Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: JvW op 22-09-2017 12:30:18
Citaat van: Taranis op 22-09-2017 00:39:30
Inderdaad sweet memories :)

Ontzettend veel lol met de XC's gehad toen, al zou ik het deze denk ik niet meer aan willen doen :-X

Bang dat je huidige dit niet aankan? Zelfs de Gasserati heeft het overleefd....

Klopt, het differentieel van deze is al eens gereviseerd, liever niet nog een keer. Verder zitten er zoveel koppelingen in de tussenas van een NN dat er altijd wel 1 naar de klote gaat. Niet elke verandering is een verbetering.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

#7202
 :'( Blijft toch wel jammer.

Ach, dan zal ik als compensatie alle youtube filmpjes van TeslaBjørn moeten gaan kijken  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

He, jammer.
Ik zal je belevenissen met dat juweeltje missen.  :'(  :eusa_clap:

Claudia

Jammer. :-\

Toch blij dat ik er toch nog in mee ben gereden....zal vast niet nog vaak gebeuren.
Kan je na de Tesla nog wel genieten van de XC?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Ach, voorlopig ben je een van de weinigen die er eentje gehad heeft 8)

razorx

Citaat van: elianmars op 28-10-2017 19:16:52
Ach, voorlopig ben je een van de weinigen die er eentje gehad heeft 8)
Een positieve zienswijze.  :eusa_clap:

StefanCJ

Ik verwacht niet anders van vrindje Marcel.

UserID6342

Jammer dat de Tesla weg is Ewout, kon vreselijk genieten van de verhalen en foto's er van.  Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan, heel simpel.  Net wat Marcel zegt, je bent een van de weinige die kunnen zeggen dat ze een Tesla zelf hebben gehad.

KIM

Tsja. Einde van een tijdperk. Je hebt er in ieder geval een hoop plezier aan beleefd.
Bovendien kun je zeggen dat je ooit zo'n auto hebt gehad en dat is iets dat weinigen hier kunnen zeggen.

vincen tdi

ik zou gewoon zeggen dat je alweer uitgekeken bent op zo'n tesla  ;D iedereen wil tegenwoordig zo'n ding voor de deur hebben en dan worden ze haast ordinair  :eusa_shifty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Ewout Schalkwijk

Heb ik nou de NN Verneukt? :eusa_think:

De Tesla ben ik eigenlijk alweer bijna vergeten. de laatste weken stond hij alleen nog maar ongebruikt op het erf te wachten op een koper. Toen die gisteren vertrokken was en ik daarna mijn verjaardag van eerder deze week ben gaan vieren vond ik het verder wel prima.

Na een gezellig ontbijt met de vrienden die zijn blijven slapen en daarna weer naar huis waren vertrokken ben ik de beide XC's maar eens op winterbanden gaan zetten. Zover geen probleem, toen ik de motorkap van de NN opendeed zag ik dat een beetje aandacht daar geen kwaad kon. Ook zag ik dat nog steeds de verkeerde accu in deze auto zat. De accu is eigenlijk voor in de N. om de een of andere vage reden is de accu van de N hoger dan van de NN. Dat bij gelijke specificaties. Dat resulteerde erin dat ik indertijd het beschermdekseltje niet meer over de accu kon monteren.

He? het lijkt wel of er muizen hebben gebivakkeerd. In de zomer? :eusa_think:


Ff schoonmaken en de accu wisselen zodat het klepje er ook weer netjes op kan.


Bijna hetzelfde, maar toch anders.



Vandaag dan maar even de beide accu's (allebei even oud) met elkaar omgewisseld. Ooit heb ik op Ebay een 'batterysaver' gekocht. Het is eigenlijk gewoon een 12 volt aansluiting die je op je OBD stekker zet en daarna met een externe accu je auto onder spanning houdt. De bedoeling is, is dat je zo een accu kunt wisselen zonder daarna de klok weer in te moeten stellen en je ramen te initialiseren. Deze dus aangesloten en de accu's gewisseld.

Na het wisselen viel het me al gelijk op dat de klok gewoon streepjes gaf. Kort daarna viel me op dat de radio niet aanging en er sowieso geen lichtjes gingen branden op het middenpaneel. :eusa_wall:

Het display werkt wel


De parkeersensoren werken gewoon op het display (en in het echt)




Aanvankelijk dat ik nog aan een zekeringetje, maar na het koppelen van m'n Dice zag ik dat daar ook geen lichtjes gingen branden. Een lichte paniek maakte zich op dat moment meester van me. Grijpend in het dashboardkastje naar de handleiding zag ik dat die weer in dat #$^&^& Zweeds is geschreven. Ondanks dat het een Noorse auto is vind men blijkbaar het niet nodig om het boekje aan te passen. In de jaren dat ik hier woon het ik zo'n hartgrondige hekel aan die taal gekregen, dat plotseling bleek dat dat boekje best een hele tijd door de lucht kan vliegen.;D

De Nederlandstalige PDF van het instructieboekje gaf me een aantal opties van zekeringen om te checken. Helaas zijn die allemaal in orde. Ondanks dat ze goed leken, ze toch maar vervangen voor nieuwe, maar geen succes daar. :eusa_doh:

De twee omcirkelde zien er uit als kanshebbers maar waren in orde


Hier zie ik niks bij staan wat ik kan proberen.


De situatie nu is dus dat de Airco niet werkt, de ventilator ook niet. De stoelverwarming/koeling werkt niet, de radio werkt niet en de telefoon ook niet.

Hoewel de lichtjes niet branden werken de parkeerradar en de Adaptieve cruisecontrol wel. Ik heb met Googlelen een identiek geval gevonden maar dat draadje loopt heel snel dood (https://volvoforums.com/forum/2001-2013-model-year-xc70-53/battery-change-%3D-no-climate-control-stereo-buttons-not-working-84875/


Nu lijkt het of er voor de kleine zekeringen in het zekeringskastje onder het handschoenenkastje nog ergens een 'hoofdzekering' is geplaatst. Aangezien de OBD het blijkbaar ook niet doet kan ik dus er weinig ontdekken.

De auto op slot doen er er een paar minuten later weer afhalen resulteerde in een foutmelding dat het alarm onderhoud nodig heeft. :eusa_wall:




Omdat een blog af en toe een probleem moet hebben om de mensen te vermaken, hoop ik dat ik hiermee aan die verwachting voldaan heb. Een stiekeme lezer zal zich wel in z'n handen wrijven en jubelen van plezier. :eusa_whistle:

Mensen die wellicht iets hierover kunnen vinden, daar hoor ik graag wat van. :laugh:


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Oplossing heb ik niet, maar kan dit veroorzaakt zijn doordat je het contactslot niet in stand II had staan bij het aankoppelen van de accu?
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Het is algemeen bekend dat je zowel bij de N als de NN de accu alleen kunt aansluiten als hij op contact staat, linkerdeur open en de lampen aan... Is genoeg overgeschreven inmiddels. Wat ik zou doen als het mij auto was ? Accupolen eraf, even wachten en dan de polen tegen elkaar houden, auto op contact zetten, linkerdeur open en lampen aan (vergeet aub dat obd /USB stroom ding, dan de accupolen ineens op de accu drukken. Als eerste de plus en vastdraaien. Meestal wilt toe dan wel weer anders word het een ritje naar de dealer, dan heeft hij doordat stroomding (loopt mede via de can van de airco) een opflikker gehad wat ik niet voor je hoop.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2017 17:06:32
Het is algemeen bekend dat je zowel bij de N als de NN de accu alleen kunt aansluiten als hij op contact staat, linkerdeur open en de lampen aan... Is genoeg overgeschreven inmiddels. Wat ik zou doen als het mij auto was ? Accupolen eraf, even wachten en dan de polen tegen elkaar houden, auto op contact zetten, linkerdeur open en lampen aan (vergeet aub dat obd /USB stroom ding, dan de accupolen ineens op de accu drukken. Als eerste de plus en vastdraaien.

Precies zoals ik het al jaren doe...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein