Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Chris

Citaat van: )()()sT op 21-07-2019 08:16:47
Volgens mij is het interieurfilter bij een V60 ook iets om je handen en polsen voor te breken ::)

Een V60 is voor leaselullen... En die brengen hem naar de garage :eusa_whistle:.

















;D

KIM


Ewout Schalkwijk

Zeer waarschijnlijk binnenkort in dit theater:


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

knoertS70

Hé leuk, design plankdragers.  ;D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Walter

U gaat voor de P2? Heb 'm in Göteborg gezien, erg gave auto!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-10-2019 23:58:50
Zeer waarschijnlijk binnenkort in dit theater:



Nog een jaartje geduld ;D

Ewout Schalkwijk

#7566
Citaat van: Walter op 14-10-2019 08:43:55
U gaat voor de P2? Heb 'm in Göteborg gezien, erg gave auto!

Klopt. Gisterenavond alvast gereserveerd. Komt misschien wat plots maar ik roep (thuis) al een jaar dat als een van de XC's het opgeeft er geen nieuwe diesel auto meer komt. Tijdens de zomer vakantie kwam dat punt ineens een stuk dichterbij en de laatste twee weken hebben we moeten 'overleven met maar een auto die privé was te gebruiken. De NN had ineens last van een spontaan uitvallende brandstofpomp, en naar later bleek wilde die zelfs niet starten met een nieuwe. Uiteindelijk is zowel de pomp alsook de CEM vervangen wat toch een goeie 2.500 euro kost.

Zelfs met twee bruikbare auto's (privé) is aan de krappe kant. Regelmatig komt het voor dat ik in m'n bedrijfsauto thuiskom en nog even wat anders wil doen terwijl dochterlief werkt en Marije nog niet thuis is. De bedrijfsauto pakken zet me ineens zo'n 300 euro per maand terug aan extra belastingen over privégebruik.

Dit geld gebruik ik liever voor een auto die toekomstgericht ons gezin moet dienen. Primair wordt het dan Marije's auto die dagelijks zo'n 90 kilometer naar werk pendelt. Regelmatig willen we nadat Marije thuis is gekomen nog wel eens 's-avonds weg. Retour Tønsberg als voorbeeld is dan zo'n 110 kilometer. Mijn 'eis' voor een elektrische auto was dan ook vastgezet op 300 kilometer op een lading. AWD is ook nog wel een dingetje hier in de winter.

Tot nu toe is nog steeds de Tesla de enige (betaalbare) alternatief voor deze range. Ja, de Audi is heel mooi maar een groot monster, duur en nog erger; een VAG product. :eusa_whistle:

Al twintig jaar rijd ik Volvo en Volvo had nog geen elektrische auto voorhanden. Wat ik me niet realiseerde (en via m'n app-groepje wel :angel:) Is dat Polestar natuurlijk rechtstreeks van Volvo afstamt.
Hoewel niet iedereen even opgewonden raakt van de P2 (ik heb het woord Skoda Octavia gehoord ;D), raken zowel Marije en ik dat wel. Volgende week woensdag zijn we uitgenodigd om naar Oslo te komen om een kennismaking met het merk en de auto te doen. Ik ben heel benieuwd.

Voor wie de auto niet kent: Polestar 2; 408PK 660nm AWD 20" putdeksels, hatchback met een opgegeven 500km WLTP in de kleur 'Moon'. (ik hoop heel stiekem dat het in de buurt komt van de ooit Volvo 850 in moondust). Weet iemand dat? zijn daar nog plaatjes van?





