Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

#7365
LMM verwisseld en intercooler besteld

Na een tip van Leon en Sander de LMM uit de NN getrokken en in de N geplaatst. Ik weet 99% zeker dat er geen resultaten komen omdat ik nog nooit een een storing heb gehad op de LMM. Toch gaat die hand inhand met de Lambda die doorlopend fouten meldt. Daarom toch maar geprobeerd... :)


Bij de N net iets dieper weggewerkt dan bij de NN. Daar haal je hem er letterlijk tussenuit zonder ook maar iets weg te halen.


Een Nissens intercooler besteld en die wordt vrijdag verstuurd. Met geluk volgende week ergens binnen. Helaas is 'Post Nord' zo traag als dikke stront door een trechter. :-[
Ik had vorige week gedachteloos de vette bende (niet schokkend veel) van de onderste balk weggespoten met lekker veel remmenreiniger. Niet beseffend dat dat wel eens een signaal kon zijn van een lekke intercooler. Nu 100 kilometer later begint er al weer wat te komen. Helaas niet goed te zien op de foto.




De boost sensor. Even uitvogelen of deze wellicht vervangen moet worden. Geen idee of die fouten kan genereren in Vida, maar ik denk het wel. :eusa_whistle:



Morgen mag Marije eens een stukkie rijden met de N, terwijl ik de NN van nieuw schoeisel laat voorzien. Kan zij eens 90km snelweg rijden op de cruisecontrol. Zal wel weer tot een driehoekje in de DIM leiden.


Citaat van: diederickvolvo op 25-06-2018 23:45:33
ikzelf denk ook de intercooler, bij een d5 gaan ze erg gauw bol staan.
dit weekend de mijne vervangen, de nieuwe was enorm veel beter. samen met de druksensor die in de intercooler zit lijkt de mijne nu vooral op de snelweg beter te rijden. echter heb ik een euro 3, wel in basis hetzelfde.

Ik hoop dat de mijne toch minstens half zo slecht is. Het zou zonde zijn als niet. Wij hebben bijna 200k met de N gereden sinds 11.2011, dus vers zal die niet meer zijn. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik ben benieuwd, E  :eusa_pray:

Marije

En ja hoor...daar is het driehoekje weer...  :eusa_wall:

arjenT5R

Citaat van: Marije op 28-06-2018 07:55:20
En ja hoor...daar is het driehoekje weer...  :eusa_wall:

Stukje zwarte tape overheen plakken :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Dan maar hopen dat het de intercooler is....  :eusa_pray:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Intercooler binnen, nu nog tijd...

Valt niet tegen; zes dagen... Intercooler ziet er goed uit (als in niet beschadigd bij transport oid). Heb alleen geen tijd voor vrijdag. :-[
Donderdag moet ik eerst nog een Mitsubishi Outlander rondom voorzien van nieuwe schijven, blokken en vermoedelijk ook een paar klauwen. Maar vrijdag is voor mijzelf :evil:

Volgens Vida moet je alle KVS aftappen en de airco legen. Volgens mij moet het toch gewoon mogelijk zijn om het pakket te scheiden en de intercooler los te vervangen?

Volgens een aantal hier op het forum een goed merk. De doos is onbeschadigd aangekomen, dus dat is erg fijn


Ziet er van binnen aan beide kanten ook goed uit. Nog drie nachtjes slapen :D






Nog wat. Vandaag m'n derde nieuwe koptelefoon binnen drie maanden opgehaald bij de Power. Als die het doet is het geluid schitterend, maar de kwaliteit valt me toch echt vies tegen :eusa_silenced: Kijken of deze het wat langer volhoudt.






Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Is die koptelefoon voor in de Peugeot?

Ik ben benieuwd of de problemen over zijn met de nieuwe intercooler. Ik hoop het!  :eusa_pray:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 03-07-2018 20:38:24
Is die koptelefoon voor in de Peugeot?

Ja, om die bokkeherrie zes uur per dag weg te filteren :-\



Citaat van: elianmars op 03-07-2018 20:38:24
Ik ben benieuwd of de problemen over zijn met de nieuwe intercooler. Ik hoop het!  :eusa_pray:

Ik ook, ik kan me er al geen voorstelling bij maken dat die eventueel weer in orde zou zijn. Eerste storingen kwamen januari 2016 naar boven.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

intercooler vervangen hoef je niets af te tappen.

Ik heb het front van de auto wel grotendeels losgehaald(lampen eruit en een balk weg gehaald en dan heb je wat meer ruimte en vervolgens de intercooler tussen de radiator en condensor uit gepakt. NIeuwe erin met aan beide kanten stuk karton ter bescherming van radiator en condensor.
Let op je druksensor op de intercooler. Het boutje wil wel eens wat vastzitten/afbreken.
Bij mij was overigens bij een MY06 S60 D5 185 pk

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 03-07-2018 21:11:24
intercooler vervangen hoef je niets af te tappen.

Ik heb het front van de auto wel grotendeels losgehaald(lampen eruit en een balk weg gehaald en dan heb je wat meer ruimte en vervolgens de intercooler tussen de radiator en condensor uit gepakt. NIeuwe erin met aan beide kanten stuk karton ter bescherming van radiator en condensor.
Let op je druksensor op de intercooler. Het boutje wil wel eens wat vastzitten/afbreken.
Bij mij was overigens bij een MY06 S60 D5 185 pk

Ik had idd als doel om de bumper, lampen en de bovenste platte balk weg te halen. Daarna laat ik me verrassen. Als dingen niet tot 'Fubar' zijn verroest zal het wel lukken. Toen jullie de eerste keer in maart 2012 kwamen, kon ik net aan een remblok vervangen volgens mij. Als dit succesvol wordt opgelost en de auto weer rijdt zoals bedoeld door Volvo, dan droom ik al zachtjes om zelf de automaatbak te vervangen. Zal echter niet meer dit jaar zijn... :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Dit gaat jouw wel prima lukken. Het is soms handig om een extra set handen te hebben met uithalen en erin schuiven van de intercooler

Emiel

#7376
Het lukt wel zonder iets af te hoeven tappen, ik pak de voorbumper en het zwarte metalen frame er compleet af, luchtgeleiding onder en luchtgeleiding achter de stootbalk. 4 boutjes door het pakket los en je hebt genoeg ruimte om hem eruit te pakken

Benny850

Fubar, dat is nog eens een historische uitdrukking :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Benny850 op 04-07-2018 12:17:18
Fubar, dat is nog eens een historische uitdrukking :)

Gers he? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars