lekkage

Gestart door jaap, 28-06-2004 16:17:56

Vorige topic - Volgende topic

jaap

Hallo

Linksvoor bij het voorwiel ligt vaak water oid als ik gereden heb. Meestal als ik de auto uit de garage rij zie ik het liggen
Het is heel vreemd eigenlijk, het lijkt wel een soort van opgedroogde`koek` bestaande uit vocht en of olie en het is zwart van kleur.
Het vreemde is dat ik het zo van de vloer kan schrapen.

Iemand een idee

Ik heb de zoekfunctie ook al even gebruikt , maar die werkt bij mij niet

jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johann

Ter hoogte van? De bak? de radiator?

Kijk even onder de auto of je druppels ziet hangen.

ed

Voor het wiel, of aan de binnenkant?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Met linksvoor bedoel je aan de bestuurderskant? Of bedoel je de bijrijderskant? Dan kan het condens zijn van de airco of het komt uit je EGR-potje..... Kwestie van de bodem losschroeven en een keertje schoonmaken (alhoewel dat iemand nog nooit heb zien doen).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jaap

Citaat van: Johann op 28-06-2004 16:29:25
Ter hoogte van? De bak? de radiator?

Kijk even onder de auto of je druppels ziet hangen.

Naast het linkervoorwiel
ik zie geen druppels hangen het is wel erg vettig en vuil, de auto is wat lager als 10 kleppertje ;D ;D m.a.w. ik kan er niet goed onder komen.
eerst een brug opzoeken dan volgen details

jaap

jaap

Citaat van: MH op 28-06-2004 17:25:36
Met linksvoor bedoel je aan de bestuurderskant? Of bedoel je de bijrijderskant? Dan kan het condens zijn van de airco of het komt uit je EGR-potje..... Kwestie van de bodem losschroeven en een keertje schoonmaken (alhoewel dat iemand nog nooit heb zien doen).

Ja marc, ik bedoel bestuurderskant.
Condens van de airco is toch niet smerig????
Wat is een EGR-potje?

Jaap

M a r c

exhaust gas recirculation

een soort van roetdempertje, wellicht zit vol met die smurrie of zit er een gat/scheur in?

Het is toevallig toch ook niet je accu die lekt he? Check het nivo eens van de cellen.

info@europeantuning.nl

mark20v

Heb je niet toevallig een lekke aandrijfashoes? Als daar een scheur in zit en water in komt dan krijg je ook een bruin/grijze substantie welke overal heengeslingerd wordt.

mark
Volvo separates men from the boys  

ed

Heeft niet alleen de diesel zo'n EGR klep? Zo niet wat doet die dan en waar zit die?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

Citaat van: ed op 28-06-2004 18:36:37
Heeft niet alleen de diesel zo'n EGR klep? Zo niet wat doet die dan en waar zit die?

De B5234T ('94-'95), de B5252S ('94-'96) en de B5234T5 ('95) kunnen  ook EGR hebben.

jaap

Citaat van: MH op 28-06-2004 17:50:29

een soort van roetdempertje, wellicht zit vol met die smurrie of zit er een gat/scheur in?

Het is toevallig toch ook niet je accu die lekt he? Check het nivo eens van de cellen.

Dus wel he,

Vanmiddag ff naar de garage geweest en daar tot de conclusie gekomen dat de accu lekt. :(
Dat is op te lossen ;D

M a r c

Citaat van: jaap op 30-06-2004 18:12:42
Citaat van: MH op 28-06-2004 17:50:29

Dus wel he,

Vanmiddag ff naar de garage geweest en daar tot de conclusie gekomen dat de accu lekt. :(
Dat is op te lossen ;D

Kijk! Nieuwe accu en Jaap is weer helemaal het mannetje  ;)

info@europeantuning.nl

ed

Jaap,

Maak even goed de ruimte onder de accuplaat schoon. Dat kan wel eens vies gaan roesten in de toekomst. Er zit wel een afvoergootje als ik me niet vergis, maar voorkomen is beter dan genezen.

jaap

Citaat van: ed op 01-07-2004 10:02:10
Jaap,

Maak even goed de ruimte onder de accuplaat schoon. Dat kan wel eens vies gaan roesten in de toekomst. Er zit wel een afvoergootje als ik me niet vergis, maar voorkomen is beter dan genezen.

Dankuwelzeerbeleeft.

Kan me nog een oude cb 350 (1974) herinneren waar het niet is gebeurd.
(Het schoonmaken dan ;)

jaap