Brief van de belasting.

Gestart door MVeldhuis, 18-11-2011 20:14:41

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Krijg ik vanmiddag een blauwe brief over voorlopige teruggaaf 2012, met als dagtekening 16 jan 2012.
In die brief staat dat ik een pak geld terug krijg wat ik natuurlijk heel mooi vind maar hoezo kunnen ze dat nu al weten?
Ik verdien sterk wisselvallig en mijn salaris over november en december weet ik zelf nog niet eens, ook is van mijn bedrijfje natuurlijk nu nog niet bekend wat straks de jaarcijfers zijn.

Hoe kunnen ze dit schatten en betekend dit dat ik straks weer wat terug moet gaan betalen?

The Demon

Het heet niet voor niets een "voorlopige teruggaaf", dat wordt berekent op gemiddelden.
Er wordt dus terug gekeken naar wat je de afgelopen paar jaar teruggekregen/betaald hebt.

Als jouw inkomen in November en December explosief stijgt kan je na aangifte gewoon betalen, maar het kan ook andersom, oftewel dat je minder dan verwacht verdient en dus meer terug krijgt.

Groet,
The Demon.

Edit: Typfauten.

MVeldhuis

Nou mijn inkomen wordt fors hoger dan dat zij denken, zal dus wel flink bijbetalen worden.

Ik blijf het heel maf vinden dat ze nu al gaan speculeren over zoiets, waarom niet gewoon even wachten tot ik mijn aangifte heb gedaan?

antraciet

Zet t apart en trek de rente ervan  ;)

The Demon

Citaat van: antraciet op 18-11-2011 21:11:24
Dat gaat niet op want de belastingdienst heeft inzage op jouw rekeningen en weet dus waar je je geld hebt.
Je kan het beter in een oude sok stoppen tegenwoordig, dan maar geen rente maar dan kunnen ze niet zien wat je hebt.

Citaat van: MVeldhuis op 18-11-2011 21:10:38
Nou mijn inkomen wordt fors hoger dan dat zij denken, zal dus wel flink bijbetalen worden.

Ik blijf het heel maf vinden dat ze nu al gaan speculeren over zoiets, waarom niet gewoon even wachten tot ik mijn aangifte heb gedaan?
Dat schijnt (volgens de belastingdienst) goedkoper en makkelijker te zijn voor ons burgers  :eusa_wall:.

Groet,
The Demon.

antraciet

Citaat van: The Demon op 18-11-2011 21:16:27
Citaat van: antraciet op 18-11-2011 21:11:24
Dat gaat niet op want de belastingdienst heeft inzage op jouw rekeningen en weet dus waar je je geld hebt.

The Demon.

hoezo is toch teruggaaf en je hoeft pas te betalen zodra je de aanslag ontvangt  ::)

The Demon

Rente is ook inkomsten, dus betaal je daar ook weer over als je je aanslag krijgt.

Groet,
The Demon.

antraciet

klopt maar wel een percentage over verkregen rente en de vrijstelling is aanzienlijk  :azn:

The Demon

Daar heb jij weer gelijk in.

Groet,
The Demon.

antraciet

Vrijstelling sparen en vermogen per volwassene, 2008 - 2011:
2008   € 20.315
2009   € 20.661
2010   € 20.661
2011   € 20.785

ff opgegoogled  ;)

daytonawim

Tja, ik zou even de boekhouder om advies vragen.

antraciet

Citaat van: daytonawim op 18-11-2011 21:37:00

Dan ben je de renteinkomsten al weer kwijt  ;D

daytonawim

Citaat van: antraciet op 18-11-2011 21:37:50
Citaat van: daytonawim op 18-11-2011 21:37:00

Dan ben je de renteinkomsten al weer kwijt  ;D

Als de boekhouder zo snel een fractuur stuurt, zou ik maar eens naar een gaan kijken die wat meer service verleend ;D ;D ;D

cas

Citaat van: antraciet op 18-11-2011 21:34:56
Vrijstelling sparen en vermogen per volwassene, 2008 - 2011:
2008   € 20.315
2009   € 20.661
2010   € 20.661
2011   € 20.785

ff opgegoogled  ;)

smartengeld is ook vrij voor zover ik weet  :) 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MVeldhuis

Ik wel eens bellen met de boekhouder, kijken wat die er van zegt.