Afstandsbediening/alarm

Gestart door Japie1992, 19-11-2011 13:22:56

Vorige topic - Volgende topic

Japie1992

Hoi hoi,

Even wat vragen over de afstandsbediening...hij werkt niet!
Is op zich wel logisch want de kabel vanaf de ontvanger is nergens op aangesloten  :eusa_think:

Dat zal ik dus in ieder geval moeten doen maar waar moet ik hem op aansluiten...heb al onder het dashboard gelegen maar ik zie het niet.
In de tweede plaats doet het ledje op het dashboard niets....moet ik daar het hele dashboard voor loshalen of? Heb al flink lopen zoeken naar oplossingen op de site maar geen antwoorden gevonden.

Wie weet raad?

Groeten,
Japie

cas

welke afstand heb je .... gewoon standaard? dan zit het kastje rechts onder dashboard. even handschoenen kastje eruit en daar zit ie. moet een groene stekker in.

ledje op je dash . die kan je eruit frummelen, die zit geklikt. de bedrading zie je ook als je het kastje gedemonteerd hebt.

stel je je anders even voor in het voorstel topic ;-)  met gegevens van auto en natuurlijk foto enzo erbij ! :-)

EDIT:

mijn excuus. dat heb je al gedaan. Nadeel van de teller op nuttige posts. je staat pas op 1 :-)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Japie1992

Heb me al voorgesteld, met foto's   ;D

Je zegt er moet een groene stekker in...das raar want er zit geen groene stekker aan het uiteinde van de kabel die aan de ontvanger zit. Bedoel je misschien dat hij in een groen stekkerblok moet?

cas

De ontvangeR bij een normale afstand ( heb je er een foto van? ) dus zonder alarm standaard volvo. is een zwart kastje, dat dus rechts zit. en daarin zit enkel een groen vrouwje, waar een groen mannetje in gaat die daar moet bungelen. meer niet  :)

Japie1992

Hmmm oke, bedankt. Ik zal straks even foto's maken.
Hij zit idd rechtsbovenin. Het is een driehoekig ding.
Er zit alleen geen groene stekker aan zoals ik al zei. Aan de hand van het type afstandsbediening die ik erbij heb is het volgens de kenners op dit forum de Guard 2

cas

kijk, bij een guards is het dus allemaal anders. Ik heb het over puur een open en sluit systeem.

bij jou is het zaak om ook even te kijken welke relais er dan zit. Snix en Haasje gaan je ongetwijfeld hiermee kunnen helpen.

Japie1992

Maar, ook bij mij zal in ieder geval de ontvanger aangesloten moeten worden. Zal straks een foto maken van onder het dashboard en dan hoor ik wel waar ik hem op aan moet sluiten.
Het uiteinde van het snoer aan de ontvanger is gewoon afgeknipt dus ik zal ook een stekkertje moeten halen. Of op zijn boerenfluitjes monteren...ik ben graag makkelijk

cas

gewoon afgeknipt  ???  hmmz... ooit poging tot diefstal geweest, of een verkeerd werkend alarm .  fotos helpen veel!

Japie1992

Ja, ik ga ze vanmiddag maken. Bedankt!

Japie1992

Oke, hierbij de foto's...hoop dat ze duidelijkheid geven.

Eerst een foto van de zender waardoor ik denk dat het een Guard 2 systeem is.

Hier een foto waarop de ontvanger te zien is:

Hier de rechterkant onder het dashboard:

En hier de linkerkant onder het dashboard:

Oke, hoop dat het zo wat duidelijker is..

snix

Voor het guard II alarm (wat ik zie aan de ab) zit je nu verkeerd te kijken.
Je moet onder het dashboard kijken aan de bestuurders kant, dan helemaal achteraan bij de pedalen naar boven kijken daar zie je relais daar moet iets zitten met 210/211 er op. En daar moet een kabel inzitten.
De ontvanger die nu op de foto staat is niet van het alarm. (geen idee waar wel voor herken het niet als volvo onderdeel) kan eruit!!
Zoek even verder op inleren of programmeren van guard II ab's voer dat uit en dan moet het allemaal weer kloppen. Misschien is de batterij leeg van de ab.
Soms is het zo dat het relais van de guard II gewoon stuk is. Dan kun je blijven proberen maar dan gaat het niet meer werken. Dan moet je even een nieuw relais zoeken.

Japie1992

Oke, gelijk even gekeken en geen relais 210/211 gezien. Wellicht zit dat ding er gewoon niet in?
Hier een foto, hij was lastig te maken (haast geen ruimte)

Ik zag daar ook los hangende kabels...2 groene kleine en een dikke gele...

MrCain

Anders s op de "ontvanger" tegen t glas kijken wat daar op staat => heb ook guard II alarm en bij mij is dat kastje een sensor die het geluid van brekend  glas dedecteerd  8)

BTW: daar achter dat stekkerblok moet ergens een zwart dubbel relais zitten met een groene stekker in t midden, dat is als t goed is je alarm regelkastje.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

cas

op de enerlaatste foto zie je het blok met de relais. Daar moet er 1 in zitten waar je een stekker IN kan doen. is het niet die bruine? je moet er echt even voor ondersteboven gaan liggen om het goed te zien. voor de guard moet je dus idd daar zoeken. voor het standaard lock en unlock rechts..... maar dan zat je nog verkeerd. Daarvoor moet het handschoenenkastje "eruit". Jij zat, eronder  ;) 

appart, dat kastje rechts.... niet ? Snix... dan moet er toch het driehoekje op je raamstijl links zitten? of is dat weer een ander systeem  :eusa_think:

haasje

@Mrcain: Zo op de foto te zien zit er geen alarmrelais in de auto (zie een na laatste foto, hoort boven relais 213 te zitten).

@cas: Een guard 2 heeft geen kastje bij het raam, dat is alleen bij een guard 1 systeem. De set die jij in de auto hebt (basisalarm) kan ook voorzien zijn van een alarmrelais, deze zit dan ook op positie 210/211.