S70 2.5T aut. LPI Lambda fout blijft komen

Gestart door Rvd, 19-11-2011 20:10:50

Vorige topic - Volgende topic

Rvd

Al geruim een jaar heb ik mijn vialle LPI installatie in de auto en loopt in princiepe perfect tot het moment dat ik afgelopen zomer een lambda fout kreeg in de bergen.
Bij thuiskomst gelijk uitlezen kreeg de foutcode P0505 (stationair regelaarklep). Fout gereset maar fout bleef terug keren.
Terug naar de gasboer, deze bleek verkeerde injectoren geplaatst te hebben. Vervangen voor witte en weer tuffen. Lambda fout bleef terug keren dus vervolgens de stationair regelaarklep vervangen. Ook hierna bleef de fout terug keren.
Verder storing gaan zoeken, kwam ik er ook achter dat de pakking tussen het gasklephuis en het spruitstuk valse lucht trok en foutcode gaf aan storing op de MAP sensor ofsow. De dealer wist mij te vertellen dat het de luchtdruk sensor ofsow was (rechts voor bij de koplamp gemonteerd).
Nieuwe pakking erin gezet en fout komt weer terug.

Deze storing komt telkens terug als de auto stationair in stand P staat. Toertal varieert dan tussen de 1000 -1200 rpm. Tot nu toe is het wel telkens als de auto op LPG loopt.

MAP sensor ondertussen besteld en uit voorzorg ook vacuumslangen bij de turbo.

Wie kan mij helpen meedenken wat het eventueel nog meer of anders zou kunnen zijn???

-D©©©L-

De barometrische sensor is niet de MAP sensor; dat zijn twee verschillende zaken.
Voor zover ik weet heet een 1997/1998 2.5T helemaal geen MAP sensor.
Welke foutcodes werden er opgeslagen ?   "blah, bla, ofsow" is wat vaag.

De motor loopt op benzine stationair wel netjes 850 rpm met de bak in P ?

daytonawim

Als ik goed begrijp loopt jou auto ergens tussen de 1000 en 1200 Rpm stationair ?

Als dat idd zo is zou ik eerste eens het vacuum gedeelte goed nalopen, ook of alle
gaatjes op je vacuum toren zijn afgedicht.

Rvd

De dealer heeft het onderdeel voor me besteld. pressure sensor 6842539.
De motor loopt op benzine geen 850 rpm. eerder 900- 950 rpm met de bak in P

Wat doet die barometrische sensor? En zit die ook op die plaats?

-D©©©L-

Citaat van: Rvd op 19-11-2011 20:22:54
De dealer heeft het onderdeel voor me besteld. pressure sensor 6842539.
De motor loopt op benzine geen 850 rpm. eerder 900- 950 rpm met de bak in P

Wat doet die barometrische sensor? En zit die ook op die plaats?

Barometrischesensor zit aan de rechter motorkap sluiting, los van een foutcode kan de ECU heel goed zonder.
bijna 100% zeker dat je een vacuumlek hebt, mag hopen dat de dealer je dat ook gezegd heeft.

Rvd

Morge eerst maar eens even de eerste 2 vacuumslangen vervangen.
Maar de uitlezing heeft ook een map sensor gedecteerd (wat dat dan ook zijn mag). Zou hier het een en ander soms toevallig samenvallen?

-D©©©L-

Citaat van: Rvd op 19-11-2011 20:39:56
Morge eerst maar eens even de eerste 2 vacuumslangen vervangen.
Maar de uitlezing heeft ook een map sensor gedecteerd (wat dat dan ook zijn mag). Zou hier het een en ander soms toevallig samenvallen?

Het uitlezen geeft een foutcode. Welke ?

Rvd

heb de foutcode niet gezien. Stond wel met grote letters MAP SENSOR. heb even meegekeken over de schouder. En de foutcode P0505 stond er ook. Dat is die stationair regelaarklep.

francois

zou toch zeggen vacuum lek ergens  ???

grfr

Rvd

Heb vandaag even in de draaibank het hulpgereedschap nagemaakt van de dealer om het inlaatsysteem af te persen. Plantenspuit sop erbij en zoeken maar!

Jack v

Citaat van: Rvd op 19-11-2011 21:48:04
Heb vandaag even in de draaibank het hulpgereedschap nagemaakt van de dealer om het inlaatsysteem af te persen. Plantenspuit sop erbij en zoeken maar!
Heb je een foto van dat tooltje?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rvd

Zou graag even een plaatje willen posten maar kom er zo snel ff niet uit hoe ik dit moet doen.

Komende week:
- alle vacuum slangen vervangen
- Sensor 6842539 (pressure sensor) vervangen

Hopen dat de roffel dan weer goed blijft roffelen

daytonawim

Gewoon even een setje slangen bij Marc ( ET ) bestelen voor 25 euro ben je klaar en heb je alle slangen en klemmen.

(wel effe vragen of de dikke vacuum slang wat langer kan)

Gezien jou klacht, zou ik echt even alle vacuumslangen vervangen, ook even de turboinlaatslang er even uithalen en de sensor in
de onderzijde goed schoonmaken.

Rvd

De eerste slang vervangen (de slang met de 2 klepjes erin) maar kwam er achter dat de slang vanaf het spruitstuk naar de rem bekrachtiger half opengescheurd was. Deze maar gelijk besteld en zag in de onderhoudshistorie dat de bougies er ook als 65000 inzitten. Deze 2 dingen van de week gelijk maar even aanpakken.
Andere vacuumslangen wil ik einde van de week even doen

Rvd

De vacuumslangen van de turbo + vacuumslang vanaf het spruitstuk naar de rembekrachtiger vervangen.
Heeft geen oplossing geboden. Roffel loopt nog steeds 1100 rpm stationair.
Verdenk toch de map sensor / barometische sensor ervan.

Wat vervangen tot nu toe:
- vacuumslangen t.b.v. van de turbo
- vacuumslang met klepjes t.b.v. de evap
- vacuumslang t.b.v. de rembekrachtiger
- pakking tussen gasklephuis en spruitstuk
- stationair regelaar klep

Heeft er iemand nog ideeen?