LPI uitbouwen

Gestart door rifwachter, 13-11-2011 14:02:26

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Er staat een R te koop met een LPI installatie, en deze auto blijft door mijn hoofd spelen.

Alleen zal ik bijna geen km gaan maken met deze R, naast de cabrio en de lease Astra.

Is het verstandig, en is het goed te doen om deze installatie te verwijderen en voor het rdw weer als een benzine auto door het leven te gaan ?

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Vulk

Het kan volgens mij best. Weet wel dat gas rijden al snel goedkoper is dan benzine-rijden. Zeker als je geen investering moet doen.

-D©©©L-

Citaat van: rifwachter op 13-11-2011 14:02:26
Er staat een R te koop met een LPI installatie, en deze auto blijft door mijn hooft spelen.

Alleen zal ik bijna geen km gaan maken met deze R, naast de cabrio en de lease Astra.

Is het verstandig, en is het goed te doen om deze installatie te verwijderen en voor het rdw weer als een benzine auto door het leven te gaan ?

Rene

uitbouwen kan zeker, het omslagpunt ligt echter zeker niet veel hoger dan 4000 km per jaar. 

rifwachter

Citaat van: -D©©©L- op 13-11-2011 20:03:01
Er staat een R te koop met een LPI installatie, en deze auto blijft door mijn hooft spelen.

Rene

uitbouwen kan zeker, het omslagpunt ligt echter zeker niet veel hoger dan 4000 km per jaar. 

Maar die maak ik zeker niet.........ik snap niet dat die rode nog niet verkocht is.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

NinaPaul

Rond de 70km 80km per week is het omslagpunt, ik denk dat je er snel aan zit.

Hierbij moet je de kosten van het laten verwijderen (aanpassen) en het omkeuren nog bijtellen.

En met lpg kan je ook nog eens een paar extra (goedkope) fun km's maken.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 13-11-2011 20:03:01

Rene

Restwaarde van de auto met LPi erin is ook vast hoger...
--
Autogas Inside . . .

thuur

CiteerDe volgende onderdelen van de gasinstallatie moeten zijn verwijderd:
.​de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem.  Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper werkt, hoeft u niet te verwijderen;
de LPG-tank;
de gasafsluiter;
het gasmengstuk;
de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;
het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;
de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd; 
de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is.
.De RDW controleert hierop bij de keuring. Ook wordt gecontroleerd of de motor goed functioneert op benzine (uitlaatgasemissies, benzinelekkage) en of de koplampafstelling correct is. Dit in verband met de gewijzigde gewichtsverdeling
Bron: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Een-gasinstallatie-uit-uw-voertuig-halen.aspx

Dan naar een keuringsstation en een dikke 50 euro aftikken.

So far so good, maar hoe kan ik het snelst de injectorhouders afdoppen of verwijderen?

Drupje kit in het buisje? Buisje verwijderen (kans op in het spruitstuk vallen?) en boutje erin? ..?

Gr :eusa_think:

Laguna-S60R

Ken wel iemand die eventueel de installatie zou willen overnemen :P
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

maruska

@thuur : ander spruitstuk ? anders boutjes erin ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martin-R

Hey,

Ik heb straks eventueel een spruitstruk over van een niet LPG auto.. Mocht je geintreseerd zijn drop me a pm ;)

rifwachter

Bericht van mij uit 2011  ;D

De LPI zit er nog steeds in, doe ongeveer 1000 km/jaar met de mooie Rode 850R.

maruska

thuur doet opgraving, dus wij doen volgen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvobug

Citaat van: thuur op 27-11-2014 12:25:11
.... hoe kan ik het snelst de injectorhouders afdoppen of verwijderen?

Drupje kit in het buisje? Buisje verwijderen (kans op in het spruitstuk vallen?) en boutje erin? ..?

5 kurken erin.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.