lampjes in dashbord branden niet??????

Gestart door blauweroffel, 16-11-2011 11:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Goedendag lezer dezes,

Wellicht eas het jullie niet ontgaan dat ik met de witte bezig ben.
Er is een andere stuurkolom ingekomen en ik heb geprobeerd de km teller weer werkend te krijgen (gele tandwieltje verwisseld)
Km teller terug gemonteerd.
Tijdens de demontage was al opgevallen dat er een apart gefabriceerd lampje in de abs controlelamp hing...

Maar nu het volgende probleem:

als ik m op contact zet, brand er geen enkele lamp in het dash.
Als ik de auto start gaat het groot licht en mistachterlicht lampje in het dash zwak branden. Beide lampjes gaan feller branden als ik groot licht en mistlicht aan doe.
Het acculampje brandt ook.

Is dit een massa probleem???

BR

thuur

Daar lijkt het wel op ja. Werkt de claxon?


Gr ;)

blauweroffel

Citaat van: thuur op 16-11-2011 11:26:54
Daar lijkt het wel op ja. Werkt de claxon?


Gr ;)

Tja, toen we maandagavond alles hadden gemonteerd..........ging de claxon onmiddelijk aan toen we hem op contact zetten, ging ook niet meer uit!
We dachten dat we toen iets fout hadden gedaan met het monteren van de kolomkappen.
De zekereing even verwijderd en de kolomkappen losgehad en weer terug gezet. zekering claxon er weer in en de claxon blijft nu stil bij het op contact zetten. en doet het wel als je er op drukt.
BR

thuur

Dus de claxon bleef gaan omdat de kappen niet goed zaten?

Meet eens of de stuurkolom aan de massa ligt, dwz hoeveel Ohm weerstand tussen de kolom en b.v. de deurdranger.


Gr :eusa_think:

blauweroffel

Citaat van: thuur op 16-11-2011 12:13:28
Dus de claxon bleef gaan omdat de kappen niet goed zaten?

Meet eens of de stuurkolom aan de massa ligt, dwz hoeveel Ohm weerstand tussen de kolom en b.v. de deurdranger.


Gr :eusa_think:

Het bleek dat een geelzwarte draad beschadigd was en kontakt maakte met de stuurkolom. Deze draad zit in een zwarte stekker die pal onder achter het stuur in een huis steekt.

BR

UserID6342

Dat is je aansturing van de claxon, zit in de SRS ring achter het stuur geklikt.  Maar mooi dat het weer opgelost is.

blauweroffel

Citaat van: Dirk342 op 16-11-2011 12:38:01
Dat is je aansturing van de claxon, zit in de SRS ring achter het stuur geklikt.  Maar mooi dat het weer opgelost is.

Draad gerepareerd, maar massaprobleem blijft bestaan.
Kan het probleem in de tellerunit zelf zitten? (is eruit geweest om km teller te repareren.)
Ook de bedrading in de stekker bij de trekhaak is een zootje

BR

blauweroffel

Heb ook de blauwe massadraad die van de accu naar een schroef in het chassis loopt losgehaald en schoongemaakt. Aansluiting zag helemaal groen.
Helaas, probleem blijft

BR

UserID6342

Hoe zijn de accukabels zelf dan ?  Ik geloof nooit dat het zo maar ineens hierin zit, maar goed...

francois

heb je de connectoren wel goed gemonteerd op je combi  (klik)

grf