Niet-originele ab en alarm geven problemen OPGELOST

Gestart door Luc, 09-11-2011 20:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Weer een probleem(pje), inmiddels elke week wel weer een of andere kleinigheid.  >:(

Mijn auto zet ik normaal gesproken met de (niet-originele) ab op slot en daarmee ook op alarm.
Vanmiddag wilde de auto niet ontgrendelen met de ab, ook na enkele minuten en tig pogingen niet.
Auto dus met de sleutel opengemaakt, en dan begint het alarm te loeien zodra je de deur opentrekt.
Ik kan het alarm ook niet uitzetten met de ab. Wel start de auto gewoon, maar het alarm blijft loeien totdat ik de auto weer afsluit. Sta je mooi voor lul in de buurt.

Paar vragen : 1. Waar zit die sirene, en 2. kan ik die er gewoon uit slopen? Kabeltjes doorknippen en weg met dat ding?
3. Als ik de auto van slot haal en de accuklemmen er een paar minuten af laat liggen en er weer opzet, blijft dat alarm dan uit?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

sven0503

Luc

Lampje brandt gewoon nog, dus denk dat t ergens anders zit.

Ludo

Citaat van: Luc op 09-11-2011 20:50:16
3. Als ik de auto van slot haal en de accuklemmen er een paar minuten af laat liggen en er weer opzet, blijft dat alarm dan uit?

Als je zekering nr 6 verwijderd, wél.
Nadeel is dat je binnenverlichting ook niets meer doet.

UserID6342

Is het wel een origineel Volvo alarm dan ? Anders heb je nog kans dat deze totaal niet op zekering 6 zit aangesloten....

Ludo

Luc

Weet niet of t origineel is... je hebt zelf die rommel onder de stuurkolom gezien Dirk... Waar zit die sirene? Misschien kan ik t daar aan zien.

UserID6342

Als die startonderbreker die ik er tussen uit getrokken heb deel uitmaakte van het alarm is het echt niet origineel ;D  Als ik me goed herinner is/was dat een Clifford gevalletje.

Luc

Tja. Ben al meerdere niet originele dingetjes tegengekomen onder het dash. Ik geloof dat ik de motorkap ontgrendeld heb, dus morgen maak ik m open met de sleutel en gooi de accuklemmen een paar minuten los. Zekering 6 eruit en dan hoop ik in elk geval te kunnen rijden zonder het hele dorp op te schrikken. Kan het zijn dat die sirene ergens bij de koplamp aan bijrijderszijde zit? Ga ik dat ding gewoon eruit trekken en kijken wat er gebeurt.

UserID6342

De originele plek is achter het rechter binnenscherm, boven de ruitensproeiertank.  Ik zou dus eerst het rechter binnenscherm erafhalen / weghalen zodat je kunt zien of daar een sirene geplaatst is.

fust850

Ik heb een originele Volvo Guard I erop zitten (zover ik kan zien), en bij mij klinkt het alsof ie door de normale claxon gilt als ie wakker wordt.

Slechts 1 keer per ongeluk getest to zover...

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

Luc

Whoeha... deze is echt luider dan een gewone claxon, hoor je echt door het halve dorp en als je ernaast staat ga je op de loop... ik w8 fijn tot vanmiddag, de auto staat helaas geparkeerd voor het bejaardentehuis 5 minuten lopen van huis af.

Luc

Zo. Auto zojuist opgehaald, helaas was net de basisschool uit en moest ik even 4 kleuters zien te lozen die anders wel ff de politie zouden bellen. Gelukkig konden ze mijn redenatie dat niemand de moeite zou nemen om zo'n ouwe bak te jatten en ook nog de moeite doen om de originele sleutels eerst bij iemand uit huis te stelen, wel begrijpen.

De sirene zit als je voor de auto staat, rechts naast de bijrijderskant-koplamp. Zit een rubber dopje op waaronder waarempel een sleutelgaatje tevoorschijn kwam, met daarop on/off. Dus daar is dat kleine klote sleuteltje voor dat al 2 jaar aan mn sleutelbos bengelt.
Sirene uitgezet en geen probleem meer. Alleen de ab functioneert nog steeds niet, maar daar kan ik mee leven.
Zekering nr 6 zag dr overigens prima uit, maar ik zal ze toch eens proberen te vervangen voor een nieuwe, niet geschoten is altijd mis.

Laat het volgende manco nu maar komen...

daytonawim

Das dus een Volvo alarm, waarschijnlijk is je accu in je sirene kapot ( hier staat er ook een)

Luc

Zijn die sirene en de centrale vergrendeling dan aan elkaar gekoppeld?