Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Vulk op 28-04-2017 06:49:30
Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?

Dat was ook de reden van de middelvinger ;) Ewout zat 'm te jennen met z'n bijzondere keuze qua gerechten :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 28-04-2017 06:13:07
Ik mis nog een dag je Krimpenerwaard :eusa_think: :eusa_wall: ;D

Ik heb daar helemaal geen foto's van... :-[

Maar idd, we zijn nog een ochtend gaan toeren door de Krimpenerwaard (Ik heb jaren in Krimpen gewoond) en daarna ge-eindigd bij Bouke die ik natuurlijk nog wilde bezoeken na z'n operatie.
Nou was ik al goed voor bereid door Ronald, maar man, man, wat een verschil zeg. :eusa_dance: Zo kende ik Bouke eigenlijk nog niet. Wat een verschil. :eusa_clap: 800% beter dan de laatste keer dat ik je zag.

Citaat van: Claudia op 27-04-2017 23:35:10
Hij wel hoor....sturen in de V90! :D
Prachtding is het!

Leuk verhaal en plaatjes erbij weer!

Ik heb best wel al wat centjes daar naartoe gebracht de laatste jaren. ;D Ik zei aan de telefoon dat het ook een een of ander Opeltje mocht zijn voor die dag, maar ik was blij dat hij me wat 'beter' inschatte. :D (Sorry Maruska, maar je leest toch niet mee. :P)

Citaat van: Taranis op 28-04-2017 10:16:59
Citaat van: Vulk op 28-04-2017 06:49:30
Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?

Dat was ook de reden van de middelvinger ;) Ewout zat 'm te jennen met z'n bijzondere keuze qua gerechten :)

Hij slaat me alleen iedere keer zo hard op m'n schouder. :( ;D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

Citaat van: Claudia op 28-04-2017 21:38:35
Ik kreeg laatst van de dealer zo'n  V40XC mee. Lelijk onding!
En ik had nog zo duidelijk gezegd dat ik de V90 wel wilde die dagen! >:( ;D

Moet je dit niet in Ronald zijn blog plaatsen? ;D
Ik vind die V90 van binnen echt heel erg fraai, maar zo van de zijkant, ik weet het niet. Hij is wel imposant, maar toch geeft ie bij mij niet een hoera-gevoel. Desalniettemin zou ik willen dat ik me zoiets kon veroorloven hoor (al deed ik het dan niet ;D)
Leuke update weer Ewout, jammer dat ik weer in die andere uithoek van NL woon wan het ziet er allemaal gezellig uit.
Wellicht ook maar eens een ritje naar Norge plannen  :azn:

Ewout Schalkwijk

Mini roadtrip met de Tesla

Vorig weekend hadden we een weekend zonder kinderen en was het mooi weer. Tijd voor een klein tripje langs de zuidkust van Noorwegen. We hadden de vrijdag allebei wat eerder vrij genomen en zijn in de loop van de middag richting Arendal gereden. Aldaar aangekomen zijn we geland in een schattig klein huisje dicht aan het water dat we via AirBnB geboekt hadden. Voor omgerekend 50 euro zit je dan prinsheerlijk in je eigen huisje. Veel ruimer dan een eenkamer hotel voor 5 keer de prijs oid. Nadat we gesetteld waren zijn we richting de haven gelopen. Een plaats wat de moeite waard is om te bezoeken mocht iemand van jullie hier ooit naartoe willen.

Het huisje voor een nacht

Onderweg naar het centrum

Arendal ligt over meerdere eilanden verspreidt. Daar staat altijd garant voor mooie plaatjes.

Een keer wat anders dan Sushi. Tapas. Ook heel lekker :angel:

Op weg naar 'ons' huisje nog een wat geslenterd door de nabije omgeving. Arendal is een typisch 'Sørlands' (zuidlands) kustplaatsje met de typische witte huizen

De volgende ochtend nog weer even naar de waterkant gereden en gelunched en foto's gemaakt. Dit keer stond de Tesla centraal. (Sorry Taranis)

Genieten van de zon.

Hierna zijn we via Kristiansand door gereden naar Farsund wat meer aan de zuidwest kust ligt. Eigenlijk is dat plaatsje een beetje doodgebloed omdat jaren geleden de snelweg en de treinbaan zijn verlegd. Het plaatsje ziet er mooi uit, maar leven was er niet te vinden. Toevallig kenden wij daar een stel wat we eerder in Oslo hadden ontmoet, anders zou je hier niet naartoe gaan. Terrasjes waren er al helemaal niet te vinden terwijl je dat daar echt verwacht.

Ook hier nog even een paar fotootjes gemaakt en toen naar de vrienden gereden. Na een gezellige avond en nacht zijn we de volgende dag weer op huis aan gegaan.

Het grappige van de trip was dat je dus bijna 750 kilometer rijdt en dat je je 0,0 kost. We hebben zekerheidshalve drie keer aan de superlader gehangen, en dat is gratis. De verschillende tolstations passeer je ook gratis. dit gaan we dus vaker doen. ;D

De allereerste superlader van Europa op 'Brokelandsheia' is op de heen en terugweg door ons bezocht. Verder aleen nog even zekerheidshalve bij Lyngdal bijgeladen.

