Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

volvobug

P2, had er nog niet van gehoord maar ik volg introductie van nieuwe modellen ook helemaal niet. Ik vind het een mooie auto!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Hou ons op de hoogte Ewout en ja ik zie die Skoda Octavia er nog steeds in :-0 Hopelijk heeft men de aftersales wel op orde, al ben ik benieuwd hoe dat gaat ? via Volvo dealer ? of eigen dealernetwerk?

elianmars

Ik vermoed dat het geen jaar gaat duren voordat er sowieso iets anders op de oprit staat, gezien het recente whatsapp berichtje van Marije  :eusa_shifty: ;D

de Boeing

Citaat van: Taranis op 15-10-2019 08:26:13
Vind je de Model 3 oncomfortabel dan? Ik vond het juist de beste combinatie van comfort en sportiviteit in tijden (en knap voor zo'n "jong" merk: sommige Duitse concurrentie begrijpt het nog steeds niet).

Nee nee, zeker niet slecht. Maar zou me wel kunnen voorstellen dat als er veel gravel wegen in het spel zijn wat extra veerweg  niet onwenselijk is.

DJ--NeO--

P2 leuke auto! je kan nu echter ook gewoon bij Volvo blijven voor volledig Elektrisch... maar ja, dan moet je wel in een XC40 willen rijden  :-X :o
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Taranis

Citaat van: DJ--NeO-- op 18-10-2019 18:33:35
maar ja, dan moet je wel in een XC40 willen rijden  :-X :o

Ik heb me al opgegeven om op de hoogte gehouden te worden. Ik vind de XC40 echt leuk om te zien maar vond zowel de D4 als vooral de T5 echt tegenvallen qua weggedrag: niet koersvast en veel windgeruis. Ik hoop echt dat de volelektrische variant door het te verwachten extra gewicht beter rijdt of dat ze sowieso verbeteringen doorgevoerd hebben in het nieuwe modeljaar. De specs zien er goed uit maar geen idee wat het moet kosten: van de prijs van de T5 word je ook niet vrolijk voor zo'n relatief klein gebakje.

Sbv

Prijs is vanaf ca 60k. Niet echt een koopje dus

Sbv

Ewout kom er eens in met nieuws... mooie plot twist.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 14-10-2019 21:22:12
Maar waarom dan toch niet weer een Tesla dan? Da's toch veel mooierderder?

En de koelkast gaat naar Claudia ;D





Pfff, twee dagen na een behoorlijk kostbare reparatie stond de NN weer stil. Ik mag echt nooit zeggen dat iets het goed doet.... :eusa_sick:

Toch wel overtuigd dat de toekomst belangrijk voor ons is op het mobiele vlak en het feit dat de Polestar best wel lang op zich laat wachten, was ik toch bereid om nog eens serieus naar Tesla te kijken.

Ik weet wat ik eerder deze week nog schreef over het dashboard, maar als je in de auto zit wordt je overvallen door een serene rust in het interieur. Echt heel veel mooierder dan wat ik durfde te dromen. Vanaf het instappen vandaag (we hadden afgelopen woensdag een proefrit besteld voor vandaag) was ik sprakeloos. Wat een enorm vooruitgang heeft Tesla gemaakt in vergelijk met mijn 2013 model S. Daar droop het Amerikaanse afwerkingsniveau en goedkope materiaal verbruik vanaf. Hoe anders in deze auto.

Mooie materialen, geen afwerkingsfout kunnen vinden. 'Vegan leather' is gewoon prachtig en je zit supergoed op de stoelen. De wegligging... Ik moet hier maar stoppen geloof ik.
Ook Marije was helemaal weg van de auto. Anderhalf uur gereden, even een keer de 160km/h aantikken en bestellen maar... ::)

Hoe snel kan een mens z'n mening veranderen. Ik geef het ruiterlijk toe. Natuurlijk ziet de Polestar er mooi uit op de plaatjes. Maar niet leverbaar, is niet leverbaar. Misschien ooit nog in de verre toekomst. :eusa_shifty:

Met dank aan Maruska heb ik de eerste 1500 kilometer gratis superchargen erbij gekregen. Levertijd wordt verwacht op eind november. Ik hoop echt dat ik dan eind eerste week van december een roadtripje Nederland kan maken. Als ik dat hoop, dan zal het meestal weer niet lukken. we gaan het zien.

Wat heb ik precies besteld?


Een Tesla Model 3 Long Range AWD in Pearl White met gewone 18" sloffen en autopilot. Zowel winter als zomerwielen. Niet teveel poespas want het kost al met al best een paar stuivers. :angel:



Een aantal noodzakelijk uitbreidingen komen er nog wel bij zoals Tesla Wall Charger, rubberen wintermatten, draadloze laadmat voor de telefoons en nog wat kleinigheidjes.

Zo in de herfst is het lekker dat een open haard met warmte ook aanwezig is. :P



Ook is er al aan projectjes gedacht zoals het wrappen van het midden console. Deze is gemaakt van zwart pianolak en is heel erg krasgevoelig volgens vele eigenaren op het net.

In de twee jaar zonder Tesla is het netwerk van Superchargers in Europa flink uitgebreid. Tevens zal ik ook m'n andere laad sleutel weer heractiveren. Marc O. kom er maar in met tips voor externe partijen die ook in Noorwegen laadpassen aanbieden. ;D

tot zover :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Van harte Ewout. Nu nog even een paar zware weken met wachten

Claudia

 :D
Told you!

Mooi hoor!
Gefeliciteerd.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Chris

Wel een twist ineens toch... maar van harte gefeliciteerd natuurlijk en succes met (iets korter ;D) wachten!

Vulk

Die had ik niet zien aankomen! Gefeliciteerd!

Marc O.

Nogmaals gefeliciteerd E, ga je geen spijt van krijgen!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-10-2019 15:55:05
Marc O. kom er maar in met tips voor externe partijen die ook in Noorwegen laadpassen aanbieden. ;D

Check deze even, van Bjørn Nyland: https://youtu.be/1GyrJbwOQKQ
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Erg fraai! Zou me ook wel kunnen bekoren ::)


8)