Promaxx verlagingsveren

Gestart door marc-850, 17-11-2011 18:22:16

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

http://link.marktplaats.nl/503238694

Iemand ervaring met deze verlagingsveren?
Of liever voor bijvoorbeeld Apex gaan.

innocenti

Ik rijd 4 jaar met promax voorveren op mn V70R. Bevallen mij prima

Voor: promax -30mm met Koni FSD
Achter: nivomats sport, verlagingsbussen 10mm, H&R nivomat veren

Overigens klopt de foto niet voor een Volvo 850 of V70. Er zijn geen progressive veren voor deze types aan de voorzijde.

UserID6342

Citaat van: marc-850 op 17-11-2011 18:22:16

Waarom niet voor Eibach of Intrax of Lesjofors Marc ? Ik heb overigens geen ervaring met Promax

marc-850

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2011 19:54:43
Citaat van: marc-850 op 17-11-2011 18:22:16

Waarom niet voor Eibach of Intrax of Lesjofors Marc ? Ik heb overigens geen ervaring met Promax

Omdat ik niet veel kilometers maak met de 850, gaat het mij meer om de 'looks' dan om eventueel comfort (dat verlies je sowieso een deel). Wil er dan ook geen vermogen aan uitgeven. Intrax koop je inderdaad voor hetzelfde geld.

Maar waar zit het kwaliteitsverschil in tussen goedkopere en duurdere verlagingsveren?

UserID6342

Al dan niet zelf instelbaar, variabel verlaagbaar, etc.  Natuurlijk zullen van de echt duurdere merken de veereigenschappen ook wel beter zijn, maar van de hier zojuist genoemde merken is er geen eentje slecht van (Promax ken ik niet dus geen ervaring mee, met de rest allemaal wel ervaring onder de Volvo's).  Vering blijft toch een persoonlijke keuze.  Wat de een een dweil vind, vind de ander een knoertharde afgeveerde auto..., etc.

Zo heb ik voor een poosje terug bij Jim de Lesjofors (-40mm) voor en achter gemonteerd voor het eerst en vond het een fijn setje. Goede rijeigenschappen en niet knoerthard zoals die van mij (heb zelf Eibachs).  Echter bij echt hard door de bochten vond ik de Eibachs toch echt beduidend beter, lees meer contact met de weg. Overigens waren het beide Estates want anders heb je geen vergelijk.

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2011 20:46:09
Al dan niet zelf instelbaar, variabel verlaagbaar, etc.  Natuurlijk zullen van de echt duurdere merken de veereigenschappen ook wel beter zijn, maar van de hier zojuist genoemde merken is er geen eentje slecht van (Promax ken ik niet dus geen ervaring mee, met de rest allemaal wel ervaring onder de Volvo's).  Vering blijft toch een persoonlijke keuze.  Wat de een een dweil vind, vind de ander een knoertharde afgeveerde auto..., etc.

Zo heb ik voor een poosje terug bij Jim de Lesjofors (-40mm) gemonteerd voor het eerst en vond het een fijn setje. Goede rijeigenschappen en niet knoerthard zoals die van mij (heb zelf Eibachs).  Echter bij echt hard door de bochten vond ik de Eibachs toch echt beduidend beter, lees meer contact met de weg. Overigens waren het beide Estates want anders heb je geen vergelijk.

Wat voor verlagingsveren zou je willen adviseren voor de voorzijde van mijn TD-ietje Dirk? Ik heb er Koni FSD's op liggen.
Wil ongeveer 3 a 4 cm lager. Wat stugger is geen probleem maar het moet niet Spartaans worden..

UserID6342

Citaat van: Hans Duiven op 17-11-2011 20:47:59
Citaat van: Dirk342 op 17-11-2011 20:46:09

Zo heb ik voor een poosje terug bij Jim de Lesjofors (-40mm) gemonteerd voor het eerst en vond het een fijn setje. Goede rijeigenschappen en niet knoerthard zoals die van mij (heb zelf Eibachs).  Echter bij echt hard door de bochten vond ik de Eibachs toch echt beduidend beter, lees meer contact met de weg. Overigens waren het beide Estates want anders heb je geen vergelijk.

Wat voor verlagingsveren zou je willen adviseren voor de voorzijde van mijn TD-ietje Dirk? Ik heb er Koni FSD's op liggen.
Wil ongeveer 3 a 4 cm lager. Wat stugger is geen probleem maar het moet niet Spartaans worden..
Koni FSD schokkers en Eibach veren zal erg hard worden, dan zou ik liever voor origineel Sachs en Eibach gaan.  Is een hele mooie tussenoptie. Of Koni en Lesjofors / Intraxen. Gabriel gasschokbrekers en Lesjofors (zit ook bij Jim onder de auto) doen het overigens ook heel erg goed onder onze auto's en dan ben je voor de voorkant alles nieuw voor een kleine 360 euro klaar.

Thys

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2011 20:55:51
Koni FSD schokkers en Eibach veren zal erg hard worden

Dat zit hem dan enkel in de veren, want de FSD dempers zijn echt niet stug. Ik kocht mijn bijna nieuwe FSD set  met Intrax veren, verkoper vond het spul te stug. Heb gelijk de veren weggedaan, en de originele R-veren gebruikt. Heerlijke combi 8)

Hans Duiven

Citaat van: Thys op 17-11-2011 21:00:36

Dat zit hem dan enkel in de veren, want de FSD dempers zijn echt niet stug. Ik kocht mijn bijna nieuwe FSD set  met Intrax veren, verkoper vond het spul te stug. Heb gelijk de veren weggedaan, en de originele R-veren gebruikt. Heerlijke combi 8)

Maar jij hebt geen gietijzeren blok in het vooronder toch?  ;)

Thys

Hans Duiven

Citaat van: Thys op 17-11-2011 21:08:44
God bewaar me, nee zeg :eusa_pray: ;D

Maar u is nog steeds flatblade-less?  :D

Thys

*grmbl*

Pas nu maar op, ik weet waar je auto slaapt :evil:

innocenti

Hoi Marc
Mijn auto is absoluut niet stug met de FSD en promax veren. Houd wel rekening dat ze maar 30mm verlagen en waarschijnlijk niet 40mm. Maar nogmaals, ik rijd er al 4 jaar met veel plezier mee rond, nu 140.000 km mee gereden.

UserID6342

Citaat van: Thys op 17-11-2011 21:00:36

Eibach is idd keihard, staan ze ook om bekend...