De route

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Mooie plaatjes, E! Toevallig zaten we hier net met elkaar te bespreken dat we de volgende korte vakantie toch echt een keer naar Noorwegen moeten gaan, i.p.v. een tweede keer per jaar naar (het overigens eveneens prachtige) Oostenrijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Verdikkie wat een mooie plaatjes weer.  Ik vond de Tesla al een geweldige auto maar ga 'm in het wit steeds meer waarderen.  Van dat bordje met die tapas krijg je spontaan honger van  :eusa_clap: :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: )()()sT op 29-04-2017 10:15:27
Citaat van: Claudia op 28-04-2017 21:38:35
Ik kreeg laatst van de dealer zo'n  V40XC mee. Lelijk onding!
En ik had nog zo duidelijk gezegd dat ik de V90 wel wilde die dagen! >:( ;D

Moet je dit niet in Ronald zijn blog plaatsen? ;D

Nee hoor, Ronald had het al voorgelezen thuis ;) De reactie was overigens opvallend mild: "Bedankt. Ze is gewoon jaloers." En door naar het volgende onderwerp :)

Ik heb maar niet geprobeerd uit te leggen dat Claudia waarschijnlijk niet jaloers is maar nog een beetje teveel in het 850-fossielen-tijdperk leeft want dat had vermoedelijk op nog minder begrip kunnen rekenen. Bij elke 240/850/740/940/G-klasse die over het scherm rolt, komt de standaardopmerking "wat moet je met zo'n vierkante bak" voorbij.

Het geeft denk ik wel een beetje aan dat er echt meerdere soorten Volvo-rijders zijn: de oudgedienden die gewend zijn dat vorm voor functie ging. En de nieuwe rijders bij wie dat andersom is, anders "kun je net zo goed een Dacia kopen".

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-04-2017 19:21:22
Dit keer stond de Tesla centraal. (Sorry Taranis)

* Taranis zal nog eens eens een keertje eerlijk zeggen dat ie 't heel gaaf vindt voor Ewout en 't 'm van harte gunt maar er zelf niet zo heel veel mee heeft... NOT

Ik leef nog een beetje in het vijfcilinder-fossielen-tijdperk :P

Taranis

Voor een leaserd hoeft je bankrekening toch juist niets aan te kunnen maar betaalt de baas?

CarolineB

Citaat van: Taranis op 01-05-2017 13:04:20
Voor een leaserd hoeft je bankrekening toch juist niets aan te kunnen maar betaalt de baas?

Nog nooit van bijtelling gehoord?
Kan oplopen tot honderden euro's netto per maand minder te besteden.....

KIM

En wat betaal je zelf dan voor de auto als ie eigen bezit is? Tel de wegenbelasting, verzekering en brandstof maar bij elkaar op. Voor deze kosten kan ik een aardige leasebak rijden qua bijtelling.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 01-05-2017 08:11:50
* Taranis zal nog eens eens een keertje eerlijk zeggen dat ie 't heel gaaf vindt voor Ewout en 't 'm van harte gunt maar er zelf niet zo heel veel mee heeft... NOT

Ik leef nog een beetje in het vijfcilinder-fossielen-tijdperk :P

Dat geeft ook helemaal niks. Je weet dat ik die auto niet vanuit het milieuoogpunt heb gekocht. Gewoon voor het rauwe plezier, de mega goede wegligging, de strakheid, de power, en last but not least de operationele kosten. Alles wat een Volvo (of de meeste andere merken) gewoon stomweg niet biedt.

Ik weet dat onze vriendschap op meer punten dan alleen Volvo's gebaseerd, dus dat is ook geen probleem. :D

Citaat van: CarolineB op 01-05-2017 13:15:11
Citaat van: Taranis op 01-05-2017 13:04:20

Nog nooit van bijtelling gehoord?
Kan oplopen tot honderden euro's netto per maand minder te besteden.....

Zo jammer dat de Nederlandse regering de mensen geen vrijheid meer gunt. Je noodzakelijke vervoer wordt tegenwoordig, bijna, alleen nog maar geselecteerd op wat de auto in de bijtelling. Terwijl de mensen die dagelijks grote afstanden voor hun werk moeten rijden dat het liefst in een comfortabele auto doen. In plaats daarvan moet je naar rochelende tweepitters omkijken om de rest van de maand ook nog een beetje plezier te kunnen hebben. De stelling in Nederland is nog steeds: Leef, maar geniet met mate. Calvinisme pur sang.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 01-05-2017 13:25:06
En wat betaal je zelf dan voor de auto als ie eigen bezit is? Tel de wegenbelasting, verzekering en brandstof maar bij elkaar op. Voor deze kosten kan ik een aardige leasebak rijden qua bijtelling.

Dat is idd de keerzijde. Daarom heb ik me indertijd weinig aangetrokken van de bijtelling. Met 110k per jaar wilde ik gewoon comfortabel rijden. :eusa_whistle:

KIM

Zou ook doen als ik kon leasen. Ik hoor al genoeg gezanik van die verkopers over hun bijtelling...
Autorijden kost geld. Punt.

Taranis

Citaat van: KIM op 01-05-2017 13:25:06

Vergeet je onderhoud niet...

De XC kost al bijna 270 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering en dan heb je nog geen meter gereden. Collega's die ~ 300 euro per maand aan bijtelling betalen, rijden daar een serieus knappe auto voor.