water in de auto??

Gestart door blauweroffel, 08-11-2011 23:34:08

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Een kennis van mij heeft een V70 classic.
Na een regenbui heeft hij last van wateroverlast linksvoor bij zijn voeten. En dit sinds een week of 4/5. Daarvoor geen last.

Het portier zit goed (ook nooit eruit geweest), nieuwe rubbers gekregen, voorruit is nog origineel, dus niet vervangen, nooit schade gehad. afwateringspijpje niet verstopt.

als je kachelradiateur lek is heb je toch rechts problemen en maakt het niet uit og het regent of niet.....

Wat zou het kunnen zijn? Zelf denkt hij aan gaatje in wielkast

Iemand hier ervaring mee?

BR

elianmars

Onder de zekeringkast in de motorruimte is ook nog een afwateringsslangetje aanwezig. Deze zou verstopt kunnen zitten.

Ook is het mogelijk dat de afwatering van het kachelhuis verstopt is. Deze zit midden onder het dashboard.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 08-11-2011 23:36:00
Onder de zekeringkast in de motorruimte is ook nog een afwateringsslangetje aanwezig. Deze zou verstopt kunnen zitten.

Ook is het mogelijk dat de afwatering van het kachelhuis verstopt is. Deze zit midden onder het dashboard.

Als het de afwatering van het kachelhuis is, ruikt het dan ook zoet?

BR

elianmars

Nee. Dat kan water zijn dat via de opening van het luchtfilter binnen komt. Ook het condenswater van de airco wordt via die slang afgevoerd.

Je kennis heeft niet een open dak/dakraam in zijn wagen?

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 08-11-2011 23:39:44
Nee. Dat kan water zijn dat via de opening van het luchtfilter binnen komt. Ook het condenswater van de airco wordt via die slang afgevoerd.

OK, bedankt. ik zal het eens chekken

BR

elianmars

Zie de edit in mijn post  :)

Als er een dakraam aanwezig is, kan daarvan ook nog een afvoertje verstopt zijn.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 08-11-2011 23:41:27

Als er een dakraam aanwezig is, kan daarvan ook nog een afvoertje verstopt zijn.

Ok, maar dan moet het toch op meer plaatsen nat worden, nu is het alleen linksvoor

BR

pwassink

Citaat van: blauweroffel op 08-11-2011 23:46:37
Citaat van: elianmars op 08-11-2011 23:41:27

Ok, maar dan moet het toch op meer plaatsen nat worden, nu is het alleen linksvoor

BR

Hoeft niet, zelfs al lekt hij rechts, als hij altijd op dezelfde parkeerplek staat die wat afloopt gaat t water diezelfde kant op,
kan je dan uren naar zoeken, en soms bekijk je het vlak bv in een wasstraat en is hij daar gewoon dicht ..  :eusa_wall:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