Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 06-10-2018 01:01:27
Lekker bezig Ewout!

Jawel, die mega LED schijnwerpers die ik tijdens onze Noordkaapreis op de N had gemonteerd, weet je nog?
Heb je die nog dan? Quanta kosta?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Tof dat je de lampen terug gaat monteren! Ik zeg halogeen :D

Is er nu ook een oorzaak gevonden voor je arm? Tof dat het met rust geneest maar als je geen oorzaak weet, is het dan niet wachten op de volgende blessure?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-10-2018 17:54:10
Tof dat je de lampen terug gaat monteren! Ik zeg halogeen :D

Ik neig daar toch ook naar. Wat me afgelopen nacht op weg terug uit Oslo opviel is dat die halogeenlampen inclusief grootlicht echt niet slecht zijn. Er komt best een bruikbare hoeveelheid licht uit. Toch mis ik de lampen wel op de N als ik naar de auto kijk. Terwijl ik me er niets bij kan voorstellen dat ze op de NN gemonteerd zouden zitten.
Omdat Claire eigenlijk een beetje de eigenaar van de N is heb ik even bij haar gepolst wat ze van het gemis van de lampen vond. Het antwoord beviel me niet en dus heb ik die ongeldig verklaard. ;D
In dat kader zou het met een paar goede (Hella) halogeen schijnwerpers best prima zijn.

Citaat van: Taranis op 07-10-2018 17:54:10
Is er nu ook een oorzaak gevonden voor je arm? Tof dat het met rust geneest maar als je geen oorzaak weet, is het dan niet wachten op de volgende blessure?

Helaas niet. Het is iets wat blijkbaar zomaar kan ontstaan. Ik heb al best wat mensen gesproken die er mee te maken hebben gehad. In bijna alle gevallen duurt het ongeveer een jaar en gaat dan plotseling weer over. De behandeling die ik heb gekregen heeft wel tot een doorbraak geleid na ruim vier maanden tobben. Ineens na de derde behandeling ging het een stuk voorruit. Nog steeds merk ik dat als m'n arm langere tijd in een zelfde positie is, dat een plotselinge verandering van die positie een pijnlijke is. Het heeft het meest weg van een tennisarm/elleboog, maar specialisten gebruiken die term zelf eigenlijk niet.

De afgelopen maanden heeft dit gezin blootgestaan aan bovenmatig veel stress, en van stress is bekend dat dat zelden een positieve invloed heeft op je lichaam. De oorzaak van die stress valt helaas niet zomaar weg te nemen, dus moeten we een modus vinden om het meer te kunnen 'handelen'.


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#7458
Nieuwe Hella Rallye 3003 schijnwerpers

Het duurde even voordat ik ze in huis had, maar nu zijn ze er en zijn ze gemonteerd.

Omdat de garage na het verwijderen van de lampen ook gelijk even de beugels had weggeslepen, moest er weer een nieuwe op de bumper gemonteerd worden


Bumpert eraf, en dan verder uit elkaar prutsen. Geen foto's meer van gemaakt


Klaar gemonteerd. Vanavond maar eens in het donker kijken wat het resultaat is.


Sinds 1 oktober zijn de Noorse wetten eindelijk eens wat geliberaliseerd en mogen we zelf zien hoeveel lampen je wilt monteren. Ik vond drie op een bullbar het mooist, maar ik heb het moeten afleggen tegen twee vrouwen die dat niet mooi vonden. :-\ Met argumenten als, een vrouw met drie tieten is ook niet mooi, heb ik maar besloten dat dit het gediscussieer niet waard was.

Eerder mocht je totale 'referentie getal' de 100 niet overschrijden. Dat betekende in de praktijk dat je alleen maar twee lampen met Ref. 17,5 per stuk mocht monteren. Nu zijn alleen de twee extra lampen samen al '100'. Al met al krijg je nu meer licht legaal de weg op.

Voor wie het interesseert:

17,5 was eerder de maks, nu mag je monteren wat je wilt. De Ref 50 lampen geven mooi ver licht. De breedte verlichting wordt door de gewone lampen al prima verzorgd.



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

Weer lekker bezig geweest man ;)
Ik wist niet dat de regelgeving omtrent lampen zo streng was ::)
Drie lampen zou inderdaad beter zijn maar je kan niet tegen twee vrouwen op ;D
Een vrouw met drie tieten?  :eusa_think:
Blackstone under construction

Sbv

Heb je nu LED of xenon erin ?

