Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ewout kom er eens in met nieuws... mooie plot twist.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 14-10-2019 21:22:12
Maar waarom dan toch niet weer een Tesla dan? Da's toch veel mooierderder?

En de koelkast gaat naar Claudia ;D

Pfff, twee dagen na een behoorlijk kostbare reparatie stond de NN weer stil. Ik mag echt nooit zeggen dat iets het goed doet.... :eusa_sick:

Toch wel overtuigd dat de toekomst belangrijk voor ons is op het mobiele vlak en het feit dat de Polestar best wel lang op zich laat wachten, was ik toch bereid om nog eens serieus naar Tesla te kijken.

Ik weet wat ik eerder deze week nog schreef over het dashboard, maar als je in de auto zit wordt je overvallen door een serene rust in het interieur. Echt heel veel mooierder dan wat ik durfde te dromen. Vanaf het instappen vandaag (we hadden afgelopen woensdag een proefrit besteld voor vandaag) was ik sprakeloos. Wat een enorm vooruitgang heeft Tesla gemaakt in vergelijk met mijn 2013 model S. Daar droop het Amerikaanse afwerkingsniveau en goedkope materiaal verbruik vanaf. Hoe anders in deze auto.

Mooie materialen, geen afwerkingsfout kunnen vinden. 'Vegan leather' is gewoon prachtig en je zit supergoed op de stoelen. De wegligging... Ik moet hier maar stoppen geloof ik.
Ook Marije was helemaal weg van de auto. Anderhalf uur gereden, even een keer de 160km/h aantikken en bestellen maar... ::)

Hoe snel kan een mens z'n mening veranderen. Ik geef het ruiterlijk toe. Natuurlijk ziet de Polestar er mooi uit op de plaatjes. Maar niet leverbaar, is niet leverbaar. Misschien ooit nog in de verre toekomst. :eusa_shifty:

Met dank aan Maruska heb ik de eerste 1500 kilometer gratis superchargen erbij gekregen. Levertijd wordt verwacht op eind november. Ik hoop echt dat ik dan eind eerste week van december een roadtripje Nederland kan maken. Als ik dat hoop, dan zal het meestal weer niet lukken. we gaan het zien.

Wat heb ik precies besteld?

Een Tesla Model 3 Long Range AWD in Pearl White met gewone 18" sloffen en autopilot. Zowel winter als zomerwielen. Niet teveel poespas want het kost al met al best een paar stuivers. :angel:

Een aantal noodzakelijk uitbreidingen komen er nog wel bij zoals Tesla Wall Charger, rubberen wintermatten, draadloze laadmat voor de telefoons en nog wat kleinigheidjes.

Zo in de herfst is het lekker dat een open haard met warmte ook aanwezig is. :P

Ook is er al aan projectjes gedacht zoals het wrappen van het midden console. Deze is gemaakt van zwart pianolak en is heel erg krasgevoelig volgens vele eigenaren op het net.

In de twee jaar zonder Tesla is het netwerk van Superchargers in Europa flink uitgebreid. Tevens zal ik ook m'n andere laad sleutel weer heractiveren. Marc O. kom er maar in met tips voor externe partijen die ook in Noorwegen laadpassen aanbieden. ;D

tot zover :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Van harte Ewout. Nu nog even een paar zware weken met wachten

Chris

Wel een twist ineens toch... maar van harte gefeliciteerd natuurlijk en succes met (iets korter ;D) wachten!

Vulk

Die had ik niet zien aankomen! Gefeliciteerd!

Marc O.

Nogmaals gefeliciteerd E, ga je geen spijt van krijgen!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-10-2019 15:55:05
Marc O. kom er maar in met tips voor externe partijen die ook in Noorwegen laadpassen aanbieden. ;D

Check deze even, van Bjørn Nyland: https://youtu.be/1GyrJbwOQKQ
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Erg fraai! Zou me ook wel kunnen bekoren ::)

8)

Taranis

Nogmaals van harte gefeliciteerd! :) Jammer dat je nu niet meer de Polestar-pionier bent: die komt met z'n 1500 kg trekgewicht al wat meer in de buurt van een voor ons praktisch inzetbare elektro-kar dus we hebben ons nu zelf maar opgegeven om op de hoogte gehouden te worden van de Poleskoda ;)

Ik wens Marije, Claire en Niek heel veel sterkte met je de komende 2 maanden totdat dat ding eindelijk geleverd wordt ;D ;D (wellicht is een 2e hands een optie? die kun je morgen hebben :-* )

Hoe is het eigenlijk met de standkachel van de N?

triton

Gefeliciteerd met de tesla, nu nog even geduld tot je hem mag halen.
Professioneel raddraaier

Walter

gefeliciteerd, al moet ik bekennen van de voorzijde niet blij te worden. Hier struikel je over die apparaten, en moet steeds aan een Kever crossauto denken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Walter op 21-10-2019 12:24:02
....voorzijde...

Profiel heeft iets weg van de Shinkansen, en die ziet er ook niet voor niks zo uit :) Daardoor is de Model 3, na de Ioniq, de meest efficiënte EV die momenteel te krijgen is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Walter

eerder dit werk

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

DJ--NeO--

Nu alleen  wel nieuwsgierig... gaat de NN nu eruit????????? :eusa_doh: :eusa_naughty: :eusa_pray: :eusa_shifty:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Marije

Citaat van:  Nu alleen  wel nieuwsgierig... gaat de NN nu eruit?/quote]

Nee alles blijft. Er komt alleen wat bij :-)

Hans Duiven

In de basis begrijp ik de voordelen van EV's in niet zo goed. Je hebt een karrenvracht aan accu's nodig en die accu's zijn zwaar.
Om dat extra gewicht te verplaatsen is ook weer extra energie nodig.

Tuurlijk is het mooi om zo'n Tesla te rijden en de acceleratie te ervaren van die elektromotoren. Helpt het deze planeet? Geen idee.