Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Nogmaals van harte gefeliciteerd! :) Jammer dat je nu niet meer de Polestar-pionier bent: die komt met z'n 1500 kg trekgewicht al wat meer in de buurt van een voor ons praktisch inzetbare elektro-kar dus we hebben ons nu zelf maar opgegeven om op de hoogte gehouden te worden van de Poleskoda ;)

Ik wens Marije, Claire en Niek heel veel sterkte met je de komende 2 maanden totdat dat ding eindelijk geleverd wordt ;D ;D (wellicht is een 2e hands een optie? die kun je morgen hebben :-* )

Hoe is het eigenlijk met de standkachel van de N?

triton

Gefeliciteerd met de tesla, nu nog even geduld tot je hem mag halen.
Professioneel raddraaier

Walter

gefeliciteerd, al moet ik bekennen van de voorzijde niet blij te worden. Hier struikel je over die apparaten, en moet steeds aan een Kever crossauto denken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Walter op 21-10-2019 12:24:02
....voorzijde...

Profiel heeft iets weg van de Shinkansen, en die ziet er ook niet voor niks zo uit :) Daardoor is de Model 3, na de Ioniq, de meest efficiënte EV die momenteel te krijgen is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Walter

eerder dit werk

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

DJ--NeO--

Nu alleen  wel nieuwsgierig... gaat de NN nu eruit????????? :eusa_doh: :eusa_naughty: :eusa_pray: :eusa_shifty:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Marije

Citaat van:  Nu alleen  wel nieuwsgierig... gaat de NN nu eruit?/quote]

Nee alles blijft. Er komt alleen wat bij :-)

Jans Duiven

In de basis begrijp ik de voordelen van EV's in niet zo goed. Je hebt een karrenvracht aan accu's nodig en die accu's zijn zwaar.
Om dat extra gewicht te verplaatsen is ook weer extra energie nodig.

Tuurlijk is het mooi om zo'n Tesla te rijden en de acceleratie te ervaren van die elektromotoren. Helpt het deze planeet? Geen idee.

The Demon

Citaat van: Hans Duiven op 23-10-2019 18:27:33
Helpt het deze planeet? Geen idee.
Kort door de bocht: NEE!

De mens moet eens leren dat de natuur niet maakbaar is.

Marc O.

Citaat van: The Demon op 23-10-2019 22:00:24
Kort door de bocht: NEE!

De mens moet eens leren dat de natuur niet maakbaar is.

Da's té kort door de bocht.  ::)
...The Nile isn't just a river in Africa...

DJ--NeO--

Citaat van: Marije op 22-10-2019 11:37:48
Nee alles blijft. Er komt alleen wat bij :-)

gelukkig! moet tenminste toch wel echt spul blijven staan op de oprit waarbij wij tenminste nog leesvoer van hebben :angel:

Citaat van: The Demon op 23-10-2019 22:00:24
Kort door de bocht: NEE!

Mee eens... Mijn V70 op LPG is vele malen milieu vriendelijker dan zo'n elektrisch hok  :eusa_dance:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 20-10-2019 15:55:09
Ik wens Marije, Claire en Niek heel veel sterkte met je de komende 2 maanden totdat dat ding eindelijk geleverd wordt ;D ;D (wellicht is een 2e hands een optie? die kun je morgen hebben :-* )
Volgens mij valt het nog wel mee met het stuitergedrag van me. Ben druk met het verzamelen van gadgets en noodzakelijke toevoegingen ;D

Citaat van: Taranis op 20-10-2019 15:55:09
Hoe is het eigenlijk met de standkachel van de N?

Misschien zondag. Die rare muts van een dochter is gewoon nooit thuis. Helaas 'moet' ik morgenavond naar een bierfeest in Tønsberg. Dus of het pompje helemaal recht komt te zitten... ;D

Citaat van: Walter op 21-10-2019 12:24:02
gefeliciteerd, al moet ik bekennen van de voorzijde niet blij te worden. Hier struikel je over die apparaten, en moet steeds aan een Kever crossauto denken.

De neus kun je over twisten. Ik vind hem per dag mooier worden. Als je vind dat er veel in NL rijden moet je hier eens kijken. Noorwegen staat ruim voor op Nederland met EV's. Gelukkig zijn er maar relatief weinig in Pearl White verkocht.

dit is een leuke site: https://www.teslastats.no

Citaat van: Hans Duiven op 23-10-2019 18:27:33
In de basis begrijp ik de voordelen van EV's in niet zo goed. Je hebt een karrenvracht aan accu's nodig en die accu's zijn zwaar.
Om dat extra gewicht te verplaatsen is ook weer extra energie nodig.

Tuurlijk is het mooi om zo'n Tesla te rijden en de acceleratie te ervaren van die elektromotoren. Helpt het deze planeet? Geen idee.

Hoewel ik echt wel de voordelen zie, ben ik zeker geen groen uitgeslagen geitenwollen veganist met gender problemen. Ons voordeel is dat het allergrootste deel van onze energie echt groen is. Waterkracht maakt het leeuwendeel uit. (zeker de laatste weken :eusa_wall: :P)

Ikzelf help de planeet ook niet echt. Mijn vleesconsumptie en uitstoot van ranzige gassen maak ik met deze Tesla echt niet goed. De acceleratie, stilte en vele voordelen met een rijdende dildo maken het leven wel veel leuker. Dat vind ik dan weer interresant.


Dit weekend staat ook de installatie van de Tesla wallcharger op het menu. 3 fase 230 volt op 32A. (Noorwegen is een van de weinige landen met grotendeels IT net ipv TN net vandaar de 230 volt.

Zal ik nog een heel kinderlijk filmpje van de proefrit plaatsen? :eusa_think:


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-10-2019 20:25:18
....
Ikzelf help de planeet ook niet echt. Mijn vleesconsumptie en uitstoot van ranzige gassen maak ik met deze Tesla echt niet goed. De acceleratie, stilte en vele voordelen met een rijdende dildo maken het leven wel veel leuker. .....
;D ;D
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-10-2019 20:25:18
....
Zal ik nog een heel kinderlijk filmpje van de proefrit plaatsen? :eusa_think:

Jaaaaahhhhh  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-10-2019 20:25:18
3 fase 230 volt op 32A. (Noorwegen is een van de weinige landen met grotendeels IT net ipv TN net vandaar de 230 volt.

Kan een M3 dan met 22kW laden (3 x 230V x 32A)? Ik dacht dat dat max 11kW was op AC (dus 3 x 230V x 16A).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 25-10-2019 21:38:59
Kan een M3 dan met 22kW laden (3 x 230V x 32A)? Ik dacht dat dat max 11kW was op AC (dus 3 x 230V x 16A).

Klopt. 11kW is de max voor een Model 3 op AC. Maar dat weerhoudt me niet om het gewoon zo aan te leggen. Met maar 1 fase kom ik max aan 7,3kW en da's te weinig.


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein