Storingen motor en Automaat bak

Gestart door Michiel 850, 08-11-2011 20:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel 850

Hallo Allemaal,

Ik heb vorige week vrijdag mijn 850 opgehaald, en nu komt de ene na de andere storing naar boven.

tijdens de testrit bij de handelaar niets geks opgemerkt, echter na een paar dagen al hopen problemen.
Ik heb al veel op het forum gekeken, om te kijken wat het misschien kan zijn, maar kom er nog niet helemaal uit.

De eerste storing was een foutmelding van de automatische versnellingsbak. Het pijltje op het dashboard begon te knipperen, en bij lage snelheid wilde de bak soms niet schakelen, of begon te stotteren.
Ik heb de storing uitgelezen, en gereset. De volgende dag kwam hij echter weer terug.

Nu heb ik sinds maandag een nieuwe storing bij, het lampje van de lambda sonde gaat namelijk branden. Maandag begon de motor bij lage snelheden te stotteren, en de stationair daalde en stijgde vrij ver.

Ik heb vanmorgen beide storingen weer uitgelezen, en gereset.

A1:

2-2-3

A2:

2-4-3

5-1-2

Na een stukje gereden te hebben, zijn beide lampjes weer gaan branden.
Ook was de motor nu constant aan het stotteren, ook bij 100 km.
Ongeveer 35 km gereden, en de motor heeft constant gestotterd.
Op de terugweg (met wind in de rug) echter veel minder last van gehad.

Ik vermoed dat de AFM storing geeft, ook omdat vandaag met kouder weer ik er meer last van had...

Wat denken jullie hiervan?



Ik heb trouwens ook nog een dagteller die het meer doet, en een startonderbreker die af toe weigert. Hier heb ik al mogelijke oorzaken en oplossingen voor gelezen, ben alleen nog wel op zoek naar een nieuw kunststof tandwieltje voor de teller...

Mvg,
Volvo liefhebber, en nieuw forumlid Michiel

Rijns_t5r

is het niet verstandig om terug te gaan naar de handelaar en hem de storingen op te laten lossen?

tandwieltje kan je bij marc bestellen,zie link hieronder

www.europeantuningshop.nl

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur


Michiel 850

He

Bedankt Rijns voor de link naar het tandwieltje, ga hem morgen direct bestellen. :)

Teruggaan naar de handelaar levert mij denk ik weinig op. Heb de auto gekocht zonder garantie, dus ben bang dat hij mij niet gaat helpen.

Ik ben enigszins een leek in elektronica, heb daarom geen idee wat de TPS is, en wat het doet...
Zou je mij daar wat meer over kunnen vertellen thuur??

alvast bedankt, groeten


thuur


Michiel 850

Vorig weekend druk bezig geweest met de Volvo

Heb eerst de olie en de thermostaat maar eens vervangen, was hard nodig....

Nieuwe tandwieltje besteld en gemonteerd aan de hand van handleidingen op dit forum, echt ideaal ;D,
had zonder dit forum nooit geweten dat dat tandwieltje bestond, of hoe ik hem uberhaupt zou moeten vervangen.

Daarna het gasklephuis er voor weg geschroef (waarbij ik heel handig het pvc buisje van de carterontluchting sloopte :eusa_wall:)
Geen gekke dingen gezien op zich, behalve een verkoold stukje plastic in het inlaatspruitstuk.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?, het lijkt alsof er ooit een sensor heeft gezeten, of een vacuum slang of iets dergelijks.
Het zit ongeveer 5 centimeter na het gasklephuis onderin het spruitstuk ???.

Heb nog even bij de dealer nagevraagd, en een nieuwe TP sensor kost ongeveer 80 euro...
Wil eerst nog even wachten met bestellen, misschien kan ik ergens anders er wel goedkoper aan komen,
of heeft het stotteren te maken met dat verkoolde stukje in het spruitstuk...

Auto is trouwens wel iets beter gaan lopen na het schoonmaken van het gasklephuis, en tp sensor...
en het carterbuisje heb ik vervangen voor een koperen leiding van dezelfde dikte, werkt prima..

groeten


thuur

Citaat van: Michiel 850 op 19-11-2011 15:03:44
Geen gekke dingen gezien op zich, behalve een verkoold stukje plastic in het inlaatspruitstuk.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?, het lijkt alsof er ooit een sensor heeft gezeten, of een vacuum slang of iets dergelijks.
Het zit ongeveer 5 centimeter na het gasklephuis onderin het spruitstuk ???.

8<

of heeft het stotteren te maken met dat verkoolde stukje in het spruitstuk...

Een foto zou enorm helpen nu..


Gr :eusa_shifty:

Jack v

Bij een 20v of 10v zit er een blokje op de vlinderklep is deze bij jou niet losgeraakt en in het inlaatspruistuk beland. Dan heb je trouwens een vierkant gat  in de klep zitten mocht hi eraf zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.