Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Bij serieuze interesse wil ik met alle plezier een 'Wintermeet' organiseren waarbij ikzelf sta voor onderdak, eten en een aantal tours in de omgeving.
Tussen eind januari en 3e week februari zou de best tijd moeten zijn qua winterse omstandigheden maar garanties kunnen niet meer worden gegeven.


Citaat van: Marc O. op 28-10-2018 12:08:25
Count me in! (zit ik nog op 500? ;D)

Ja Marc, je was nog op tijd ;D


501 heeft eigenlijk meer betekenis voor me :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-10-2018 12:47:55
....
501 heeft eigenlijk meer betekenis voor me :D

501 Not Implemented
The server does not support the functionality required to fulfill the request.

Die? Of Levis 501?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

501 als in de admin op een Unix systeem. Levis broeken heb ik nooit gehad.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

knoertS70

Het is me vanaf hier net te ver. Maar als je in de buurt bent......
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

freefall

Wintermeet organiseren zou garant moeten staan voor ettelijke pagina's extra richting de 1000 ;D

I am in met partner, anders mag ik niet hahaaa ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

mehn

Bij mij is dit pagina 151  :eusa_think:

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-10-2018 12:47:55
Bij serieuze interesse wil ik met alle plezier een 'Wintermeet' organiseren waarbij ikzelf sta voor onderdak, eten en een aantal tours in de omgeving.
Tussen eind januari en 3e week februari zou de best tijd moeten zijn qua winterse omstandigheden maar garanties kunnen niet meer worden gegeven.


Nu ik eens wat meer vrije tijd heb zou het wellicht ook eens lukken om aan te haken... lijkt me wel heul gaaf! Als dat allemaal past en kan natuurlijk ;).

Ewout Schalkwijk

Niet heel veel zinnigs te melden. Dat is natuurlijk best positief ;D


Afgelopen jaar hebben we voor de verandering weer eens de kerst in Nederland doorgebracht. Omdat ik toch best wel zeker was dat de ingrepen bij de N XC70 z'n 'blijvende' effect hebben gehad heb ik heel democratisch alleen besloten dat we met de 'oude' XC70 naar Nederland gingen. Met een rit die in negen dagen ons 3000 kilometer heeft ver heeft gebracht kan ik alleen maar zeggen dat de N nog steeds een heerlijke reisauto is. Heel eerlijk; De N XC70 is een lekkerder reisauto dan de NN.

Helaas waren we gehandicapt op de 'Deutsche autobahn' met Noorse winterbanden die de limiet op 170km/h hebben, maar anders had die ook nog kunnen laten zien wat die op hoge snelheden waard was. De stoelen zetels zijn van een veel betere kwaliteit en geven veel meer zijdelingse steun op de voorstoelen, maar ook de kinderen bleven in bochten gewoon netjes op hun plaats zitten. Op een dergelijke lange rit zitten ze ook veel comfortabeler.

Wat voor mij een puntje was, is dat ik me buiten de Noorse slingerwegen me mateloos irriteer aan die g*dvergeten k*lere automatische cruise control. Dat verziekt voor mij een groot deel van het rijplezier met die auto. Gelukkig vind Marije dat kreupele rotsysteem wel prettig.

Ook bij de N heb ik daags voor de rit de halogeen lampen vervangen voor LED en ook in die auto ben ik echt onder de indruk van het toegenomen licht op de weg. Niet een keer heeft er ook maar iemand geseind naar me, dus dat zit wel goed. In de Peugeot heb ik ook al een week of zes oid LED lampen zitten. Het effect was daar nog veel groter omdat die Partner met halogeen echt waardeloos licht had. Kan je nagaan van hoeveel invloed het armatuur in kwestie is.

'even' lampjes vervangen. Daar hebben ze bij Volvo echt punten laten liggen. Gewoon bumper eraf en lamphuis eruit om er bij te komen... :eusa_wall: :eusa_wall:


Helaas de 'top snelheid' met de zachte Noorse winterbanden. Rijdt verder wel heel relaxed...


De kerstboom. Wel drie dagen te vroeg. :eusa_shifty:


Toch nog drie Volvo's bij elkaar kunnen krijgen :D


Tweede Volvo meet. Dit keer met Bouke. :D


En de laatste op de parkeerplaats bij slot Zeist met m'n broer.


Na een heerlijk weekje zonder sneeuw en best heel redelijk weer nu weer lekker terug in Noorwegen. Ik vind het altijd super om naar Nederland te gaan, maar ben na een week wel altijd weer erg blij dat ik weer naar huis kan. Geeft aan dat ik na twaalf jaar nog steeds op de juiste plek woon. ;D


Ewout

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

De reis met de oude XC is goed verlopen. Een keer een flink eind rijden voor deze auto kon geen kwaad denk ik. Al je werk toch ergens goed voor geweest. Nu snel op naar de 5 ton ermee

Fijn om te lezen dat er meer "liefhebbers" van adaptieve cruise control zijn. Je het is leuk dat het automatisch remt als het voor je langzamer rijdt maar verder is het systeem veel te betuttelend. rij je 130 dan gaat systeem bij 100m afstand al wat inhouden op de voorganger. Naja gelukkig kan ik omschakelen naar normale cruise control(wat ik dan weer meestal vergeet).

Chris

Leuk "updatetje" (schrijf je dat zo?)!

Mooi dat alle investeringen zin hebben gehad ;). Leuk ook om te lezen dat de N nog zo goed bevalt en lekker rijdt. Ik vind het persoonlijk nog steeds mooie Volvo's en inderdaad heerlijk rijden. Lekker door tokkelen!

Interessevraag: geen last van roest bij de achterdeuren?

Ewout Schalkwijk

#7510
Citaat van: Chris op 11-01-2019 07:13:51
Interessevraag: geen last van roest bij de achterdeuren?

Ja hoor, die roesten lekker verder. Op dit moment niet teveel aandacht voor. Mocht het een probleem gaan worden haal ik er wel een paar op de sloop. Claire is nu begonnen aan haar rijbewijs en zal tzt in deze gaan rijden. Hoelang de N dan nog in bedrijf zal zijn is hoogst onzeker.

Mijn doel dit jaar is om te zien of ik het huidige bedrijf kan verlaten. De druk die door de leiding op ons wordt gelegd is niet normaal. De leiding bestaat volledig uit Balkan maffia en die hebben niet zoveel op met de lokale omgangsnormen. Wellicht moet ik weer fulltime met de N gaan rijden.

Eerst maar zien of ik op m'n 51ste nog van baan kan wisselen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Jammer dat je het nu niet meer naar je zin hebt op je werk, E.

Weet je zeker dat het niet aan de Peugeot ligt? ;D

de Boeing

Citaat van: elianmars op 11-01-2019 21:56:49

Weet je zeker dat het niet aan de Peugeot ligt? ;D

;D ;D

Maar beter ff uit je comfortzone en zoeken naar iets waar je wel gelukkig van wordt dan blijven aanmodderen en afglijden naar zombie nation...

Fijn dat de N weer doet wat ie moet doen (en raar ook dat NN minder bevalt, je zou toch verwachten dat die in alles beter is, niet dus).

Ben wel benieuwd wat voor led lampen je hebt geplaatst? (kom je daar ook mee door de Noorse keuring?)

Markbakker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-01-2019 21:40:29
'even' lampjes vervangen. Daar hebben ze bij Volvo echt punten laten liggen. Gewoon bumper eraf en lamphuis eruit om er bij te komen... :eusa_wall: :eusa_wall:

Daar hebben ze bij de nieuwere types wel over nagedacht, bij mijn V70 haal je twee "haringen" los en dan haal je de complete unit eruit.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 10-01-2019 22:48:35
De reis met de oude XC is goed verlopen. Een keer een flink eind rijden voor deze auto kon geen kwaad denk ik. Al je werk toch ergens goed voor geweest. Nu snel op naar de 5 ton ermee

Nog maar 28k dus dat zou goed moeten komen. Nu zal het wel weer wat minder snel gaan. Afgelopen jaar inclusief dit ritje naar Nederland nog 16k op de N erbij gezet.

