Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-07-2017 15:53:13
Als het goed is loopt 'mooi weer 1.13' nu op de server en lijkt stabiel te draaien. Als je het nog niet ziet, log dan even uit en dan weer in. ;D

;D ;D

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

UserID6342

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-07-2017 15:53:13
Als het goed is loopt 'mooi weer 1.13' nu op de server en lijkt stabiel te draaien. Als je het nog niet ziet, log dan even uit en dan weer in. ;D
Proest ;D ;D

DJ--NeO--

Nou E. hier in Limburg zie ik het zonnige weer inderdaad langzaam aan goedkomen!

zowel zaterdag als zondag was op bepaalde delen van de dag zwaar ruk!

fijne vakantie hier in het "zonnige" NL (mijn collega is juist 2 weken geleden vertrokken naar Noorwegen *lol*)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 02-07-2017 16:54:08
Uit- en weer inloggen? Windows server zeker?  :P ;D


Ik ben bang dat je gelijk hebt Marc. Na twee dagen loopt die server al best onstabiel. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Vannacht weer gereboot zeker? ;D Werd wakker met een waterig zonnetje. Zorg er maar voor dat ie vandaag zo blijft draaien, wel zo lekker :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Werkbezoekje aan ArjenT5R

Nu Ar weer op een gasboot vaart is hij zeer regelmatig dicht bij mij in de buurt. Op 21 juni kwam hij aan in Noorwegen en ik was op minder dan 5 kilometer afstand aan het werk. Het leek me leuk om hem even op het vliegveld in Sandefjord op te wachten om hem de hand te schudden. Het was een zeer korte ontmoeting omdat Arjen meteen door moest in een busje naar de immigratie.





Een week later ging ik zelf op vakantie naar Nederland, dus moesten we de afspraak om een keer aan de wal te ontmoeten nog even uitstellen. Van de week was het dan zover. Na twee keer afgebeld te hebben lag de 'Coral Millepora' dan eindelijk aan de wal. Alweer leek het erop dat de ontmoeting niet door zou gaan vanwege een opdracht richting antwerpen, maar de last tanks van het schip waren niet koud genoeg en dus konden ze niet uitvaren. Die tanks moesten tot -47 graden gekoeld zijn om het gas volgens de specificaties aan boord te krijgen. nu waren de tanks pas -20 toen ze aan de wal lagen en dus kon Arjen rustig van boord.

Ik was aan het werk op kantoor in Kongsberg en dus voor de verandering een keer niet 'om de hoek'. Dus voor mij de eerste rit van die week die niet uitsluitend woon-werk was.
Nadat ik bij Rafnes was aangekomen het 'roer' van de Tesla maar aan Arjen overhandigd die wel eens elektrisch wilde rijden. Volgens mij kon hij de auto wel waarderen. :angel:
Helaas had Arjen iets teveel bierdorst na vijf weken 'droog' staan, dus heeft het ritje niet langer geduurd dan naar een zeemanskroeg in Porsgrunn. ;D Na daar de eerste dorst te hebben gelest, zijn we doorgereden naar Skien waar we lekker gegeten hebben.








Arjen had eerder die dag geregeld dat ik mee aan boord mocht op de Coral Millepora en dat was voor mij de eerste keer in meer dan twintig jaar om aan boord van een schip te zijn. De beveiliging bij de havens is wat verscherpt dus ik moest buiten de hekken van de haven parkeren. Hierdoor moesten we met een busje naar het schip gebracht worden. Dit ritje werd uitgevoerd door een wel zeer aantrekkelijke Noorse dame, die iets meer van mijn Nederlandse opmerkingen aan Ar begreep dan ik dacht. :eusa_shifty:


De gasboot in kwestie



Tijdelijke toegang aan boord




Nadat we bij het schip werden afgezet zei ze nog dat als ik voor 22:30 terugwilde dat zij me nog zou rijden en anders een mannelijke collega. Daar voegde ze fijntje aan toe dat het minder leuk zou zijn als haar collega reed. ;D
Uiteindelijk verliet ik pas rond middernacht het schip. :eusa_shifty:


De rondleiding op het schip was zeer leuk en ook nog lekker. Dat krijg je als de bemanning Indonesisch is en er 24/7 eetbare zaken in de kombuis aanwezig zijn.  :eusa_drool:
Ondanks dat dit al een redelijk oud schip was zag het er aan bord zeer goed onderhouden en fris uit. De machinekamer was netter dan onder de gemiddelde motorkap hier op het forum.





Het uitzicht vanuit de hut. Volgens mij een van de best betaalde plaatsen aan boord ;D



Nog ff nakletsen onder het genot van een alcoholvrij biertje en dan weer richting huis.



Zodra je er weer bent, dan doen we weer een biertje Arrrrrr. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Mag er geen alcohol gedronken worden aan boord?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Vulk op 30-07-2017 16:07:51
Mag er geen alcohol gedronken worden aan boord?

Nee. Alle schepen van Anthony verder zijn drooggelegd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Sjonge, is ie nog eerder aan boord geweest dan ik zeg ;D :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:21:29
Sjonge, is ie nog eerder aan boord geweest dan ik zeg ;D :P

Jij had ook gewoon naar Noorwegen kunnen komen. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Ohhwww leuke post Ewout!

wat hoop eer voor zo'n simpele pikkenbaas  ;D

Thanks!
was gezellig verheug me alweer op de volgende keer  :D :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-07-2017 16:22:15
Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:21:29
Sjonge, is ie nog eerder aan boord geweest dan ik zeg ;D :P

Jij had ook gewoon naar Noorwegen kunnen komen. ;D

Op een doordeweekse dag is dat wat lastig  :(
...The Nile isn't just a river in Africa...

leons850

Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:23:26
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-07-2017 16:22:15
Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:21:29
Sjonge, is ie nog eerder aan boord geweest dan ik zeg ;D :P

Jij had ook gewoon naar Noorwegen kunnen komen. ;D

Op een doordeweekse dag is dat wat lastig  :(

Arr lukt het toch ook? ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marc O.

Citaat van: leons850 op 30-07-2017 16:24:40
Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:23:26
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-07-2017 16:22:15
Citaat van: Marc O. op 30-07-2017 16:21:29
Sjonge, is ie nog eerder aan boord geweest dan ik zeg ;D :P

Jij had ook gewoon naar Noorwegen kunnen komen. ;D

Op een doordeweekse dag is dat wat lastig  :(

Arr lukt het toch ook? ;)

Ja, Arr doet wel meer dingen die ik niet zou doen  :eusa_shifty: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...