)()()sT

Citaat van: de geneRaal op 21-10-2018 16:55:43
Weer lekker bezig geweest man ;)
Ik wist niet dat de regelgeving omtrent lampen zo streng was ::)
Drie lampen zou inderdaad beter zijn maar je kan niet tegen twee vrouwen op ;D
Een vrouw met drie tieten?  :eusa_think:

Die had je toch in Total Recall met Swarznegger? ;D

Lekker bezig weer E! Hoe is het met de arm?

Marc O.

Mooie lampies hoor! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Zo hehe, zo ken ik de XC weer. Ziet er top uit! :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: de geneRaal op 21-10-2018 16:55:43
Weer lekker bezig geweest man ;)
Ik wist niet dat de regelgeving omtrent lampen zo streng was ::)

Noorwegen wordt door de Noren nog wel 'de laatste Sovjet staat' genoemd. Toch zie ik door de jaren heen best wel wat liberalisering doorschemeren. Geduld is een schone zaak.  ;D

Citaat van: de geneRaal op 21-10-2018 16:55:43
Een vrouw met drie tieten?  :eusa_think:

Neuh, laat maar. :eusa_sick:

Citaat van: Sbv op 21-10-2018 17:13:12
Heb je nu LED of xenon erin ?

Nu eerst maar Halogeen. Misschien ooit nog eens ombouw tot LED of Hid.


Citaat van: )()()sT op 21-10-2018 17:29:23
Lekker bezig weer E! Hoe is het met de arm?

M'n arm gaat best heel redelijk. Eerste week 50% gewerkt tweede 80% en nu wil m'n baas dat ik nog een week 80% werk. Vaak erg stijf, maar ik mag niet klagen. Schijnt sowieso een jaar te duren voordat het weer helemaal goed is.

Citaat van: Marc O. op 21-10-2018 18:02:46
Mooie lampies hoor! :D

Thanx  :D

Citaat van: Taranis op 21-10-2018 18:53:06
Zo hehe, zo ken ik de XC weer. Ziet er top uit! :eusa_clap:

Ja hè? Ik vond het ook maar een blote billen gezicht zonder die pitten. ;D
Thanx.

Ik zag net al wel bij de eerste test dat er echt van die stabilisatiestangetjes gemonteerd moeten worden want nu trilt die lichtbundel zo sterk hier op het pad, dat je er compleet leip van wordt. :eusa_shifty:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Ja, zo hoort-ie te zijn  8)  :eusa_clap:

Chris

Smoelt weer goed Ewout 8).

En fijn dat het beter gaat met je arm!

Ewout Schalkwijk

Klusblunders zonder (gelukkig) echte gevolgen

Marije belde me anderhalve week geleden, nadat ze eerst de N had gemold, ( :eusa_whistle:) en met de NN op stap was gegaan dat deze onder het rijden ineens de cruise control uitschakelde

Laat ik bij het begin beginnen. ;D

Soms stormt het zo in m'n hoofd en ben ik ben zoveel auto's tegelijk bezig dat ik iets over het hoofd zie. Als ik voor anderen aan aan het klussen ben en er gaat een wiel af, dan zet ik altijd het wiel weer terug om hem daarna (demonstratief) met de momentsleutel vast te zetten. Dit ook heel duidelijk als teken naar de 'klant' dat de boel goed vast zit.

Marije belde me en vertelde dat de N een raar knoepend geluid maakte tijdens het rijden. Ik weet al een tijdje dat er een aandrijfas is die knakt/tikt als je de aandrijfkrachten wisselt tussen vooruit en achteruit. Dit keer dacht ik dus echt aan de as. Thuis aangekomen ben ik achter het stuur gekropen om nog een stevig rondje te boenderen. Daarmee bewust de boel te provoceren om te zien waar het fout gaat. In mijn ogen moest dit wel echt de aandrijfas zijn. Volgende dag maar eens stevig op zoek bij de diverse online 'as' verkopers om er al snel achter te komen dat de as van een MY'06 anders is dan alle andere jaren. Lastig dus. Beter eerst de as eruit halen...

