CD-Wisselaar geeft "No Disc"

Gestart door Hen3, 29-06-2004 23:51:19

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Die stekker die uit de kofferbak komt, komt bij mij weer in beeld achter de asbak. Als je de zijpanelen in het voetenruim wegneemt (vloerbedekking even netjes wegvouwen) kan je daar een blok zien zitten waar de stekker van de radio inzit en de stekker van de wisselaar.

Hen3

;D Hij doet het weer  ;D

Ik heb hem uit elkaar geschroefd om het geheel eens goed schoon te maken. Er zat nu echter helemaal geen sjoechem meer in. 1 cd was uit het magazijn getrokken en ergens halverwege blijven steken - nog niet op de speler zelf geplaatst in ieder geval. Drukken op de eject-knop had geen effect. Ik heb toen de cd teruggeduwd in het magazijn en het magazijn handmatig verwijderd (nee, zonder geweld  :P). Nog steeds weinig aktie, ook het opnieuw plaatsen van het magazijn had geen enkel effect... het ding bleef dood....
Ik heb toen de lade (het gedeelte dat op en neer beweegt om 1 van de 6 cd's uit het magazijn te halen in de bovenste stand gezet (gewoon door te draaien aan het motortje dat hem verplaatst) en toen de spanning aangesloten. Wat denk je? Hij pakt een cd uit het magazijn en gaat spelen!!

Ik vermoed dat hij in een of andere stand stond waar hij niks mee kon... Hij doet het in ieder geval weer!!

Nu moest 'ie natuurlijk als de wiedeweerga ingebouwd worden... onder protest van mijn vrouw ("gezellig zo'n zondagavond") toch maar in de kofferbak gedoken. Ik heb wat panelen verwijderd en de bekabeling blootgelegd. Op die manier kon ik de kabel voor de wisselaar verplaatsen. Zoals in een vorige bericht gemeld kwam deze in het linker compartiment uit, waar mijn wisselaar niet in past. Een verlengkabel was dus toch niet nodig :D
De wisselaar is nu gemonteerd onder het voorste vloerluik boven het reservewiel.
Ook tijdens een testrit (met hobbels) bleef alles werken! Eind goed al goed  :)

Nu heb ik toch een mooi audio-setje in m'n V70... Een SC-901 bigfront met 3CD-wisselaar en cassette in het dashboard, een 4 x 60 Watt versterker onder de passagiersstoel en een 6CD-wisselaar in de kofferbak, alles origineel Volvo!
Mooi geluidje in ieder geval!! In 3 delen gekocht voor een totaalprijs van €393,= (nieuwprijs van alleen de SC-901 is geloof ik al €1100,=!)

Bedankt voor jullie reacties!

P.S.
Even een bedankje voor mijn vrouw natuurlijk voor haar geduld :-*
Ze vindt trouwens de forumsticker achterop niet mooi. >:( Quote: "we hebben toch geen 850, dan plak je er toch niet zo'n sticker op!" Ik had haar reactie al een beetje verwacht, dus ik heb 'm bij de post onderschept en in een onbewaakt ogenblik opgeplakt  ;)
En nee, ik ben niet bang voor mijn vrouw ::) Echt nie! :-X

De sticker blijft natuurlijk wel gewoon zitten nu....

thuur

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel luisterplezier gewenst!

Ook voor je vrouw  ;)

Gr 8)