kachel doet vreemd alleen bij vochtigweer

Gestart door franklin, 20-11-2011 00:02:45

Vorige topic - Volgende topic

franklin

hallo allemaal,

ik ondervind sinds een aantal dagen het volgende probleem

als ik mijn verwarming aan heb valt die na ongeveer 5 min uit en doet dan helemaal niets meer als ik de auto uit zet en hem weer opnieuw start werk de kachel weer
als ik de draai knoppen verstel hoor je een tik ergens onder het dashboard maar hij reageert niet

wat kan en zal het probleem zijn

gr franklin

cas

je ecc paneel zelf...? ken je niet iemand met zelfde auto. even uitwisselen is vrij simpel.
kan ook zijn dat je ergens een palletje hebt die is afgebroken, dat kan de tik verklaren. Maar uitvallen....  :eusa_think: 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Eerst foutcodes uitlezen. Waarschijnlijk een te zwaar draaiende fan, niet te lang mee doorrijden anders kost het nog meer centjes..

Gr ;)

cas

Citaat van: thuur op 20-11-2011 01:35:34
Eerst foutcodes uitlezen. Waarschijnlijk een te zwaar draaiende fan, niet te lang mee doorrijden anders kost het nog meer centjes..

Gr ;)

maar nathuurlijk  ;D  foutcodes... knipperen je lampjes in het ecc panneel?  linkje hieronder even goed doornemen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46058.0.html

franklin

ik heb nog steeds het probleem met mijn kachel
alleen ben ik er nu wel achter wanneer er een probleem met de kachel op treed
dat is namelijk wanneer het regent dan houd de kachel er na een paar min mee op als het droog is
werkt die gewoon naar behoren

wat kan dit zijn.

gr.franklin

Lampje

Open je parafaan eens. Als er troep in ligt dan is de kans groot dat het overloopt naar je ventilator. Bij mij was het iig een zwembad en vervolgens...
...ging de ventilator raar doen. Week later einde oefening.

MVeldhuis

Heb je de ventilator al bekeken zoals je ruim 2 weken geleden is geadviseerd, evenals dat je toen de tip kreeg er niet te lang mee door te rijden?

Lampje

Heb je een goede schuimblusser en een sleuteltje 10 bij je voor noodgevallen? Zo zuur als je je -pool van je accu niet loskrijgt terwijl je je auto voor je ogen ziet afbranden ::)

cas

Citaat van: Lampje op 07-01-2012 11:10:49
Heb je een goede schuimblusser en een sleuteltje 10 bij je voor noodgevallen? Zo zuur als je je -pool van je accu niet loskrijgt terwijl je je auto voor je ogen ziet afbranden ::)

ik was verbaast hoe sterk ik was toen mij dat gebeurde  ;D  met een enorme ruk, de plus losgekregen in de niet normaal smerige rookontwikkeling die zo snel plaatsvindt  :o

franklin

Citaat van: MVeldhuis op 07-01-2012 09:44:48
Heb je de ventilator al bekeken zoals je ruim 2 weken geleden is geadviseerd, evenals dat je toen de tip kreeg er niet te lang mee door te rijden?
dat heb ik alle maal gedaan er zit een nieuw interieur filter in
alleen was ik vergeten de parafaan na te kijken die heb ik inmiddels schoon gemaakt
ook heb ik alle ventilatie rooster schoon gemaakt. 

wat is dat nou voor een antw. vraag om hulp en niet om deze onzin dingen

cas

Citaat van: franklin op 07-01-2012 17:34:47
Citaat van: MVeldhuis op 07-01-2012 09:44:48
dat heb ik alle maal gedaan er zit een nieuw interieur filter in
alleen was ik vergeten de parafaan na te kijken die heb ik inmiddels schoon gemaakt
ook heb ik alle ventilatie rooster schoon gemaakt. 

wat is dat nou voor een antw. vraag om hulp en niet om deze onzin dingen

Echt helemaal onzin is het niet, Dat antwoordt kreeg je alleen omdat het voor ons onduidelijk was of je de andere punten nou had afgewerkt, zodat wij weten dat we ook niet voor jan met de korte achternaam meedenken  ;)  En ergens ook een goed bedoeld advies, want dit probleem kan daartoe leiden. Hij wilde je alleen maar wat meer puschen om er wat mee te doen. Wijs is om , als je een topic start, ook het verloop te melden.

Lampje

Sorry Franklin voor de harde toon, maar ik kreeg een soortgelijk advies hier, alleen milder; ik liet het verloop tijdig horen en ondernam direct actie door te vragen of iemand een ventilator had. 24 Uur later was ik bij Dirk een nieuwe aan het inbouwen. Binnen 24 uur was misschien ook wat overdreven, maar besef dat onze roffels op leeftijd zijn.

De kans dat er brand ontstaat is gewoon groter dan bij een splinternieuwe (er zijn vast wel verhalen die het tegendeel vertellen, maar die mensen hadden tenminste garantie ;D )

Om terug te komen op het soort blusser, da's geen grap, maar een bewuste uitlating. Wat je ook doet, blus in ieder geval niet met poeder want dan gaat alle electronica naar de haaien :eusa_whistle:

HanV70

Al gekeken of de afvoer aan de onderkant van het kachelhuis goed doorloopt.