Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

arjen850

Idd erg leuk en interessant om te lezen😀

Claudia

Ik zie helemaal voor me hoe jij al producerend op de wc.....vanuit bed en achter je broodje aan het spelen bent met je nieuwe speeltje! ;D
Kun je nagaan....die lol had ik alleen al met de standkachel in mijn vorige V70N.
Stonden de buren allemaal kleumend hun auto ijsvrij te krabben, terwijl mijn auto vanuit de timer zachtjes begon te zoemen, en het ijs eraf droop. Leuk altijd, die verbaasde blikken, en het commentaar als ik met mijn thermosbeker koffie voor onderweg in een warme auto stapte. ;D

Leuk om te lezen!
Maar wat een schoft die elektriciën zeg! Een beetje zonder jouw toestemming op vakantie gaan! :eusa_snooty: ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marije

En dat het wennen was, hebben we als rest van het gezin geweten...  :evil:

volvobug

Citaat van: Marije op 09-02-2017 21:19:40
En dat het wennen was, hebben we als rest van het gezin geweten...  :evil:

Zeker vaak geschrokken van de "honk horn" optie  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Erg mooi hoor en geweldig beschreven  :eusa_clap: :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-02-2017 19:10:56
Leuk hoor, als Marije niets vermoedend haar auto naast de mijne parkeert... Even laten toeteren van binnen uit het huis. ::)
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/snowwhite/IMG_1681.jpg

Dan wil ik ook een Tesla ;D

Wat is de gemiddelde levensduur (in het koude Noorse klimaat) van een accupakket? Als je het nu al dagelijks voor 85% leeg rijdt, kom je dan over een paar jaar niet in de problemen? Of zit daar ook een vorm van garantie op zoals Renault dat bijvoorbeeld aanbiedt?

Wel grappig om je ervaringen zo te lezen. Juist dat het laden echt tijd kost en je er op in moet stellen (als ik nu vergeet te tanken op weg naar Noorwegen dan zoek ik de dichtstbijzijnde pomp, vloek een keer dat er niet eens een wc of broodjeszaak bij zit en 5 minuten later ben ik weer weg :eusa_whistle: ) lijkt me best lastig. Een vorm van onthaasten? :)

Nu heb ik persoonlijk een beetje een aversie tegen alles in een Excel-sheet bijhouden en de kosten per dag en kilometer en zonsopkomst bijhouden omdat je ook nog een beetje moet kunnen genieten vind ik maar ga je in dit geval wel iets bijhouden? Wel leuk misschien om over een jaar of 3 de conclusie te trekken of 't echt goedkoper is? (met jullie stroomtarieven dan)

Citaat van: Marije op 09-02-2017 21:19:40
En dat het wennen was, hebben we als rest van het gezin geweten...  :evil:

Ik kan me er iets bij voorstellen ;D

Marty__Mouse

Heel erg gaaf! Op zo'n manier is elektrisch rijden alles behalve een straf. En qua actieradius red je meer dan ik met de V70.. alleen het tanken gaat net wat sneller  :evil:

Maar erg leuk om te lezen en te zien. Mooie plaatjes, mooie auto!

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ewout Schalkwijk

Tesla App update:


Vanochtend was de auto helemaal opgeladen en met een tevreden grijns zette ik vanuit m'n bed de kachel aan...




06:58 bij -6 graden de kachel aan...



Vier :o minuten later was het warm in de auto en begon de sneeuw van de ramen af te dooien.





Citaat van: Taranis op 10-02-2017 08:38:20
Wat is de gemiddelde levensduur (in het koude Noorse klimaat) van een accupakket? Als je het nu al dagelijks voor 85% leeg rijdt, kom je dan over een paar jaar niet in de problemen? Of zit daar ook een vorm van garantie op zoals Renault dat bijvoorbeeld aanbiedt?

Tesla biedt acht jaar garantie op motor en batterij zonder kilometer begrenzing. :laugh:

Citaat van: Taranis op 10-02-2017 08:38:20
Wel grappig om je ervaringen zo te lezen. Juist dat het laden echt tijd kost en je er op in moet stellen (als ik nu vergeet te tanken op weg naar Noorwegen dan zoek ik de dichtstbijzijnde pomp, vloek een keer dat er niet eens een wc of broodjeszaak bij zit en 5 minuten later ben ik weer weg :eusa_whistle: ) lijkt me best lastig. Een vorm van onthaasten? :)

Hier is een oplossing, maar deze kan ik niet over langere tijd volhouden. Dan kom ik die auto niet meer in of uit. ;D



Het laden is alweer bijna klaar, ik had m'n burger nog niet eens helemaal op. ::)






Citaat van: Taranis op 10-02-2017 08:38:20
Nu heb ik persoonlijk een beetje een aversie tegen alles in een Excel-sheet bijhouden en de kosten per dag en kilometer en zonsopkomst bijhouden omdat je ook nog een beetje moet kunnen genieten vind ik maar ga je in dit geval wel iets bijhouden? Wel leuk misschien om over een jaar of 3 de conclusie te trekken of 't echt goedkoper is? (met jullie stroomtarieven dan)

Onderhoud zal ik bijhouden, elektra niet. Met de huidige prijzen kost een volle tank c.a. 30kr (3,37 euro) daarmee kan je ongeveer 300km rijden.


