Op hoge poten: het leven met een V70xc

Gestart door FLA, 19-11-2011 15:28:21

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nou.......?

;D

Ik denk dat een standaard hoge *70 idd. niet veel lager zou staan. Al merk je bij de XC toch wel de hogere instap; de reden waarom mijn vader 'm rijdt.

Piere

Ik dacht eerst ook een foto te posten ter vergelijking, maar mijn 850 is ondertussen ook al verlaagd :eusa_whistle:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

FLA

Zo, weer even een update. Van de week even een diagnose laten doen door mijn Volvo-monteur. Ik heb een (stoer klinkende 3" downpipe-achtige) brom wat een gevolg zou kunnen zijn van een versleten motorsteun. Blok ligt er in zoals het hoort, redelijk recht. De onderste motorsteun rechtsonder op het subframe heeft een slijtplek op het plaatje waar de motorsteun op bevestigd zit (bij een niet-AWD zit hij volgens mij rechtstreeks op het subframe?). Overige motorsteunen zijn ok. Dit is het plaatje tussen motorsteun en subframe:

Dit is de onderzijde van de motorsteun:

Het rubber van het motorsteun lijkt verder in orde. Is dit een oude slijtplek of kan dit toch veroorzaakt worden door de huidige motorsteun. Jullie enig idee?

Tevens op zoek naar 2 nieuwe aandrijfassen. Nieuwe bij de dealert voor linkerzijde kost €420,-, maar ik heb ook bedragen gehoord van ca. €200,- en dan krijg ik hetzelfde alleen zit het dan niet in een blauwe doos met VOlVO erop. Iemand nog een adresje of een setje goede 2e handse voor een AT?

FLA

Afgelopen 2 weken is er veel gebeurt, maar om nou te zeggen dat alles beter is geworden...

Ok even een kleine update. Dinsdag 6 maart rij ik 's ochtends naar mijn werk. Binnen een paar honderd meter zie ik (op een provinciale weg) dat mijn temperatuur snel oploopt. Ik ben op de eerstvolgende mogelijkheid gestopt maar het leed was al geschiedt. Een geiser uit het reservoir van de koelvloeistof en een ontzettend heet blok. Overigens géén rookpluim achter mij aan. De ANWB gebeld en samen naar een, door de ANWB-man aanbevolen, garage gereden. Om een lang verhaal kort te maken... een of meerdere schoepjes van de waterpomp zijn afgebroken. Gevolg: kromme cilinderkop en alle bijbehorende ellende (zie 1e post) met een totale rekening van €2031,34. Slik. Dag spaarloon, dag vakantie. Auto donderdag 15 maart weer opgehaald, rijdt weer prima.

Woensdag 21 maart de linker aandrijfas vervangen en de rechter homokineethoes (dit was gepland). Ik had de hoop dat de ratel linksvoor hiermee opgelost zou zijn maar helaas bleek bij de proefrit na het vervangen van de genoemde onderdelen dat dit niet zo is. Bij een bocht naar rechts en de laatste paar dagen ook rechtuit is een irritante ratel hoorbaar bij het gasgeven. Het klinkt als een stangetje wat tegen een ander draaiend deel aantikt/resoneert. Dit is bij elke snelheid, in elke versnelling. Wat kan dit zijn? Wiellager? Veerpoot(lager)? Volgende week laat ik hier op nieuw naar kijken maar wellicht dat ik mijn Volvo-monteur wat gerichter kan laten zoeken?

Dan nog wat: Gisteravond start ik de auto (had stilgestaan van 16:30 tot 22:45, dus koude motor). Het starten gaat niet lekker en klinkt alsof iemand zich in een sparerib verslikt... Meteen het lambda-lampje aan en de fan begint te loeien en gaat ook niet meer uit. Ik rij voorzichtig naar huis en mij valt op dat binnen 30 seconden de temperatuurmeter op zijn normale stand staat waar hij vervolgens de hele rit ook netjes op blijft staan. Vanochtend is het nog niet veel beter dus ik heb hem vandaag lekker laten staan. Maandag maar even uitlezen bij de dealer, want dat kunnen ze niet op zaterdag... Zucht. Olie en koelvloeistof zijn goed. Jullie enig idee?

Beetje kwalitatief uitermate teleurstellend!

Jack v

je temp sensor is denk ik een beetje van slag. Heb er heir wel 1 liggen voor je.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Ewout Schalkwijk

Temperatuur sensor defect?

Duh, al weer twee reacties toen ik op 'verstuur' drukte... Nouja, 3x genaaid houdt beter. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

FLA

Citaat van: Jack v op 24-03-2012 18:40:10
je temp sensor is denk ik een beetje van slag. Heb er heir wel 1 liggen voor je.

Zit die in het thermostaat?

Broabander

Vlak eronder. Je ziet hem als het goed is zitten als je onder de thermostaat kijkt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

FLA

Kan je hier een week (ca 400km) mee doorrijden?

Jack v

Zou ik niet doen. Hij kan te arm of te rijk lopen en beide keren kun je motorschade/ katschade krijgen :eusa_naughty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FLA

De temperatuursensor hebben we vervangen. Nou ja, eigenlijk heeft Jack dat gedaan, waarvoor dank!  ;D Het lambda-lampje bleef nog even hangen en is vandaag, na uitlezen, gereset bij de dealer.

CrosssCountry 2.5T

Zozo FLA, jij hebt een dure maand Maart achter de rug!

En groen is ook mooi hoor!

Waar ben je voor die beurt geweest?

FLA

Citaat van: CrosssCountry 2.5T op 28-03-2012 19:04:16
Waar ben je voor die beurt geweest?

Bedoel je het "cilinderkop-avontuur" of wat anders?

FLA

Lijstje bijgewerkt met werkzaamheden van 5 april 2012.

Vandaag de xc weer opgehaald, rijdt weer heerlijk. Alleen moet ik de muziek wel wat harder doen om mij niet groen en geel te ergeren aan de eerder vermelde rammel, dit was dus niet een veerpoot- of wiellager. We hadden nog even de goede hoop dat het bij de spanrollen van de multiriem vandaan kwam, is ook vervangen.

Wat het dan wel is? Koppelomvormer?