bugget of Fulda ?

Gestart door darius, 18-11-2011 08:58:34

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Of als je die hebt je winterbanden er onder Darius.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

darius

Citaat van: peteRRR op 18-11-2011 09:56:51
Of als je die hebt je winterbanden er onder Darius.

Groet.
Ja winterbanden heb ik nog niet  :-[. En ben ook afhankelijk van wat ik vanmiddag kan krijgen.
Moet wsl deze winter met de trekker naar de doorgaande weg, woon namelijk heeeeeeeeel afgelegen ;D
No show, only go.

KIM

Ik heb van de week ook al mijn 3e band kapot gereden. Dit was echter de 1e.
Ik denk dat je er aan zult moeten wennen dat dit gebeurt; het is gewoonweg het resultaat van dergelijke lage banden.

Dat de montage hierop van invloed kan zijn, vind ik onzin.

darius

knaken bandjes erop. Slippin and sliding...

Heel de velgrand opgekuisd met de komborstel en een speciaal sappie eraan.
Ik ben benieuwd ,heb meteen. Drie setjes genomen
No show, only go.

BenC70ES

Wat gaat er dan juist kapot aan je banden?   Blazen op de zijkant?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

darius

Citaat van: BenC70ES op 18-11-2011 17:33:31
Jep, ik heb nu gezien hoe dat kwam. Als ze nieuwe banden leggen en er zit allemaal "sjimmie" op de velg, dan loopt de band langzaam leeg. Ook hebben ze me eeen lagere bandenspanning gadviseerd.

Ze gummen iig goed.
No show, only go.

t_w

Citaat van: darius op 18-11-2011 18:41:28
Citaat van: BenC70ES op 18-11-2011 17:33:31
Jep, ik heb nu gezien hoe dat kwam. Als ze nieuwe banden leggen en er zit allemaal "sjimmie" op de velg, dan loopt de band langzaam leeg. Ook hebben ze me eeen lagere bandenspanning gadviseerd.

Ze gummen iig goed.

Beetje raar verhaal. ze hebben je geadviseerd om een lagere bandspanning te nemen, terwijl je ook zegt dat de oorzaak te lage bandspanning is door lekkage verliezen?

Elke band wordt gemonteerd met 'zeep'. Dus er zit altijd wat van dat spul op de velg als een band gemonteerd wordt. Is geen enkel probleem.
Lagere bandspanning lijkt mij juist niet de beste oplossing. De Volvo is redelijk zwaar op de vooras voor de relatief kleine banden die er onder horen.

Wat bedoel je met 'blazen op de zijkant'. Heb je daar een foto van of iets dergelijks?

grijzev70tdi

denk zelfde als canvas breuk?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Als het van die slechte wegen zijn zoals je beschrijft dan gingen er bij echt wel budgetbanden onder. De kans dat de banden worden lekgereden is even groot bij de duurdere band... als dat inhoud dat je elke keer 1 of 2 nieuwe banden moet aanschaffen dan lijkt me de keuze niet meer zo moeilijk
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Citaat van: darius op 18-11-2011 09:30:09
Het zijn altijd de banden op de vooras die naar de haaien gaan.
Nu heb ik net met een. Medewerker van forrez in Kuurne gebeld en die beweert dat ik zoveel banden kapot rij omdat ze er niet goed zijn omgelegd ? Hij had het over het geod schoonmaken van de de hub etc.  Idd bij zijn collega in Lokeren maakte ze nix schoon zeep erop en knallen maar...
Mss beter de goedkope nemen en volgende maand winterbanden op de titans.

Overigens had de forrez in Leuze, dat is om de hoek, pas keuze vanaf 220 euro conti,s ????

Als je al tot in Kuurne wil rijden, dan kan je beter doorrijden tot in Ingelmunster. Bel eens naar banden Deboosere. Gaan GEGARANDEERD stukken goedkoper zijn!

toppertje

ik zou de wegbeheerder aansprakelijk stellen voor de geleden schade ;D

Vulk

In België zetten ze er gewoon een bordje neer dat het wegdek in slechte staat is. Daar gaat de aansprakelijkheid van de wegbeheerder.

Op de snelweg durven ze er dan nog bijzetten dat dat bord geldt voor de komende 30km..

t_w

Citaat van: henry classic v70 op 19-11-2011 11:28:08
Als het van die slechte wegen zijn zoals je beschrijft dan gingen er bij echt wel budgetbanden onder. De kans dat de banden worden lekgereden is even groot bij de duurdere band... als dat inhoud dat je elke keer 1 of 2 nieuwe banden moet aanschaffen dan lijkt me de keuze niet meer zo moeilijk

Maar wat ik lees is dat de banden niet 'lek' worden gereden, maar daadwerkelijk stuk gaan. Dat is wel een wezenlijk verschil...

Sbv

Citaat van: Vulk op 19-11-2011 12:35:13
In België zetten ze er gewoon een bordje neer dat het wegdek in slechte staat is. Daar gaat de aansprakelijkheid van de wegbeheerder.

http://www.onveiligverkeer.be/images/wegdek_slechte_staat.jpg

Op de snelweg durven ze er dan nog bijzetten dat dat bord geldt voor de komende 30km..
Die borden staan toch op alle grensovergangen met België ?  ;D

henry classic v70

Citaat van: t_w op 20-11-2011 00:32:58
Citaat van: henry classic v70 op 19-11-2011 11:28:08

Maar wat ik lees is dat de banden niet 'lek' worden gereden, maar daadwerkelijk stuk gaan. Dat is wel een wezenlijk verschil...

Oké dat is zo... bij lekrijden kan er nog een prop in worden geplaatst en als ze stuk worden gereden niet.
Blijft de vraag of het budgetbanden worden of duurdere banden; mijn keuze zou de budgetbanden zijn..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4