Marije was ondertussen met de NN naar haar werk gereden en belde al ruim voor 08:00 uur op dat plotseling de cruise control van de auto was uitgevallen. Kort daarop reageerde de motor ook niet meer op het gaspedaal. Uitrollend een bushalte kunnen opzoeken om veilig te zijn. Motor uit en meteen weer willen starten leidde ook niet tot een oplossing.

Nadat ze mij gebeld had en de motor weer wilde starten sloeg die toch weer aan en is ze gewoon naar haar werk gekomen en weer naar huis ook. Toen ik uit mijn werk thuis was gekomen reed ik de N de garage in om de as eruit te halen en om te zien of ik nog een onderdeel nummer kon achterhalen. Auto binnen, opgekrikt en opgebokt. Lange 'latmansarm' (lange buis oid) erop gezet en.... 0,00niks weerstand op de eerste wielbout :eusa_wall: De tweede, derde vierde en vijfde ook niet. :eusa_whistle:

Meteen de bouten weer vastgedraaid en op 140nm nagetrokken. Onnodig te vertellen dat de proefrit prima verliep. ::) Omdat ik een paar dagen ervoor tussen de bedrijven door even de N ook nog op winterbanden gezet, heb ik die als enige auto niet nagetrokken, want dat doe ik zo wel als die de garage uit is. :eusa_wall:

Soms kan je jezelf zo'n ongelooflijk stomme kl**tzak vinden. :-[ Nogmaals; sorry Marije :-* :-* :-*


Ondertussen was Marije weer veilig thuis met de NN en die maar gelijk aan Vida gehangen om te zien wat daar mee aan de hand was. Er kwam een melding dat de brandstofdruk laag was en dat was natuurlijk goed te relateren aan de storing van die ochtend. Vooral de symptoom verklaring in Vida was wel iets waar ik wat mee kon.

Laag brandstof niveau was het zeker niet, lekkage ook niet, wat met het filter dan? O ja, die had ik bij de NN nog nooit vervangen. :eusa_wall: Lekker bezig Schalkwijk!!! :eusa_shifty:







Een nieuw filtertje doet wonderen :eusa_shifty:


Eerst dacht ik toen ik de code las dat het filter nog helemaal origineel was. Ik las week 15 in 2007. Dat zou dan niet kloppen met het nieuwe filter die dan van 2003 zou zijn. Maart 2018 kan beter kloppen, maar dan zou het andere filter van juli 2015 moeten zijn. Toen had ik de auto al twee maanden en ik heb het filter niet vervangen. :eusa_think:



Hoe het ook zij, de kwaliteit van de filters zijn wel super goed. Volvo schrijft voor het filter elke 60k te vervangen, maar we wonen niet in Rusland, dus wat langer kan prima. Echter 165.755km is blijkbaar toch echt iets te veel van het goede. Dat zijn de kilometers die wij hebben gereden met de NN, dus wie weet hoeveel meer kilometers nog.

Dit stukje post ik heel bewust om te laten zien dat er ook best wel eens wat mis gaat. Een vergeten interval, het natrekken van wielbouten. Ik ben niet bang om dat te posten want ik denk dat elke klusser wel eens het schaamrood op de kaken heeft staan. Het maakt ons mens. Vervelend is het natuurlijk wel.

Ik sta altijd klaar met m'n momentsleutel, maar in een moment vergeet je het. Deze keer zijn we er heel goedkoop vanaf gekomen. :eusa_shifty:


Gisteren vierde ik m'n 51ste verjaadag en heb een mooi cadeautje gekregen voor m'n andere hobby. Koken. Niks bijzonders, ik ben absoluut geen sterkok of wat dan ook maar houd alleen van lekker eten. Chinees Indisch is waar ik me al jaren op focus, vooral ook omdat het hier niet te krijgen is. De nasi is ondertussen echt wel op niveau gekomen en nu richt ik me op eigen babi pangang en babi spek. Hier is het belangrijk dat je je boemboes heel goed en heel fijn voor elkaar hebt.

Deze Kitchenaid heb ik van Marije gekregen:



Vanavond voor het eerst gebruikt voor een Thai wok en het was heerlijk :laugh: Dat die nog maar veel gebruikt mag worden :eusa_dance:


Thats all folks.



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Niets menselijks is je vreemd ;) Denk dat we allemaal wel van die momenten hebben.

Idee voor een topic? sleutelblunders? Kun je elkaar ook lekker afbranden -> hoe kun je nou zo stom zijn ;)