Chip aanpassen bij andere downpipe en uitlaat?

Gestart door TTT242, 30-06-2004 11:18:51

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Moet ik mijn chip (Rica) laten aanpassen als ik een 3"downpipe en sportuitlaat monteer? Turbo is standaard.
Ik dacht enkel chip aanpassen bij andere turbo?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

M a r c

Citaat van: TTT242 op 30-06-2004 11:18:51
Moet ik mijn chip (Rica) laten aanpassen als ik een 3"downpipe en sportuitlaat monteer? Turbo is standaard.

Is niet noodzakelijk maar wel aan te raden. Turbo spoelt immers veel sneller op.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Entuscan

Voor de sportuitlaat niet. Voor de downpipe ... tja ik denk niet dat het veel verschil maakt.
Er zijn er toch ook die DP op een standaard chip wagen hebben. zonder problemen.

Het is waarschijnlijk net dat ietsje beter met aangepaste chip, maar niet zo dat je DADELIJK terug naar rica moet.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Peth©oni

Citaat van: TTT242 op 30-06-2004 11:18:51

Advies is van wel.....

Zippo

Zeker doen!
Dat scheelt een aantal PK's! :D

Zippo

TTT242

Ga het eens allemaal opnemen in mijn "wat ga ik in de zomervakantie allemaal doen" programma. Iemand enig idee wat Rica vraagt voor het aanpassen van een Rica chip? Want ik heb nog zoiets als "maximum te spenderen bedrag zomer 2004" in de schuif liggen! 8)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

martijn.

Wanneer je de chip van Rica hebt, is dat normaal gratis.

Johann

Citaat van: martijn. op 01-07-2004 18:37:15
Wanneer je de chip van Rica hebt, is dat normaal gratis.

Dat zeg je verkeerd, Als je de chip hebt en de downpipe bij hun koopt dan passen ze het zo aan.

martijn.

denkweb

Mwoh, als je daar netjes over in overleg treed komt dat vast ook wel goed lijkt mij... (toch?)

petertje

Wie weet wat rica ongeveer rekent voor het aanpassen van de software na het monteren van een 3"DP.
de pijp is niet door hun gelevert en gemonteerd maar de auto is een paar maanden terug wel door hun gechipt.

iemand hier ervaring mee???

Dank, Petertje.

Johann

Citaat van: petertje op 04-06-2005 17:07:39
Wie weet wat rica ongeveer rekent voor het aanpassen van de software na het monteren van een 3"DP.
de pijp is niet door hun gelevert en gemonteerd maar de auto is een paar maanden terug wel door hun gechipt.

Dank, Petertje.

Dan pak je toch de telefoon?

JCviggen

Ik ben er voor precies hetzelfde geweest enkele weken geleden. Remap van een chip is gratis, regardless of de pijp bij hen is gekocht of niet!

Moet wel zeggen dat al wat ze bij mij hebben gedaan een proefrit was met turbodrukmeter er aan om te kijken wat voor druk ie deed, en na afloop vond Roeltje het zo goed en beter niks aan veranderen.....nou ok, mij goed. Had ik wel ff de 50€ brandstof om naar daar en terug te rijden kunnen besparen :(
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

petertje

Citaat van: Johann op 04-06-2005 17:32:04
Citaat van: petertje op 04-06-2005 17:07:39

Dank, Petertje.

Dan pak je toch de telefoon??

Ja ok, aleen niet meer op zaterdag om 5uur. (maar dit forum is ook een stukje tijdverdrijf ;D)

RonnieDuck

Een T5-R rijder die over brandstof zeurt???

kan ook een chevrolet matiz nemen!!!!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid