Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


FrankvdAa

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Stefan

Citaat van: FrankvdAa op 06-12-2019 20:08:26
T+6 inmiddels,... waar blijft die update? ;D
Hij staat aan de lader  ;D

too easy, i know 8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

elianmars


FrankvdAa

Citaat van: Stefan op 06-12-2019 20:44:44
Hij staat aan de lader  ;D

too easy, i know 8)

Nou, dan hebben ze al even een stroomstoring ben ik bang ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Sbv

Nee hoor, auto staat gewoon thuis aan de lader zag ik. Oplader thuis werkt. Ewout rijdt de hele dag met grote grijns rond.

FrankvdAa

 ;D

Dat geloof ik direct ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Ewout Schalkwijk

Nieuw familie lid :-)

Gisteren, 6 december, was het dan zover. Na zes weken met de vingers trommelen konden we in Drammen onze nieuwe auto ophalen. Helaas is het momenteel erg vies buiten met veel zout, dus de 'schone' foto's zijn gelimiteerd tot vier stuks. ;D

Mag ik jullie voorstellen aan Swoosh :D




Even poseren :D





Na letterlijk 10 minuten sta je weer buiten. Alles werkt, de 'Tesla App' geactiveerd op onze telefoon's zodat je alleen nog maar je iPhone bij je hoeft te hebben om de auto te ontgrendelen en weg te rijden.


Een heel kort ritje naar huis want ik moet ook nog m'n leen auto weer naar Kongsberg brengen en m'n eigen werkauto weer ophalen. Dit allemaal binnen een uur, dus even opschieten.
Hierbij het inlezen van alle camera's. Dit was binnen 20 kilometer automagisch gepiept en dan kun je heerlijk relaxed cruisen op de autopilot.



Thuis aangekomen meteen de auto aan m'n nieuw geïnstalleerde lader gehangen en met de Merce-kuch-des verder naar Kongsberg. Kort genot van de nieuwe auto voor dat moment. ::)






Laden en meteen ook maar de eerste SW update uitvoeren voor 5% extra acceleratie  :o ;D


Nieuwe software klaar. Dit is het model:


Een paar uurtjes later:

Met rond de 43 km/h opladen is voor ons meer dan genoeg. De dichtstbijzijnde Supercharger is maar 16 kilometer verderop en op 3 kilometer afstand kan ik met minimaal 50kWh laden. Marije rijdt maar c.a. 90 kilometer per dag en met een 'Long Range' heb je dan zelfs bij -50 graden nog niks te vrezen.  :eusa_angel:





Wintermatten in de auto en een dubbele mat voor draadloos laden om het leven nog wat aangenamer te maken.





We hebben in oktober proefgereden met een 2019 model en een 2020 model geleverd gekregen. Wat meteen opvalt is dat deze auto een stuk stiller is dan de versie die we getest hebben. Da's dan toch weer een leuk extraatje. :eusa_dance:

Een laatste foto voor nu. dat selfie niet mijn ding zijn zie je wel.



Verder heb ik er nu niet al teveel over te vertellen, dus ik weet nog niet of hier veel updates komen. Ik ga nog wel e.e.a. aan de auto doen, maar het weer en de temperaturen zijn wat beperkende factoren.


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Ziet er goed uit, veel plezier ermee! En dat nummer bord, "Ewout's Bil"?   :eusa_think:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: volvobug op 07-12-2019 18:10:48
Ziet er goed uit, veel plezier ermee! En dat nummer bord, "Ewout's Bil"?   :eusa_think:

;D ;D

Helaas is het primair Marije's auto. Ik moet het redden met een Partner :eusa_snooty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Gaaf hoor, E! Zit toch wel heel wat meer op en aan dan op de MG, maar goed, kost ook een paar centen meer ;D

FrankvdAa

Ziet er allemaal gelikt uit, veel plezier ervan!
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Marc O.

Ook hier weer effe: Veel plezier ermee, E-mattie  ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...