Citaat van: Claudia op 09-02-2017 21:17:06
Ik zie helemaal voor me hoe jij al producerend op de wc.....vanuit bed en achter je broodje aan het spelen bent met je nieuwe speeltje! ;D

Als je eens wist hoe dicht je hier bij de waarheid zat... :eusa_angel: :eusa_angel: :eusa_whistle:

Leuk om te lezen!
Maar wat een schoft die elektriciën zeg! Een beetje zonder jouw toestemming op vakantie gaan! :eusa_snooty: ;D
[/quote]

Erg he? :eusa_shifty: :eusa_shifty:


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

overigens is het gratis laden for life voor nieuwe tesla's stopgezet. je krijgt een soort van tegoed, daarna betaal je per kwh of per tijd.
begrijpelijk als je zoveel auto's gaat verkopen...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

petrolhead2.5

Vorige week voor eerst met tesla model x meegereden door duitsland, heb me er echt oprecht over verbaasd hoe super doorontwikkeld en vooruitstrevend dit type auto is, en vooral hoe praktisch bruikbaar dit vervoermiddel is, nuchter bekeken vindt ik de model s mooier om te zien als x met vleugeldeuren. Ik kan echt heel goed begrijpen dat dit een super vervoermiddel is, emissievrij en zonder ingewikkelde standkachel de auto activeren is zalig & maakt de traditionele schuur/ garage min of meer overbodig. Snelladen is mooie optie en wordt bepalend voor elektrisch (door nederland) rijden en verlaagd/ neemt weg de kritiek mbt actieradius. En nattuurlijk (niet in laatste plaats) de superlage (voorlopig) lage brandstofprijs/km prijs van stroom. Stroom kun je natuurlijk ook ten dele zelf in (gaan) voorzien :eusa_think:  zonnepanelen/ windenergie, etc...

Vulk

Citaat van: petrolhead2.5 op 11-02-2017 00:40:55
Vorige week voor eerst met tesla model x meegereden door duitsland, heb me er echt oprecht over verbaasd hoe super doorontwikkeld en vooruitstrevend dit type auto is, en vooral hoe praktisch bruikbaar dit vervoermiddel is, nuchter bekeken vindt ik de model s mooier om te zien als x met vleugeldeuren. Ik kan echt heel goed begrijpen dat dit een super vervoermiddel is, emissievrij en zonder ingewikkelde standkachel de auto activeren is zalig & maakt de traditionele schuur/ garage min of meer overbodig. Snelladen is mooie optie en wordt bepalend voor elektrisch (door nederland) rijden en verlaagd/ neemt weg de kritiek mbt actieradius. En nattuurlijk (niet in laatste plaats) de superlage (voorlopig) lage brandstofprijs/km prijs van stroom. Stroom kun je natuurlijk ook ten dele zelf in (gaan) voorzien :eusa_think:  zonnepanelen/ windenergie, etc...

Emissievrij is hij dus echt niet, die komt gewoon elders vrij.

widebody

Citaat van: Vulk op 11-02-2017 07:42:30
Citaat van: petrolhead2.5 op 11-02-2017 00:40:55
Vorige week voor eerst met tesla model x meegereden door duitsland, heb me er echt oprecht over verbaasd hoe super doorontwikkeld en vooruitstrevend dit type auto is, en vooral hoe praktisch bruikbaar dit vervoermiddel is, nuchter bekeken vindt ik de model s mooier om te zien als x met vleugeldeuren. Ik kan echt heel goed begrijpen dat dit een super vervoermiddel is, emissievrij en zonder ingewikkelde standkachel de auto activeren is zalig & maakt de traditionele schuur/ garage min of meer overbodig. Snelladen is mooie optie en wordt bepalend voor elektrisch (door nederland) rijden en verlaagd/ neemt weg de kritiek mbt actieradius. En nattuurlijk (niet in laatste plaats) de superlage (voorlopig) lage brandstofprijs/km prijs van stroom. Stroom kun je natuurlijk ook ten dele zelf in (gaan) voorzien :eusa_think:  zonnepanelen/ windenergie, etc...

Emissievrij is hij dus echt niet, die komt gewoon elders vrij.

Laat staan de totale pootprint van een Tesla(of welk volectrische wagen dan ook).

Ewout Schalkwijk

Even iets rechtzetten: ik heb die auto echt niet voor milieu redenen gekocht. Dat milieu gaat met of zonder elektrische auto's toch naar de klote. Ik ben al een beetje aan het kijken welke type palmbomen het hier zouden kunnen redden. Kan ik er tenminste een hangmat tussen twee ophangen. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Proest ;D. Is ook het enigste geschikte van die palmbomen ;D ;D

widebody

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-02-2017 12:28:34
Even iets rechtzetten: ik heb die auto echt niet voor milieu redenen gekocht. Dat milieu gaat met of zonder elektrische auto's toch naar de klote. Ik ben al een beetje aan het kijken welke type palmbomen het hier zouden kunnen redden. Kan ik er tenminste een hangmat tussen twee ophangen. ;D
Dat was ook niet mijn insteek, Ewout. Het ging mij er meer om dat "de groene jongens" lopen te roepen dat dit milieuvriendelijker is. I durf dat ten zeerste te betwijfelen. Maar daar ging het hier dus niet om ;D.

Ik zie ze in NL en B ook steeds meer om mij heen verschijnen. Mooi om te zien, maar niks voor mij :P. Laat mij maar lekker dieselen.