Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Hangt flink wat gewicht aan die stekker zo. Ben benieuwd of dat op den duur niet voor teveel speling gaat zorgen.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is: Is dit om de auto te kunnen opladen op niet-Tesla laadpunten? En kun je met deze adapter dus je laadsnelheid verhogen van 48km/u (type 2) naar 220km/u (op hetzelfde laadpunt dus)?

...The Nile isn't just a river in Africa...

StefanCJ

Blijft toch geweldig hé! Supermodern ook, heel gaaf  :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Blackfox

Geweldig mooi die Tesla :eusa_clap:
Wij waren vorig weekend in Frankfurt in een parkeergarage daar stonden er 6 op een rij aan de lader ;D.

In het centrum van Frankfurt was nog een showroom van de Tesla.
De afmeting van de elektrieke motor is bijzonder klein eigenlijk ;).maar wel een groot vermogen :eusa_clap:.

Wat een dikke auto,s zijn het zeg :eusa_clap: :eusa_clap:




Walter

hahaha Ewout durft niet meer naar huis

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Walter op 02-06-2017 15:59:37
hahaha Ewout durft niet meer naar huis

Je begrijpt er geen snars van Walter. Het is Marije die niet naar huis komt. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Sneeuwwitje terug uit service. Dit keer wel tevreden.

OK, als je het woord 'communicatie' even voor het gemak vergeet, dan is het deze keer een heel stuk beter gegaan. :eusa_clap:
Afgelopen maandag, twee uur later dan afgesproken, kwam een medewerker van Tesla bij mij op kantoor de auto ophalen. Toen ik de punten IRL aan hem liet zien zag ik aan hem dat hij dit zelf ook niet vond kunnen. Vandaag heb ik dan eindelijk de auto weer op kunnen halen en er een lekker ritje mee kunnen maken.

Het probleem met het dak was ontstaan doordat een 'snuggere' de omlijsting van het dak had vervangen voor de omlijsting van een 'Generatie2' zonnedak. Dat blijkt dus ook in de praktijk niet echt te kunnen. Waarom weet ik niet, maar men heeft het gehele zonnedak verwijderd en een compleet nieuw dak van de laatste generatie ingebouwd. Volgens Tesla een 60.000 kronen kostende upgrade (als niet onder garantie). Het nieuwe dak ziet er mooier afgewerkt uit, loopt mooi soepel, alle rubbers zitten keurig gemonteerd. :eusa_dance:

De windvanger, of hoe zo'n ding dan ook heet, is van een nieuwer type en heel wat steviger dan de oude (Taranis, nu trilt die ook niet meer). Al met al ben ik er erg blij mee.

Ze hebben dit keer zelfs geen zwarte vegen op de hemelbekleding achtergelaten. Iets wat zelfs bij Volvo niet echt mogelijk leek te zijn. :eusa_shifty:
De spiegels zijn wederom vervangen, en nu dan voor elektrisch inklapbare. Deze 'upgrade', goed voor 5000 kronen, kreeg ik als pleister op de wonde. Ik zeg: goed gedaan Tesla ;D
Deurlijst is nieuw gemonteerd en een plotseling haperende handgreep ook nog vernieuwd.

Dit keer supergrote foto's geupload:














Nadat ik samen met een medewerker de aflevering heb gecontroleerd en met tevredenheid heb laten zien zijn Niek en ik samen via de weer geopende Oslofjordtunnel richting Fredrikstad gereden om daar m'n nieuwe velgen op te halen.

De aflevering:


Østfold Felgteknikk. Hier had ik enige tijd geleden originele 'donker antraciet' Turbine velgen besteld. Vandaag kon ik ze mooi ophalen.


Voor:


Na:


Ik ben er superblij mee en hoop de auto nog lang te mogen behouden. 'Mogen' omdat mijn baan sinds afgelopen woensdag hevig op de tocht staat vanwege het afwikkelen van de technische afdeling binnen Atea. Nog niet veel is zeker, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Ik had de laatste tijd al wat last van verhoogde stress, en toen dit bericht 's-middags bekend werd gemaakt voelde ik het bloed uit m'n hoofd wegtrekken. :-[
De velgen waren al lang speciaal voor mij besteld, en kon ik dan ook niet meer afzeggen. Anders had ik het nog even gelaten.

Ik moet mezelf nu de hele tijd inprenten dat ik me nog niet teveel op voorhand zorgen moet maken, maar je ziet toch even je opgebouwde wereldje wankelen.


Later meer...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Klinkt niet fijn E. Hopelijk gaat het meevallen!  :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

DJ--NeO--

zo E. dat is een zeer zorgwekkend bericht! is t een idee dat wij ons hier zorgen gaan maken? dan heb jij meer tijd voor andere dingen! ;D

alle gekheid op een stokje! zoals Marc al zegt, laten we hopen dat het zware weer overwaait en dat het meevalt! durf te wedden dat dat die harde kern
welke weer is weer gaan reageren voor je zal duimen!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

StefanCJ

Oei, heftig nieuws Ewout. Hopelijk valt het mee maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je er druk om maakt. Sterkte vast!

Claudia

Mooi hoor!
Nu maar duimen dat je je baan niet kwijt raakt.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Atea is toch heel groot? Kan je niet intern doorschuiven? Of nog beter - gaat het niet gewoon verkocht worden?

JvW

Welke kant het ook opgaat, het geeft veel onrust is mijn ervaring. En dat maakt het concentreren op je werk dan lastig. Heel veel sterkte gewenst Ewout!

Walter

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-06-2017 16:40:10
Citaat van: Walter op 02-06-2017 15:59:37
hahaha Ewout durft niet meer naar huis

Je begrijpt er geen snars van Walter. Het is Marije die niet naar huis komt. :eusa_whistle:

Hahaha denk ik ook eens te kunnen rellen... Auto ziet er weer goed uit. Maar die nasmaak door je werk, brrr.... Hou je haaks!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

UserID6342

Kijkt netjes die wielen zo, maar vond de andere 'm ook helemaal niet verkeerd staan hoor.  Kan me goed de huidige onrust voorstellen momenteel ivm je baan, dat zijn geen berichten die je wilt horen.  Heel veel sterkte en succes ermee.

KIM

He bah; niets is vervelender dan leven in onzekerheid. Ik hoop dat het kwartje de goede kant op valt.
De wielen zij mooi (maar dat wist je al via FB).