Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Ik liep weer wat achter met lezen. Schitterend die blote Tesla!

Ewout Schalkwijk

Tesla, de auto die steeds beter wordt. :D

Het is geen geintje. Sinds de auto in 2013 op de markt kwam, worden er regelmatig software update's uitgerold die functionaliteiten toevoegen of bestaande opties verbeteren.
Vandaag vond men het blijkbaar nodig om kleine verbeteringen door te voeren in het functioneren van de interieur ventilator.

In de computerwereld zijn we dat al jaaaaaren gewend, maar in de de auto wereld komt dat nog niet vaak voor. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren dat ik zoiets ooit gezien heb bij Volvo. Ik vind het in ieder geval wel cool. 8)









Sinds twee weken heb ik een glasvezel verbinding liggen met een bescheiden 500/500 mbps. De laatste blog updates zijn dan ook met foto's die in een stuk hogere resolutie zijn. Ik hoop dat jullie daar voordeel van hebben.


Tot zover weer.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Gaaf (ook die hi-res foto's)! Wat ik me afvraag: Kun je die updates ook 'triggeren' vanaf je smartphone app of moet dat echt vanuit de auto worden gedaan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 20-03-2017 21:45:55
Gaaf (ook die hi-res foto's)! Wat ik me afvraag: Kun je die updates ook 'triggeren' vanaf je smartphone app of moet dat echt vanuit de auto worden gedaan?

Ik kreeg een melding op m'n telefoon van de 'Tesla app' dat er een update was. Je moet de update starten in de auto.
In dit geval duurde de update maar 'netto' een half uurtje. De software komt binnen via WiFi en de auto moet in 'rust' zijn. Allerlei systemen herstarten tijdens en na een update. Dit kan niet rijdend. Dit was maar een kleine update in afwachting tot de lang verwachte 8.1 update van het totale systeem.

Bij een major update kan de auto wel twee uur bezig zijn met het proces. Het OS van de auto is een 'Customized Ubuntu Linux'.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

In theorie zou je nog een potje schaak tegen je auto kunnen spelen. ;)

leons850

Ewout, niet om het een of ander he.
Maar je zit ons nu wel zo lekker te maken met alle mooie spulletjes in de Tesla (ga daar vooral mee door) maar volgens mij moet jij je "persoonlijke tekst" maar eens veranderen. :angel:

"Volvomania in Optima Forma" gaat niet helemaal meer op als ik zo lees dat een Tesla helemaal niet oxideert. ;)

Kon het niet laten sorry
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: leons850 op 21-03-2017 13:29:22
Ewout, niet om het een of ander he.
Maar je zit ons nu wel zo lekker te maken met alle mooie spulletjes in de Tesla (ga daar vooral mee door) maar volgens mij moet jij je "persoonlijke tekst" maar eens veranderen. :angel:

"Volvomania in Optima Forma" gaat niet helemaal meer op als ik zo lees dat een Tesla helemaal niet oxideert. ;)

Kon het niet laten sorry


Ah nee joh. Dit is ook maar een fase. Ik keer vanzelf weer terug bij Volvo. Vorige keer heeft dat ook een jaar of vier geduurd.
Eerst Marc O. z'n hoofd helemaal op hol brengen. :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-03-2017 20:30:25
Citaat van: leons850 op 21-03-2017 13:29:22
Ewout, niet om het een of ander he.
Maar je zit ons nu wel zo lekker te maken met alle mooie spulletjes in de Tesla (ga daar vooral mee door) maar volgens mij moet jij je "persoonlijke tekst" maar eens veranderen. :angel:

"Volvomania in Optima Forma" gaat niet helemaal meer op als ik zo lees dat een Tesla helemaal niet oxideert. ;)

Kon het niet laten sorry


Ah nee joh. Dit is ook maar een fase. Ik keer vanzelf weer terug bij Volvo. Vorige keer heeft dat ook een jaar of vier geduurd.
Eerst Marc O. z'n hoofd helemaal op hol brengen. :P


Lukt redelijk ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 20:33:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-03-2017 20:30:25
Citaat van: leons850 op 21-03-2017 13:29:22
Ewout, niet om het een of ander he.
Maar je zit ons nu wel zo lekker te maken met alle mooie spulletjes in de Tesla (ga daar vooral mee door) maar volgens mij moet jij je "persoonlijke tekst" maar eens veranderen. :angel:

"Volvomania in Optima Forma" gaat niet helemaal meer op als ik zo lees dat een Tesla helemaal niet oxideert. ;)

Kon het niet laten sorry


Ah nee joh. Dit is ook maar een fase. Ik keer vanzelf weer terug bij Volvo. Vorige keer heeft dat ook een jaar of vier geduurd.
Eerst Marc O. z'n hoofd helemaal op hol brengen. :P


Lukt redelijk ;D

Mooi, dan ga ik nog even door. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID25761

#6881
Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 20:43:47
:P :-* ;D

Die dingen worden bij jou om de hoek geproduceerd, doe eens een wandeling die kant uit, kan je elektrisch terug naar huus   ;)


Marc O.

Citaat van: NickGR op 21-03-2017 20:52:17
Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 20:43:47
:P :-* ;D

Die dingen worden bij jou om de hoek geproduceerd, doe eens een wandeling die kant uit, kan je elektrisch terug naar huus   ;)

http://i33.photobucket.com/albums/d94/Nick-GR/aab_zpsdo3v8lbo.png


Ja, ik rijd er elke dag langs. Maar zo'n wandeling is me net wat te prijzig ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID25761

Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 21:01:00
Citaat van: NickGR op 21-03-2017 20:52:17
Citaat van: Marc O. op 21-03-2017 20:43:47
:P :-* ;D

Die dingen worden bij jou om de hoek geproduceerd, doe eens een wandeling die kant uit, kan je elektrisch terug naar huus   ;)

http://i33.photobucket.com/albums/d94/Nick-GR/aab_zpsdo3v8lbo.png


Ja, ik rijd er elke dag langs. Maar zo'n wandeling is me net wat te prijzig ;D

Krijg je van mij het kopje koffie voor onderweg  :P

classicT5

Productie is wel een groot woord voor tilburg, ze schroeven de accu eronder, doen finale controle en software instellen en klaar. Compleet gemonteerde bodies komen zo uit de container vanuit de usa, mist alleen nog de accu.