Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 12-02-2017 18:07:39
Waarom laat je dat ene filmpje hier nou niet zien? :P

Die is nog aan het uploaden... Trage verbinding hiero. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Ok, hier is die dan. Beetje spelen op een parkeerplaats.https://youtu.be/IeA28AMPols
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

FrankvdAa

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

leons850

Leuk filmpje Ewout!
Ik vind het echt een gave bak, word er toch een beetje hebberig van met die plaatjes en verhalen van jou.

Nog even oefenen en dan kun je dit ook. ;)
https://youtu.be/sCUBo1Xk9IE
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marc O.

Citaat van: leons850 op 12-02-2017 19:45:18
Nog even oefenen en dan kun je dit ook. ;)

En een andere Tesla kopen (met AWD) ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Cool man zo'n Tesla, inderdaad zoals Leon al zegt word je hebberig van zoiets  :eusa_drool:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: Marc O. op 12-02-2017 19:58:24
Citaat van: leons850 op 12-02-2017 19:45:18
Nog even oefenen en dan kun je dit ook. ;)

En een andere Tesla kopen (met AWD) ;)

Heeft hij dat niet eens?!
Geintje natuurlijk, dat had ik al gezien. Maar met alleen RWD wil dat ook wel hoor. Gewoon meer willen (en oefenen).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Citaat van: leons850 op 12-02-2017 19:45:18
Leuk filmpje Ewout!
Ik vind het echt een gave bak, word er toch een beetje hebberig van met die plaatjes en verhalen van jou.

Nog even oefenen en dan kun je dit ook. ;)
https://youtu.be/sCUBo1Xk9IE

Dat is  een filmpje met een AWD, dat gaat nooit lukken met een RWD  :eusa_shifty:

leons850

Citaat van: NickGR op 13-02-2017 10:24:09
Citaat van: leons850 op 12-02-2017 19:45:18
Leuk filmpje Ewout!
Ik vind het echt een gave bak, word er toch een beetje hebberig van met die plaatjes en verhalen van jou.

Nog even oefenen en dan kun je dit ook. ;)
https://youtu.be/sCUBo1Xk9IE

Dat is  een filmpje met een AWD, dat gaat nooit lukken met een RWD  :eusa_shifty:

Had ik al gezegd/gezien Nick. ;)
Met een RWD kun je wat vergelijkbaars doen he.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hiker

Ik zit hier gewoon met een BIG smile je leuke en interessante verhaal te lezen. Erg leuk om al die app-plaatjes, en het echte gebruikersverhaal te lezen.

Gelukkig geef je aan dat het kan omdat je zoveel km-ters rijdt!

Blijf ons op de hoogte houden!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

#6746
Van vuile sloerie naar sneeuwwitje ;D

Gisteren toen ik thuis aankwam zag de auto er zo uit. Het regende en vroor tegelijk. De auto was uiteindelijk bedekt met een halve centimeter dikke ijslaag.


Ik kon het niet meer aanzien en vandaag was het mooi weer en heel even boven nul graden.


Even afgespoeld met de waterslang en zo'n borstel. Zal vast niet mogen, maar een emmer en een microfiber doek zag ik even niet zitten.


Echt een hele makkelijke kleur om te wassen. Je hoeft je nooit meer af te vragen of je alle plekken wel hebt gehad. ;D



Kentekenplaatverlichting upgrade:

De enige lampen(pjes) in de Tesla die niet LED zijn, is de kentekenplaat verlichting. de vraag blijft, waarom? :eusa_think:
hier de linker al vervangen. Nu heb ik vier watt bespaard en m'n reikwijdte met 1 meter verlengd. ;D



Dit zijn originele (dure) Osram Festoon LED's. Deze geven een mooi OEM lichtbeeld/sterkte. Je ziet soms van die mongolen rond rijden met kentekenverlichting van 300 watt per lampje :eusa_wall:



Dan wordt het eens tijd om onder de, wat bij Volvo 'Parafaan' heet, te kijken. Onderdeel van: 'Leer uw auto kennen'.


Zeer stevig uitgevoerde stabilisatorstangen. De auto tordeert ook echt helemaal niet. Nog nooit zo'n 'stijve' auto gereden. :eusa_clap:


Van links naar rechts: Koelvloeistof voor de HV batterij, Remvloeistof (DOT 3) :eusa_think: en de ruitenvloeistof.


Carbon interieurfilter, zeer gemakkelijk bereikbaar. Wisselen kost je 20 seconden. Ook nog een super goedkoop bij Tesla. Ik lees op het 'net' zo'n NOK 70,00 (c.a. 8/9 euro)
Het rode kabeltje op de foto is geen Amerikaanse slordigheid, maar voor de hulpverleners. Hier knip je de 12 volt lijn door en daarmee schakelt de 400 volt lijn meteen af.


