Hoe groot is jouw garage? Advies gevraagd....

Gestart door Wout309t, 13-11-2011 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Wij zijn op zoek naar een nieuw huis. Uiteraard heb je dan een prioriteitenlijstje, en bij mij staat een eigen garage daar toch wel hoog op. Qua financieën zitten we een beetje in de categorie hoekwoning.

Vaak zitten daar garages bij van ongeveer 6 bij 3 meter. Is dit voldoende om een auto in te zetten én daaraan, op en onder te klussen? Het gaat trouwens niet om een Volvo, maar 1tje die een metertje korter is.. ;)
We hebben al een huis op het oog, waar een aparte schuur/fietsenberging bijzit. Handig, want dan hoeven die ondingen niet in de garage.
Momenteel huur ik een garage van 90m2 samen met een maat van mij, ideaal. Ruimte zat.

Dus: hoe groot is jullie garage, als je die hebt...? Meld even je ervaringen!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

Bij ons is garage 6,5m lang bij 4,5m breed en heeft een puntdak en zolder.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rovelra

Citaat van: Jack v op 13-11-2011 14:31:18
euh 8x12m met puntdak en zolder.

WOW , dit is om jaloers van te worden  :eusa_wall:

Plaats voor een mooie 2 kolommer!!!

(zelf : 3,20x7 met put )

volvobug

Garage is ruim 4,5 bij 5 meter, zonder puntdak en niet hoog genoeg voor een brug/hefkolom  :( Alles onder de auto gebeurt met krik assteunen, daar lukt ook alles mee. Heb daarnaast nog ca 60 m2 werkruimte op stahoogte onder het huis, waarin een hoop spullen liggen die zodoende niet in de garage opgeborgen worden. Red me zo wel  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70 classic

Momenteel een 24 vierkante meter met platdak.
Daarnaast nog een karpoort met kennels samen een 30 m2
Als het meezit straks een 90 meter met zoldering
Daaraan zit dan nog een kleine kleine knutselruimte.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Douwe

De mijne 6,60 x 4,50 M , met puntdak en zolder (uitbreiding in de planning naar 10 x 4,5 M)En een carport ernaast van dezelfde afmetingen.
Bedoeling is in de verlengde versie een 4 kolommer te plaatsen, die ook als "parkeervak" kan dienen voor de Corvette.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ulkeman

ene schuurtje 20 x 10

andere 30 x 15.

knutsel schuur 15 x 15 en 8 mtr hoog ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

peteRRR

Citaat van: Jack v op 13-11-2011 14:31:18
euh 8x12m met puntdak en zolder.

Van m,n maat is tie 25m lang bij 8m breed met zolder en de ken niks meer bij/in. :eusa_wall:

Ben jaloers op jullie allebij. ???

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Sandertjuh

?

UserID6342

Ben jaloers op jullie als ik dat zo allemaal lees.  En ja die ruimtes die Stefan heeft heb ik gezien, geweldig !!

Zit hier een beetje met de rottige bouwverordeningen dus heb een vrij grote carport van iets meer als 30 m2, ongeveer 10 x 3.  De twee Volvo's passen niet met de garagedeur dicht in ieder geval :(

StefanCJ

Dirk,

Je bent niet de enige die jaloers is ... Het enige wat ik heb is een berging van 3 bij 2,5 en om hier bij te komen moet ik een trap af. Naast autospul staan er ook fietsen, kampeer- en kerstspullen. Oooooooit, als ik later groot en rijk ben, komt er een huis met een garage of flinke schuur.

:)

Jack v

Het is wel zo Stefan, dat hoe meer ruimte je hebt des te meer spul komt er te liggen. En ook zo'n grote schuur raakt dan vanzelf vol.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 13-11-2011 16:19:37
Het is wel zo Stefan, dat hoe meer ruimte je hebt des te meer spul komt er te liggen. En ook zo'n grote schuur raakt dan vanzelf vol.

hmm dat ken ik :P

eerder altijd banden op stapels in de schuur.
bandenstelling gekocht om de banden netjes op te ruimen kom ik weer stelling te kort :eusa_wall:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen