Aardwarmte bron voor huisvewarming en water ?

Gestart door cas, 10-11-2011 16:50:47

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

1000 litervat ingraven, waterpompje met drukschakelaar er tussen en klaar.

Je regen waterafvoer loopt in een bezinkput de overloop gaat in je watertank, de overloop van van je tank gaat naar het riool.

Je kan een soort van omloopje maken moscht je zonder water komen te zitten.

Met 1000 liter water kan je wel 100 keer je plee spoelen.

daytonawim

ulkeman

Citaat van: daytonawim op 10-11-2011 21:17:27
Wat zijn we weer lekker creatief hier ;D ;D

beunhaas:P

maar wim denk je ook aan een overloop op het riool mocht je eigen gemaakte 1000 liter vat vol zitten :)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

cas

Citaat van: daytonawim op 10-11-2011 21:15:42

Je regen waterafvoer loopt in een bezinkput de overloop gaat in je watertank, de overloop van van je tank gaat naar het riool.

tja...

dan toch liever een vat op het dak.... maar die vult minder snel, en verdampt sneller. met een put ben je weer afhankelijk van de pomp ( op stroom)  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Volgens mij staat dat er toch bij ;D ;D

Overigens is regenwater zachter dan leidingwater, dus minder kalk in je pot ;D ;D

ulkeman

zonne boiler.
en zonne collectoren.
moet je wel weer overleggen met de buren omdat dak denk ik officieel van hun is?
om je hele tuin nou vol te zetten....

afdeling dalfsen

daytonawim

Citaat van: cas op 10-11-2011 21:20:29
Citaat van: daytonawim op 10-11-2011 21:15:42

tja...

dan toch liever een vat op het dak.... maar die vult minder snel, en verdampt sneller. met een put ben je weer afhankelijk van de pomp ( op stroom)  :eusa_think:

Dan ga je het water omhoog pompen, kweet de berekening niet meer maar als je 10 meter omhoog moet zal je een beste pomp moeten hebben, om 1000kg op je dak te gaan zetten, lijkt me ook niet echt  slim.

daytonawim

Ik heb dat systeem al eens bedacht voor mijn huis, alleen kost water zo weinig dat ik me al die ellende niet op de hals wilde gaan halen. ( ik betaal iets van 200 euro voor water per jaar )

Ik zie meer in besparing op gas en electra, dat leverd meer rendement op t.o.v. de investering.

reneetje

Ik weet niet hoeveel kuub inhoud je woning/pand heeft , maar aardwarmte is pas rendabel vanaf een inhoud van ongeveer 700 m3 en geheel geisoleerd  (minimaal RC > 2,5)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

cas

ja, dat dacht ik ook eigenlijk. ik ben een flinke stroom en gas verbruiker. Dus een boiler of aardwarmte is beste om me eerst mee bezig te houden. zal wel alvast leidingen leggen om in de toekomst wellicht toch een regenwater wc te creeeren.

flinke zonnecollectoren die mijn water verwarmen op het dak, en daar wil ik van kunnen doushen, en vloerverwarmen. werkt dat wel in de winter?
en wat nou als het op is daarboven, kan ik dan iets maken dat ik niet plots onder een koude doush sta, en mn CV aanslaat?

pfff... dat milieu is toch best veeleisend hoor  ;D

reneetje , mijn huis zal uiteindelijk 60 m2 worden. en volledig met isolatie op wand plafond en vloer. alles gaat eruit en nieuw.

ulkeman

het werkt allemaal met behulp van cv. om water te verwarmen.
door middel van een wisselaar.

zon voor energie opwekking kan altijd.

afdeling dalfsen

daytonawim

Ik heb vorig jaar een airco in de woonkamer ingebouwd, die kan ook verwarmen, dat werkt helemaal super zeker in het voor en najaar, dan hoeft niet het hele huis gestookt te worden door de CV.

In een klein halfuur is het hier lekker warm ( circa 30m2) ;D  enne het is gewoon zo'n Einhell van de Gamma (met korting voor minder dan 200 euro)

Als het langer koud wordt gaat sávonds de houtkachel aan. ( niet aan te bevelen in de stad)

ulkeman

je kunt ook met een houtkachel je cv installatie verwarmen.
is miss ook een optie.

afdeling dalfsen

reneetje

Citaat van: cas op 10-11-2011 21:34:12
ja, dat dacht ik ook eigenlijk. ik ben een flinke stroom en gas verbruiker. Dus een boiler of aardwarmte is beste om me eerst mee bezig te houden. zal wel alvast leidingen leggen om in de toekomst wellicht toch een regenwater wc te creeeren.

flinke zonnecollectoren die mijn water verwarmen op het dak, en daar wil ik van kunnen doushen, en vloerverwarmen. werkt dat wel in de winter?
en wat nou als het op is daarboven, kan ik dan iets maken dat ik niet plots onder een koude doush sta, en mn CV aanslaat?

pfff... dat milieu is toch best veeleisend hoor  ;D

reneetje , mijn huis zal uiteindelijk 60 m2 worden. en volledig met isolatie op wand plafond en vloer. alles gaat eruit en nieuw.

60 m2   ?

Gewoon een klein HR  combi keteltje erin , goed isoleren van muur/vloer en plafond icm met HR++ glas met ventilatie roosters, voor die oppervlakte de beste en goedkoopste oplossing.

Aardwarmte zal nooit rendabel worden voor dergelijke oppervlaktes.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

cas

Citaat van: ulkeman op 10-11-2011 21:45:21
je kunt ook met een houtkachel je cv installatie verwarmen.
is miss ook een optie.

die optie heb ik al bekeken, kost me een partij geld zon kachel! en je moet altijd stoken. en ik wil graag dat huisje op een tijdklok in de ochtend warm is, en als ik thuis kom.

ja, 60m2.  ik heb dubbel glas van de 1e generatie. Niet lek nog... nog geen ventilatie, maar ik maak wel een gaatje in de muur nu het toch kaal is.
aardwarmte dus niet zeg jij.... ik heb die apparaten gezien. Dan staat mn huis meteen vol..... misschien wel besparen op water, en wel een waterbron aanboren dan.