Zekeringen





Ik vind de lijnen van de auto zeer geslaagd. 8)


Garantie puntje. Dat kan natuurlijk niet. :o





En de verlichting in het donker. Zeer tevreden. Ik had deze lampjes vorig jaar ook al in de NN geschroefd en ook daar vond ik het erg netjes. Bij deze auto was het al helemaal een 'must'.



Het volgende stukje wat ik ga bloggen zijn de minpuntjes aan de auto: :-[


Nu ruim twee weken en 3700km gereden en de auto 'groeit' steeds beter aan me vast. Mis ik de Volvo's? JA, vooral de stoelen. Ik zou niet snel met de Tesla helemaal naar Nederland rijden. Hoewel de stoelen zeker sportief zijn en veel zijdelingse steun bieden merk ik toch dat ik na 100 kilometer graag even uitstap.

De eerste week zat ik vooral met een halve grijns in de Tesla, ik voelde me vooral een verrader aan m'n Volvo liefde. Toch kan ik de stap op zich wel verklaren. Tussen m'n drie Nederlandse Volvo's en m'n eerste Noorse Volvo heb ik ook verschillende andere merken bereden. Een BMW 520i, prima auto, zeer goede bouwkwaliteit. Twee Audi A6-en, prachtige vormgeving, maar nooit meer. Audi geeft een heel vals kwaliteitsgevoel maar ondertussen rammelen ze aan alle kanten van ellende met electronica, haperende automaatbakken en kødt kwaliteit motoren.

De afwezigheid van een vol elektrische auto van Volvo sloot het merk uit helaas voor dit experiment, maar gaf me de mogelijkheden voor deze mooie Tesla. Alle andere merken elektrische auto's vind ik lelijk en heel vaak rijden ze ook nog eens irritant op de weg. Uit angst dat ze hun doel niet bereiken wordt er heel vaak truttig grerden en hinderen vooral de andere weggebruikers. Nissan Leaf wekt bij mij alleen maar 'maagzuur' op. :eusa_naughty:

Hybride auto('s) rijders vind ik gewoon huichelaars. Het uiterlijk van deze auto's kan me in 98% van de gevallen ook totaal niet bekoren. BMW i8 daargelaten, maar daar kom ik niet op een toonbare manier in of uit. ::) De berijders van deze auto's voelen zich vaak wat verheven boven de dieselauto's terwijl ze nauwelijks beter scoren. Reclame geeft 1op 25 aan, praktijk nauwelijks 1 op 14.

De Tesla is echt een Amerikaanse auto en je ziet dat de modellen 2012/2013 nog wat kleine opstartprobleempjes hebben. Zo is daar de totale afwezigheid van opbergvakken, deurkaarten met vakken etc. Heel stom. Op de achterbank is er echt niets van opbergplaatsen te bekennen. De mogelijkheden die er aftermarket, met een heel hoog OEM gehalte, zijn kosten dan ook nog eens 'Premium' prijzen. Da's best jammer.
Toch zal ik daar nog wel wat in investeren in de toekomst. Meer info volgt ter zijner tijd.

Geluidsisolatie in de wielkuipen en deuren kan ook gewoon echt beter. Zodra de temperatuur buiten tussen de 15 en 20 graden uitkomt ga ik dat ook aanpakken. Gelukkig zijn daar al best wat topic's over te vinden. Het Noorse Tesla forum is best heel actief. Geen 850 forum, maar deze auto's zijn natuurlijk nog heel nieuw en behoorlijk aan de prijs.

Kleine irritatie's die overblijven is vaak gewoon gewenning. Wellicht is het typisch Amerikaans, of gewoon niet Volvo, maar drie pookjes aan de linker kant van het stuur vind ik nog steeds wat verwarrend. Niet echt een ramp natuurlijk.

Verder vind ik de auto gewoon fantastisch, en aangezien ik dit jaar toch vijftig word, noem ik het maar m'n 'midlife'-crisis. :eusa_shifty: ;D I.p.v. een motorfiets zullen we maar zeggen. Ewout op twee wielen is nooit echt een succes gebleken. :eusa_snooty:


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marije

"Ewout op twee wielen is nooit echt een succes gebleken."

Zelfs niet met mij achterop...  :'(

FrankvdAa

Citaat van: Marije op 17-02-2017 21:08:03
"Ewout op twee wielen is nooit echt een succes gebleken."

Zelfs niet met mij achterop...  :'(

;D

Leuk om allemaal te volgen.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register