HTC laadt niet goed op

Gestart door blauweroffel, 13-11-2011 21:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Iemand ervaring met het volgend?

IK heb een HTC desire en die zit in een brodit (in de 855) en die zit weer aangesloten op de sigaretteaansteker.Als ik de de nav gebruik van de foon, dan raakt ie langzaam leeg. Na een uur of drie is de batterij op?

Ik dacht dat ik de enige was, maar spijkerhard heeft precies hetzelfde in zijn 850 bolide.

De foon krijgt dus wel stroom, maar te weinig?

BR

-D©©©L-

Duw gewoon eens een aansteker in het gat voor de aansteker.  Als die goed rood-heet wordt is er zeker geen sprake van te weinig stroom beschikbaar.

blauweroffel

Citaat van: -D©©©L- op 13-11-2011 21:07:19
Duw gewoon eens een aansteker in het gat voor de aansteker.  Als die goed rood-heet wordt is er zeker geen sprake van te weinig stroom beschikbaar.

Zal ik morgen proberen, maar ik vind het zo frapant dat spijkerhard precies hetzelfde probleem heeft......

BR

haasje

Mijn HTC (HD2) is ook erg langzaam met opladen in de auto (originele lader). Om te navigeren heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt.

Turbo-Geek

Citaat van: haasje op 13-11-2011 21:28:43
Mijn HTC (HD2) is ook erg langzaam met opladen in de auto (originele lader). Om te navigeren heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt.

Flashen en Android erop zetten en dan IGO8 erop .... Tomtom go home en je wilt nooit meer anders.
Super telefoon, heb hem nu 2 jaar en doet nog steeds goed mee.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haasje

Heb geen probleem met de telefoon, alleen met het opladen in de auto. Ik heb igo op mijn naviradio gehad, maar vond dat ook niet alles.

blauweroffel

Citaat van: haasje op 13-11-2011 21:41:29
Heb geen probleem met de telefoon, alleen met het opladen in de auto. Ik heb igo op mijn naviradio gehad, maar vond dat ook niet alles.

Weet je wat het stomme is?
IK heb google nav op de foon en sygic nav.
Als ik de foon gebruik in de N en ik navigeer met google, dan laadt hij goed op en raakt niet leeg. idem met sygic.
Als ik de foon in de 855 gebruik met googls nav, dan raakt ie langzaam leeg. en nu blijkt spijkerhard hetzelfde probleem te hebben

Ra ra

BR

BR

ghertzberger

Met mijn HTC desire z heb ik ook kleine problemen.

Het komt op twee dingen neer:

1. Redelijk slechte connectoren. Beetje aandrukken helpt bij mij meestal.

2. Als ik lang navigeer wordt de telefoon echt heet. Daarna schakelt de telefoon (als een soort beveiliging) de laadfunctie uit.

Dit is een beetje glazen bol, want een echte elektronica expert ben ik niet.

Michaell

Het zou misschien ook de lader kunnen zijn.

De sigaretten aansteker kan (uit mijn hoofd) 30A leveren. Das genoeg om je telefoon te roosteren.

Hoeveel Watt is de lader in de auto en hoeveel Watt is de originele lader voor thuis in het stopcontact?
Die in de auto moet minimaal het aantal Watt hebben als die voor thuis.

animalT5R

Me vrouw had ook een HTC en die stopte gewoon met alles als die aan de lader hing en te warm werd.
Simpel en effectief advies hiervoor is,NOOIT meer een HTC nemen  :evil:
Maar als die niet laad,is ie dan ook heet?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Spijkerhard

Ja, de HTC wordt behooorlijk warm.

Het vreemde blijft, in de V70n en de BMW is het geen probleem, hij laadt gewoon de HTC vol tijdens het navigeren, maar alleen in de 850 wordt ie niet voldoende bijgeladen om langer dan een uur te navigeren...(waarschuwing omtrent laden verschijnt in scherm, heb helaas niet de volledige waarschuwingstekst kunnen lezen...

En ja, hij wordt wel geladen, te zien aan de led, en de laadindicator icoon in het scherm...
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

animalT5R

Dan zit het probleem in de 850 en niet in de telefoon,dus zou e.e.a in de 850 een doormeten om te zien of die voldoende laadstroom geeft.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Henk855

Als ik mijn HTC HD2 gebruik om te navigeren, gebruik TomTom, dan loopt ie na anderhalf uur kompleet vast en moet ik het toestel resetten. Toestel wordt niet warm en laad wel gewoon via de sigaretten aanstekerplug. HTC maakt mooie toestellen maar voor langdurig navigeren blijken ze niet echt geschikt.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Alien850

Hier een HTC Desire S met Sygic.  Heen en terug naar Duitsland (500km enkel) op navigatie was geen enkel probleem qua laden.  Het enige probleem dat ik ondervind is het moeilijk locken van de satellieten maar dat heeft te maken met de agps chip waar je best eerst de cache van leegmaakt.
Wordt wel warm tijdens het navigeren, ook zonder lader aangesloten.  Bij laden alleen valt het opwarmen zeer goed mee.

Ik gebruik trouwens een gewone universele micro-usb-lader in de 850...
Nog nooit zo tevreden geweest over een smartphone, moet ik zeggen.

Ik vermoed ook dat het probleem in de 850 zit.  De alternator nog ok? (naar analogie met AnimalT5R)  De tijd voor de mijne er de brui aan gaf heeft die alternator door een wisselende (te lage) boordspanning de batterij van mijn vorige GPS naar de verdoemenis geholpen...  wel laden/niet laden/wel laden/ ....

Turbo-Geek

Hier een ruim 2 jaar oude (!!) HTC Hd2 met custom ROM (android Gingerbread) en hij is nog NOOIT vastgelopen met navigeren, handsfreebellen, etc.
Laad prima op in iedere auto die ik gebruik.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------