Op hoge poten: het leven met een V70xc

Gestart door FLA, 19-11-2011 15:28:21

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Zijn jouw foto's gemaakt bij de brug van Eibersburen over het Magrietkanaal?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FLA

Citaat van: Jack v op 21-11-2011 20:36:02
Zijn jouw foto's gemaakt bij de brug van Eibersburen over het Magrietkanaal?

Ja. Ik woon "in de buurt".

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FLA

Citaat van: henry classic v70 op 21-11-2011 20:01:10
Mooie sjieke wagen :eusa_clap:
Bij zo'n sjieke verschijning horen eigenlijk ook sjieke velgen; Tethys zouden wellicht mooi staan alleen zijn die ET49 (wel op te lossen dmv spacers...)

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/126/7384/7384735/339cljje-20800.jpg

Vraag me af of deze velgen ook mooi onder een xc staan. Overigens zijn dit net de Alpina velgen die een kameraad van mij onder zijn 750li heeft. Ook niet verkeerd.

FLA

Zo, even het lijstje bijgewerkt. Vandaag in de (lappen-)wasstraat 2 naafkapjes verloren. Ik twijfel nu over de originele naafkapjes....

...òf toch "nieuwe-stijl" naafkapjes.

Ben

)()()sT

BBS

Ik weet het niet, ik denk dat ik voor die nieuwe zou gaan. Wel samen met het blauwe logo voor in de grill ;)
Volvoloos....

FLA

Ik had het nieuwe type onder mijn R, stond super, maar die had ook de donkere comets. Toch maar de originelen nemen dus? Anders is het net botox op zo'n ouwe bak...

mehn

De oude natuurlijk. Dat is het eerste wat ik veranderd heb bij de Titans :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Citaat van: FLA op 07-01-2012 21:39:33
Ik had het nieuwe type onder mijn R, stond super, maar die had ook de donkere comets. Toch maar de originelen nemen dus? Anders is het net botox op zo'n ouwe bak...

Ik heb ze ook onder de R, maar de XC-grille heeft ook dat nieuwe logo. Jouw grille heeft nog het oude logo, dus qua detail is dan de oude naafdop beter 8)

Eric Kubbe

Mooie auto en uitvoering. Recent is mijn 850 overleden en ben ik in mijn XC gaan rijden, welke ik een klein jaar gelden had aangeschaft, maar meteen geschorst. Deze kon ik zo goedkoop krijgen dat ik hem niet kon laten staan. Ik heb er wel werk aan gehad om hem weer goed te krijgen maar hij is nu bijna zoals ik hem wil hebben, dat zal ik binnenkort wel mededelen in een ander topic( even voorstellen). Maar het leuke is dat deze auto een kopie is van de jouwe, zowel qua kleur als uitvoering en opties :). Veel succes en rij plezier. Overigens heb ik de nieuwe cupjes aangezien ik ook het nieuwe logo op de gril gemonteerd heb.

Piere

Kwijl zeg, ik begin de '98 XC's meer en meer te apprecieren, zo'n groene is wel strak zeg :o :eusa_clap: :eusa_drool:

Enneh, oude kapjes gaan mooier staan idd ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

FLA

Vandaag de nieuwe naafkapjes opgehaald bij de dealerT. Wat een onzin dat zoiets €46,- moet kosten. Had ik van te voren niet nagevraagd en ook geen korting bedongen (wat eigenlijk onderdeel van mijn dagelijks werk is, ach zo zie je maar: bij een schoonmaakster is het ook een zooitje thuis en een schilder heeft ook rotte kozijnen...).

Wat mij opvalt: ik stond gisteren naast de V70 10 klepper bifuel van mijn neef (niet op dit forum) en mijn XC is niet hoger. Lijkt zelfs lager. Hoort dit eigenlijk wel?

Citaat van: Piere op 08-01-2012 21:41:05
Kwijl zeg, ik begin de '98 XC's meer en meer te apprecieren, zo'n groene is wel strak zeg :o :eusa_clap: :eusa_drool:

Ja, hoe langer je er naar kijkt hoe mooier die kleur wordt. Ik had een lichte voorkeur voor NBP maar ik ben blij dat ik een DOP gevonden heb. Je moet hem wel schoon houden want het lijkt vrij snel dof.

Citaat van: Eric Kubbe op 08-01-2012 20:48:06
Mooie auto en uitvoering. Recent is mijn 850 overleden en ben ik in mijn XC gaan rijden, welke ik een klein jaar gelden had aangeschaft, maar meteen geschorst. Deze kon ik zo goedkoop krijgen dat ik hem niet kon laten staan. Ik heb er wel werk aan gehad om hem weer goed te krijgen maar hij is nu bijna zoals ik hem wil hebben, dat zal ik binnenkort wel mededelen in een ander topic( even voorstellen). Maar het leuke is dat deze auto een kopie is van de jouwe, zowel qua kleur als uitvoering en opties :). Veel succes en rij plezier. Overigens heb ik de nieuwe cupjes aangezien ik ook het nieuwe logo op de gril gemonteerd heb.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw XC!

Piere

Citaat van: FLA op 11-01-2012 20:06:21
Wat mij opvalt: ik stond gisteren naast de V70 10 klepper bifuel van mijn neef (niet op dit forum) en mijn XC is niet hoger. Lijkt zelfs lager. Hoort dit eigenlijk wel?

Tsja, als ik met myn 10V naast de XC van m'n vader sta lijkt die XC inderdaad niet immens veel hoger, maar als je het echt van dichtbij bekijkt zie je het verschil wel hoor :)

De Nivomats van onze XC zijn wel vervangen een kleine maand geleden, en scheelde toch wel een cm of 2... Dus misschien die es controleren, bij ons was er zelfs een leeggelopen...

Citaat van: FLA op 11-01-2012 20:06:21
Ja, hoe langer je er naar kijkt hoe mooier die kleur wordt.

Dat heb ik ook met mijn Aubergine ;D
Maar DOP staat wel heel erg goed bij een XC, in tegenstelling tot rood bijvoorbeeld :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/