Schroefkit XYZ

Gestart door peteR_lpi, 14-11-2011 18:38:05

Vorige topic - Volgende topic

peteR_lpi

Ik heb een nivomat die lekt dus ik moet kosten gaan doen,omdat ik toch af en toe eens op de nordsleife wil rijden wil ik graag iets dat wat betere wegligging heeft dan nivomats en origineel(oud) spul.
Heeft er iemand ervaring met de schroefkit van XYZ?Of eventueel iets anders betaalbaar wat aan te raden is.
Oja,het is voor een V70R 1997 fwd.

Alvast bedankt ,Peter

Misha

Als de schroefsets van XYZ net zo zijn als de remmen van XYZ moet je elke twee maanden de schokbreker uit elkaar halen, schoonmaken en weer terugmonteren.

Goed én betaalbaar en ook nog aan te raden... dat is altijd lastig.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

Bij de advertenties staat een KW-kit te koop, misschien te overwegen?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

arjenT5R

Ik rijdt al een tijdje tevreden met de xyz schroefset hoor... enige probleem is dat ze achteren nog wel eens los willen lopen. Ik denk dat ik er nog eens een extra contramoer bij bestel... verder ben ik er best over te spreken
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteR_lpi

Een kw set vind ik nieuw te duur(voor mij),en deze zijn achter aan de lage kant in hoogste stand(heb heel wat gewicht in koffer).
Zijn er dan zoveel problemen met de xyz remmen?Wat zijn juist de problemen?(Mischa)

Hoeveel tijd,km heb jij de schroefkit erop zitten?(Arjen)Is de hoogte goed in te stellen?

arjenT5R

hoogte is zeker goed in te stellen ik rijdt er nu bijna een jaar mee :D

over de xyz remmen die schijnen nogal veel aandacht nodig te hebben omdat ze geen stofhoezen hebben
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 14-11-2011 18:57:56
Als de schroefsets van XYZ net zo zijn als de remmen van XYZ moet je elke twee maanden de schokbreker uit elkaar halen, schoonmaken en weer terugmonteren.

Ach ach ach, wat een stemmingmakerij toch weer...
Ik weet niet hoe dat "2-maandelijks reinigen" fabeltje hier terecht is gekomen maar het is volkomen onzin.

En ja, de blokken van XYZ kunnen inderdaad flink stoffen  ;D

Hans

M a r c

MIjn vrouw rijdt al 2 jaar met een XYZ schroefset op de C30, zonder problemen, nog steeds kraak en rammelvrij terwijl ik er nooit meer naar heb omgekeken in al die tijd. Wegligging is super.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Misha

Citaat van: Hans Duiven op 14-11-2011 20:21:40

Ach ach ach, wat een stemmingmakerij toch weer...
Ik weet niet hoe dat "2-maandelijks reinigen" fabeltje hier terecht is gekomen maar het is volkomen onzin.

En ja, de blokken van XYZ kunnen inderdaad flink stoffen  ;D

Hans

Net zulke stemmingmakerij als 2.5t  's die zo enorm zwak zijn ? Of is dat dan anders?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Hans Duiven

Die hoef je niet elke twee maand te vervangen getuige de 6 jaar dat ik met zo'n ding heb mogen rondtuffen

Jack v

gewoon trappen met die remmen dan krijgen ze ook geen kans om vast te gaan zitten. Alles wat niet gebruikt word gaat vastzitten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hans Duiven

Citaat van: Jack v op 14-11-2011 20:37:46
gewoon trappen met die remmen dan krijgen ze ook geen kans om vast te gaan zitten. Alles wat niet gebruikt word gaat vastzitten.

Ik denk dat je daarmee precies de koe bij de hoorns vat Jack.

Hans

Johann

Citaat van: M a r c op 14-11-2011 20:31:08
MIjn vrouw rijdt al 2 jaar met een XYZ schroefset op de C30, zonder problemen, nog steeds kraak en rammelvrij terwijl ik er nooit meer naar heb omgekeken in al die tijd.

Citaat van: Jack v op 14-11-2011 20:37:46Alles wat niet gebruikt word gaat vastzitten.

Tsja..  ;D

Maar ik heb het zelf ook meegemaakt met eenzelfde type "schroefschokbreker" dat de ring los gaat zitten. Alleen beetje vreemd dat ie op de achteras los gaat zitten. Vooras kan ik mij voorstellen omdat de hele schokbreker daar onderdeel is van de stuurinrichting. Als het stuurlager zwaar gaat draaien dan kan de schokbreker in de montagevoet gaan draaien.

Toch maar dikke tik op die moer geven dan Arjen.

Jack v

Citaat van: Johann op 14-11-2011 20:56:12
Citaat van: M a r c op 14-11-2011 20:31:08
MIjn vrouw rijdt al 2 jaar met een XYZ schroefset op de C30, zonder problemen, nog steeds kraak en rammelvrij terwijl ik er nooit meer naar heb omgekeken in al die tijd.

Citaat van: Jack v op 14-11-2011 20:37:46Alles wat niet gebruikt word gaat vastzitten.

Tsja..  ;D

Maar ik heb het zelf ook meegemaakt met eenzelfde type "schroefschokbreker" dat de ring los gaat zitten. Alleen beetje vreemd dat ie op de achteras los gaat zitten. Vooras kan ik mij voorstellen omdat de hele schokbreker daar onderdeel is van de stuurinrichting. Als het stuurlager zwaar gaat draaien dan kan de schokbreker in de montagevoet gaan draaien.

Toch maar dikke tik op die moer geven dan Arjen.
Hans en iki doelden eigenlijk meer op de XYZ remmen Johan, maar das on-topic.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

StefanCJ

;D ;D ;D