart stevig vriezen en een meter a anderhalf aan sneeuw liggen. Dan heb je ook helemaal geen last meer van 'eerste wereld' problemen zoals bevroren ruitenvloeistof. ;D

Ik ben toch niet voor niks met twee 'roetgefilterde' auto's gaan rijden? :eusa_think:



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Daar dus ook al niet meer zulke witte winters. In Schotland geldt hetzelfde. Mijn vrouw heeft daar vroeger wat winters doorgebracht maar nu is het daar ook veel minder.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Thunderstruck

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2016 06:35:38
Vroegah, toen je nog echte winters had, maakten wij die verwarmde slangetjes zelf.. Met een weerstandje en dan electriciteitsdraad rond de slangetjes gewikkeld en een schakelaartje er tussen met relais. De draad aangesloten op de + en - van de accu. Draad word warm, verwarmd slangetje en inhoud en geen last meer van bevroren sproeiers (mits de inhoud van de tank niet was bevroren, anders trok je die draad ook daar omheen. Werkt an sich echt heel goed op deze manier en is vrij simpel te doen.

Dat is het betere creatieve denkwerk  :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Binnenkort in dit theater:









;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

je laat je haar groeien  ;D ;D


Veel plezier alvast met op de grond zitten

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars