Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Lekker bezig weer. Kijk even aan de andere kant waar de motorsteun normaal op hoort of dat ook afgedopt is anders heb je een regelklep waar normaal de slang naar motorsteun op hoort en die niet afgedopt is

Ewout Schalkwijk

Zoiets meende ik vannacht om 00:30 ook te hebben gezien. Alleen was het toen al echt voorbij bedtijd. Nu eerst even kilometers maken, dan vanmiddag verder kijken. Moet vanavond ook nog naar de tandarts. Ik verga nog steeds van de pijn in m'n bek. :-\

Plaatje van m'n rit heb je al gezien  :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 15-05-2018 09:25:12
Lekker bezig weer. Kijk even aan de andere kant waar de motorsteun normaal op hoort of dat ook afgedopt is anders heb je een regelklep waar normaal de slang naar motorsteun op hoort en die niet afgedopt is


Die zit gewoon op de voorste pot zoals het hoort. Of luiheid, of een lekke pot achter.
Ik gok op het eerste bij de motor wissel van drie jaar geleden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Emiel

Het is een v band. Pakking kan wat verkleefd zijn. Klem zou je kunnen hergebruiken als je hem voorzichtig losneemt.
Laat eerst de KVS aflopen, anders heb je kans dat je spruitstuk volloopt met KVS.
Die ribbelbuis is erg kwetsbaar, let daar extra op.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Emiel op 15-05-2018 10:17:43
Het is een v band. Pakking kan wat verkleefd zijn. Klem zou je kunnen hergebruiken als je hem voorzichtig losneemt.
Laat eerst de KVS aflopen, anders heb je kans dat je spruitstuk volloopt met KVS.
Die ribbelbuis is erg kwetsbaar, let daar extra op.

Bedankt voor de extra informatie  :D ik ga ermee aan de slag. :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

EGR eruit. DC motor stuk? :eusa_think:


Na de aanwijzingen van Arrrr en Emiel meteen toen ik thuis kwam in 27,5 graden aan de gang gegaan. Na een kwartiertje had ik hem eruit. :eusa_dance:


Dit is de gehele EGR plus koeltoren. nu maar hopen dat die helemaal dichtgekoekt zit ;D


In de bankschroef en op de gok de vier grote inbusbouten eruit draaien.


Precies goed. Meteen toegang tot de andere kant van de klep. Grrrrr, ook hier veel te weinig zut om de storing te verklaren :eusa_wall: :eusa_wall:



Schoon... (na een beetje remmenreiniger) Echt bijna niks voor 460.000km


Kleppie open op handkracht.


De warmtewisselaar in de koeltoren heeft een dun laagje roet, maar verder ook niet.


Je kijkt er letterlijk zo doorheen.


Geprobeerd de DC motor direct op de accu aan te sturen, maar behalve wat klikken doet die niks. Zou dat dan de reden zijn van de EGR storing? :eusa_think:
Ik lees altijd over totaal dichtgekoekte EGR ventielen, maar hoor/lees nooit iets over kapotte sturing van die klep. Of zou het domweg niet onderzocht worden?

Toch maar op zoek naar een gebruikte EGR. Op een uur afstand ligt er waarschijnlijk een voor 2000 kronen. In Zweden kosten ze de helft, maar dan zit je weer met import.
toch even nadenken wat nou het handigst is. Ik ben pas over ruim twee maanden in de buurt van m'n huisdealer...


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Wie t ook verzint om je uitlaatgassen opnieuw aan te zuigen en dan ook nog te koelen... T is eigenlijk toch te debiel voor woorden ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Staat er geen VCT2000 test oid in Vida waarmee je de aansturing van het motortje kunt checken?

Ewout Schalkwijk

#7283
Citaat van: Taranis op 16-05-2018 14:00:34
Staat er geen VCT2000 test oid in Vida waarmee je de aansturing van het motortje kunt checken?

Geen specifieke, maar op diverse plaatsen in vida zie je dat de sturing en de klep eigenlijk gewoon doen wat ze moeten doen...

Toch blijft het probleem met regelmaat terugkomen en begin ik er een beetje een sik van te krijgen. Bij zeer gevarieerd rijden blijft het allemaal wel werken, maar voel je soms toch wat gestotter. Als ik in z'n zesde versnelling cruise op zo'n 1700 toeren is het wachten op het motorlampje. meestal krijg je dan de foutmelding op de lambda sonde met een te laag signaal. de, best wel dure, sonde is reeds vervangen voor dit euvel maar heeft niet geholpen. Ook komen er sporadisch fouten op de temperatuursensor van het roetfilter. ik weet niet meer of ik storingen aan het oplossen ben of op spoken aan het jagen. De enige storing die ik niet krijg is de LMM. Toch staat deze in directe relatie met de Lambda. Hierdoor weet ik ook niet of ik op 'oorzaken' of 'gevolgen' aan het jagen ben.

Omdat ik het eigenlijk niet meer weet ben ik nu op jacht naar een complete kabelboom omdat ik wellicht daar een probleem vermoedt. Ik heb helaas geen schema kunnen vinden met alle kabels en corresponderende aansluitingen op de ECU.

Ik zal nog wat foto's posten. Wellicht is er een wakkere slimmerik, daar zijn er een heleboel van op het forum, maar ik weet niet of die meelezen hier. Niet al te lang geleden las ik een zeer sterk overeenkomend verhaal van een Nederlander in Zwitserland met een XC90 die ook deze problemen had. Daar heeft de garage veel dure onderdelen voor nop vervangen, maar of er nou een oplossing was gekomen weet ik niet meer. Het verhaal vond ik eerder ook niet meer terug op het internet. Toch moet dit probleem op te lossen zijn.




Deze fouten komen keer op keer terug, ik word er helemaal idioot van. :-X


















Het filmpje wat ik gemaakt heb tijden het proefrijden is FullHD maar YouTube meent dit filmpje te moeten verkrachten naar 360p. Waarom weet ik ook niet...

Is blijkbaar nu toch 1080 resolutie... :eusa_think:
https://youtu.be/W-9HY-EqzPY

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Heb je de temperatuur van de sensor op deeltje filter al eens in Vida logging meegenomen ? Deze sensor kan ook wel voor problemen zorgen.
Ik je in je plaatje van logging dat je wel een sensor opgenomen hebt maar is dat degene van deeltjes filter ?

elianmars

Pfff.... het blijft wel een zoekplaatje zo  :eusa_shifty:

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Reitse


Ewout Schalkwijk

Waarom zou ik dat zijn  :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Walter

zwarte XC70NN in Noorwegen. Al had ik ook gezien dat het al even geleden is. Heftige dreun, dat wel

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937