Citaat van: elianmars op 14-10-2019 08:57:28
Nog een jaartje geduld ;D

Ja, dat is wel een leuke beproeving voor me. Ik weet dat over een maand ofzo er niets meer te leren is over deze auto. Dan weet ik alles wat er te weten valt. Soort producteigenschap van mij... :eusa_shifty:

Voorlopig blijven de beide XC's dus gewoon bij ons, maar ik wil me beter op de toekomst voorbereiden en ook de toenemende kans op uitval kunnen opvangen. Claire zal dus vaker tussen de Xc's gaan wisselen om te voorkomen dat er eentje staat te verpieteren op het erf. Gelukkig is de MRB hier geen issue. ::)


Reclamefilmpje voor de geïnteresseerden:https://youtu.be/0_YlNRVKDqA


Voor zover,
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Ook hier nog maar eens gefeliciteerd! :D Als (mede) electrohokbestuurder kan ik dit soort initiatieven wel waarderen.  :eusa_clap: Ben erg benieuwd hoe die tzt gaat bevallen. Misschien moet ik er tegen die tijd maar eens een reisje Noorwegen aan wagen met die van mij om 'm real life te bewonderen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-10-2019 18:29:34
Hoewel niet iedereen even opgewonden raakt van de P2 (ik heb het woord Skoda Octavia gehoord ;D)

Ik was één van die mensen die er inderdaad een Skoda inziet (met name de C-stijl) maar de vraag is in hoeverre je je dat aan moet trekken: soms moet een design gewoon rijpen. Toen de NN op de markt kwam, vroeg ik me ook af wat Volvo bezielde om de achterkant op een Mitsubishi Galant te laten lijken. Inmiddels zijn de Galants (gelukkig :-X ) uit het straatbeeld verdwenen en denkt iedereen gewoon aan een Volvo als ze een V70/XC70NN zien rijden. Het na de facelift aangebrachte chroom zag ik als Chinese opsmuk terwijl ik het nu eigenlijk best sjiek vind staan. Met de Polestar zal het denk ik net zo gaan.

Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen! Voor Nederlands particulier gebruik is het nu simpelweg nog te duur maar ik sta eigenlijk op hetzelfde punt als jou: nu nog een keer een diesel kopen, ga ik niet meer doen. Het risico op een wel erg forse afschrijving is me dan iets te groot. Niettemin nadert de XC70 de 3 ton dus óf afrijden tot je ook met een euro5 een paria bent óf over 1-2 jaar weg doen nu je er nog íets voor krijgt en de switch naar elektrisch maken maar wat dan :eusa_think: Jouw ervaringen gaan daar een rol in spelen :) Oftewel: blijven bloggen, zowel positief als negatief :D

Claudia

Maar waarom dan toch niet weer een Tesla dan? Da's toch veel mooierderder?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Chris

Ik vind het een mooie auto :).  Ook gewoon lekker eigenwijs, ik mag dat wel. En je ziet er toch best veel Volvo in terug.

Sterkte met wachten! ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 14-10-2019 19:20:47
Ook hier nog maar eens gefeliciteerd! :D Als (mede) electrohokbestuurder kan ik dit soort initiatieven wel waarderen.  :eusa_clap: Ben erg benieuwd hoe die tzt gaat bevallen. Misschien moet ik er tegen die tijd maar eens een reisje Noorwegen aan wagen met die van mij om 'm real life te bewonderen ;D

Je bent welkom Marc. Wij tweetjes gaan met onze blogs de rest op de toekomst voorbereiden. ;D

Citaat van: Taranis op 14-10-2019 19:53:00
Ik was één van die mensen die er inderdaad een Skoda inziet (met name de C-stijl) maar de vraag is in hoeverre je je dat aan moet trekken: soms moet een design gewoon rijpen. Toen de NN op de markt kwam, vroeg ik me ook af wat Volvo bezielde om de achterkant op een Mitsubishi Galant te laten lijken. Inmiddels zijn de Galants (gelukkig :-X ) uit het straatbeeld verdwenen en denkt iedereen gewoon aan een Volvo als ze een V70/XC70NN zien rijden. Het na de facelift aangebrachte chroom zag ik als Chinese opsmuk terwijl ik het nu eigenlijk best sjiek vind staan. Met de Polestar zal het denk ik net zo gaan.
We hebben het samen in het verleden heel vaak over gehad hoe lelijk ik de NN vond. Nog steeds vind ik de N mooier, de NN is alleen iets betrouwbaarder.


Citaat van: Taranis op 14-10-2019 19:53:00
Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen! Voor Nederlands particulier gebruik is het nu simpelweg nog te duur maar ik sta eigenlijk op hetzelfde punt als jou: nu nog een keer een diesel kopen, ga ik niet meer doen. Het risico op een wel erg forse afschrijving is me dan iets te groot. Niettemin nadert de XC70 de 3 ton dus óf afrijden tot je ook met een euro5 een paria bent óf over 1-2 jaar weg doen nu je er nog íets voor krijgt en de switch naar elektrisch maken maar wat dan :eusa_think: Jouw ervaringen gaan daar een rol in spelen :) Oftewel: blijven bloggen, zowel positief als negatief :D

Ik ga m'n best doen om te blijven bloggen, het valt soms wel zwaar omdat er nog maar weinig geblogd en gereageerd wordt. Je doet het tenslotte toch voor de leescijfers. ;D De hele zomervakantie en de spannende momenten heb ik nog helemaal niet op 'papier' kunnen krijgen. Er zit toch vaak veel tijd in. Maar, we blijven het proberen.

Citaat van: Claudia op 14-10-2019 21:22:12
Maar waarom dan toch niet weer een Tesla dan? Da's toch veel mooierderder?

Ja en nee. De model 3 die in de zelfde klasse ligt vind ik zeker NIET mooier. Dat er helemaal niets is direct voor je neus kan ik niet waarderen. In de laatste 30 jaar is dat meerdere keren geprobeerd door diverse fabrikanten, maar het is het niet voor mij. Klokkenwinkel/scherm moet gewoon voor je neus zitten.

M'n mooie model S was idd een beauty, maar in die zeven maanden heb ik wel een enorme stapel garantie issues gehad. Vooral de ervaring hoe Tesla daar mee omgaat is voor mij een reden om m'n vertrouwen in een fabrikant te stellen die al 100 jaar auto's bouwt.

Een bescheiden schade heeft bijna 5 weken geduurd omdat de onderdelen niet uit Amerika kwamen, terwijl mijn model toen toch al vier jaar op de Noorse wegen rond reed. Dat waren de problemen toen, maar die spelen nu nog.

De techniek en alles is 100 punten, maar de o zo belangrijke aftersales en ondersteuning is het voor mij niet waard (op dit moment). Wellicht ooit nog weer in de toekomst. Maar de S is een serieus grote auto met Amerikaanse afwerking. Daar ben ik bij Polestar (nog) niet bang voor. Ik zal het volgende week wel zien. De kinderen zullen binnen de levensduur van de Polestar het huis uit gaan en dan is de P2 ruim voldoende voor ons.

Citaat van: Chris op 14-10-2019 21:34:02
Ik vind het een mooie auto :).  Ook gewoon lekker eigenwijs, ik mag dat wel. En je ziet er toch best veel Volvo in terug.

Sterkte met wachten! ;D


Eens. :D en thanks. :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de Boeing

Leuk, ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen straks! Ik wacht (lees: spaar) nog even op een leuke all-electric estate (benieuwd wie daar het eerst mee op de markt komt).

Zal die P2 ook niet iets comfortabeler veren versus de model 3? Wellicht niet onbelangrijk daar in het hoge noorden.


Taranis

Citaat van: de Boeing op 14-10-2019 23:22:39
Zal die P2 ook niet iets comfortabeler veren versus de model 3? Wellicht niet onbelangrijk daar in het hoge noorden.

Vind je de Model 3 oncomfortabel dan? Ik vond het juist de beste combinatie van comfort en sportiviteit in tijden (en knap voor zo'n "jong" merk: sommige Duitse concurrentie begrijpt het nog steeds niet).

)()()sT

#7574
Ik heb laatst voor het eerst in een Tesla (3) gereden. Mooi of niet, ik zou er best aan kunnen wennen als ik van mijn baas zoiets mocht rijden ;D
Het lege 'dashboard' is idd wel raar en van voren vind ik het altijd net een 'Donald Duck' auto :)



Edit: gaaf Ewout, al ben ik zelf nog niet overtuigd of ik hem mooi vind... vooral die C-stijl vind ik zelf wat raar ogen.