Foutcode tps+stationairregelaar

Gestart door 850t5sound, 07-11-2011 23:09:48

Vorige topic - Volgende topic

850t5sound

Dag mensen. Na het handmatig uitlezen van mijn ecu kom ik een aantal foutcodes tegen die wijzen op een niet goed werkende throttle positioning sensor en stationairregelaar. Met optrekken haal ik mijn volle turbodruk niet, en na het schakelen zakken mijn toeren wat langzaam terug. Schoonmaken van de onderdelen heeft ook niet echt geholpen. Heeft iemand hier een oplossing voor hoe ik kan kijken wat er wel of niet goed is? Mocht iemand een of bijde onderdelen nog in werkende staat hebben liggen, dan hoor ik het natuurlijk ook graag. Al is het maar om ze even te testen (per post/afhalen, ik woon in Zwijndrecht). Kosten zijn uiteraard dan voor mijn rekening. Ik hoor het heel graag!

Jaap

Jack v

De staionairregelaar krijgt zn signaal van verschillende sensoren oa de TPS. Zijn de conectoren van deze beide goed schoon en maken ze goed contact.

Wat noem jij niet volledige turbodruk, bij een niet gechipte T komt de meter niet verder dan 3/4 van de het witte vlak.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

het niet direct zakken van de RPM duidt idd wel op een niet goed functionerende stationair-regelaar.

ergens volgende week, als ik ik mn huis aan het klussen ben, mag je hem wel even uitwisselen met die van mij.  Kijk eerst maar even welk type je hebt. er zijn er 3 namelijk.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850t5sound

Bedankt voor de tips;)
De contacten zijn zeker goed schoon gemaakt en de stationairregelaar is al een keer schoon gemaakt en gaat soepel heen en weer. Wat me wel opvalt is het volgende. Als ik mijn contact aan zet begint mijn stationairregelaar te zoemen. Is dat normaal? Bij mijn andere auto was dat niet zo.
@ Jack v: Hij is gechipt, en komt nu maar net in het rode terwijl hij eerst helemaal uitsloeg.
Ook heb ik de weerstanden op de connectors gemeten en die lijken ook goed te zijn.

Aan cas: Zou zeker top zijn als ik de jouwe een keer mag uitwisselen! Het type wat ik nu heb is: 0280140542 met een 3 pins connector. Linkje voor de duidelijkheid: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_600&products_id=3527
Morgenmiddag heb ik vrij en zaterdag wrsch ook dus weet niet waar je aan je huis aan het klussen bent?
Ik hoor het heel graag!

Mvg,

Jaap

Jack v

Bekijk de vacuumslangen eens goed en dan met name die van de stationairegelaar. Het lijkt me dat je een lek hebt hier of daar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

Citaat van: 850t5sound op 10-11-2011 17:30:54
Bedankt voor de tips;)
De contacten zijn zeker goed schoon gemaakt en de stationairregelaar is al een keer schoon gemaakt en gaat soepel heen en weer. Wat me wel opvalt is het volgende. Als ik mijn contact aan zet begint mijn stationairregelaar te zoemen. Is dat normaal? Bij mijn andere auto was dat niet zo.
@ Jack v: Hij is gechipt, en komt nu maar net in het rode terwijl hij eerst helemaal uitsloeg.
Ook heb ik de weerstanden op de connectors gemeten en die lijken ook goed te zijn.

Aan cas: Zou zeker top zijn als ik de jouwe een keer mag uitwisselen! Het type wat ik nu heb is: 0280140542 met een 3 pins connector. Linkje voor de duidelijkheid: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_600&products_id=3527
Morgenmiddag heb ik vrij en zaterdag wrsch ook dus weet niet waar je aan je huis aan het klussen bent?
Ik hoor het heel graag!

Mvg,

Jaap

volgens mij dezelfde als die ik heb, zal vd week even nummer controleren.

mocht ik niet reageren, kan je me even attenderen via pm. nogal druk de laatste tijd  ;D  deze week werk ik heel de week in mn huis. maar heb niet altijd de volvo bij me. dus moeten dat even goed kortsluiten.

gr.

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....