Citaat van: Sbv op 10-01-2019 22:48:35
Fijn om te lezen dat er meer "liefhebbers" van adaptieve cruise control zijn. Je het is leuk dat het automatisch remt als het voor je langzamer rijdt maar verder is het systeem veel te betuttelend. rij je 130 dan gaat systeem bij 100m afstand al wat inhouden op de voorganger. Naja gelukkig kan ik omschakelen naar normale cruise control(wat ik dan weer meestal vergeet).

Mocht er ooit nog weer een andere Volvo komen, dan zou ik een model met dit type ACC gewoon voor laten staan. De kans is echter groot dat als een van de XC's het af laat weten dat hier ook een elektrische auto voor de deur komt te staan. Los van Marc O. dacht ik ook al over een Ioniq na. Ik vind alleen een actieradius van 200 kilometer echt te weinig, maar de afstanden hier zijn dan ook vaak wat langer. Met de Tesla en 300 kilometer kon ik uit de voeten. De Tesla is gewoon te duur voor mij nu. ik maak me ook echt zorgen over de service na de garantie bij Tesla. Binnen de garantie was het serviceniveau al volledig kødt. Per 31 december reden er 31.000 Tesla's in Noorwegen rond. Soms blijven auto's twee maanden bij het servicepunt staan omdat er geen onderdelen uit de States komen... :eusa_wall:

[/quote]
Citaat van: de Boeing op 13-01-2019 10:27:16
Maar beter ff uit je comfortzone en zoeken naar iets waar je wel gelukkig van wordt dan blijven aanmodderen en afglijden naar zombie nation...

Klopt, door die ellendige comfort zone stel ik die beslissing nu al meer dan een jaar uit. Eerste open sollicitatie is ondertussen de deur al uit.

Citaat van: de Boeing op 13-01-2019 10:27:16
Fijn dat de N weer doet wat ie moet doen (en raar ook dat NN minder bevalt, je zou toch verwachten dat die in alles beter is, niet dus).

Klopt wel hoor. De toch wel verguisde Ford techniek hier, maakt de NN op veel vlakken toch echt wel de betere auto van de twee. De zaken die mij minder bevallen aan de auto vallen natuurlijk gewoon over de aangevinkte extra's van de eerste eigenaar. Volgens mij kon je de NN ook met verschillende type stoelen bestellen. Een sterk pluspunt van de NN zijn de geventileerde stoelen. Da's errug lekker in de zomer. De eerste serie AAC kon niet worden uitgeschakeld en kon dus niet als gewone cruisecontrol gebruikt worden. Die XC60 van Sbv kan dat wel, maar blijkbaar (als ik het goed heb gelezen) moet je dat dus blijkbaar iedere start weer zelf instellen.

Citaat van: de Boeing op 13-01-2019 10:27:16
Ben wel benieuwd wat voor led lampen je hebt geplaatst? (kom je daar ook mee door de Noorse keuring?)

Ik heb gewone (behoorlijk goedkope) LED peertjes geplaatst. De huidige generatie's zijn behoorlijk goed omdat ze zoveel mogelijk lijken op een echt halogeen peertje lijken. Als ik zie wat ik nu voor 500kr aan licht heb en dan weet dat Philips ze verkoopt voor 2200kr, dan ben ik dik tevreden. Nee, ze komen hier niet door de 'APK', dus dan moeten ze eruit. Gelukkig is dat maar eens in de twee jaar. :)

Citaat van: Markbakker op 13-01-2019 17:34:49
Daar hebben ze bij de nieuwere types wel over nagedacht, bij mijn V70 haal je twee "haringen" los en dan haal je de complete unit eruit.

Klopt, een van die echte verbeteringen die ze bij de NN hebben doorgevoerd. Nou heeft de NN ook Xenon, dus die hoef je bijna nooit te vervangen waar de halogeentjes in de N toch wel erg regelmatig stuk waren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein