Tijdsduur overschakelen van benzine naar LPG

Gestart door mulder850, 20-11-2011 22:05:48

Vorige topic - Volgende topic

mulder850

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat het overschakelen van benzine naar LPG net zolang duurt bij een warme motor als bij een koude motor? (ongeveer 4.5 min)

Ik ben in het bezit van een V70 automaat van 1997 met een Vialle LPi installatie.
Sinds ik de auto heb brandt het lamda lampje. De auto rijdt echter perfect. Ook het overschakelen van benzine naar LPG gaat goed. Alleen als de motor warm is en ik zet de motor uit (bijvoorbeeld bij het tankstation) dan duurt het weer de volle 4.5 minuten voordat de motor overschakelt van benzine naar LPG. Al met al kost dit bijhoorlijk veel benzine. Mijns inziens moet bij warme motor al binnen een minuut overgeschakeld worden op LPG. Is dit een kwestie van de lamda sonde vervangen of kat er iets anders aan de hand zijn?

razorx

Ik zou beginnen met de foutcodes uit (laten) lezen.

Ludo

Ik heb al vaker geschreven, wat hiervan de oorzaak is.

cas

Citaat van: Ludo op 21-11-2011 09:07:45
Ik heb al vaker geschreven, wat hiervan de oorzaak is.

jij schrijft wel vaker dingen meerdere malen Ludo  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

mulder850

Aha. Dus als ik het goed begrijp kan het branden van het Lamda lampje mogelijk de oorzaak zijn. Als de lamda sonde niet goed zijn werk doet dan wordt er mogelijk geen signaal verstuurd die er voor moet zorgen dat er wordt overgeschakeld. Vandaar dat er de volle tijd op LPG wordt gereden.

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat het NTC weerstandje stuk is. Als ik het bericht van Everlast lees dan kan de firma Mesman er nieuwe software opzetten. Kortom: eerst maar eens laten uitlezen.  :)

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.