Welke auto bouwjaar 1986 of 1987

Gestart door daytonawim, 21-11-2011 22:53:20

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Wij zijn aan overwegen of we niet een belastingvrije (met de nieuwe regeling) bijna belastingvrije
auto moeten gaan aanschaffen.

De Volvo wordt erg duur, we rijden er weinig mee, maar kunnen helaas niet zonder auto   >:(
dus schorsen gaat het niet helemaal worden.
.
Zit zelf te denken in de hoek van een audi 80 of 100 ( met verzinkte koets).

En '86 er  zou Benzine, LPG of Diesel kunnen zijn en '87 er eigenlijk alleen Benzine.

Tja en de S70 verkopen of inruilen  :eusa_think: :eusa_think:

Tips of ideeen zijn van harte welkom.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Boeijke

Jammer Wim.

Zou de S70 dan schorsen als je em ergens kunt stallen tot betere tijden. Zo'n mooie auto

Willem

MVeldhuis

Tja, wil je nog een beetje comfortabel de wereld rond (niet te vergelijken met je volvo) dan zijn eigenlijk alleen de audi 100 of een s-klasse een optie. Wil je iets minder comfort heb je zat keuze uit een hele bult benzjes, wat audi's en vw's en zelfs wat volvo's.

antraciet

De maandlasten zijn best fors, maar hoeveel afschrijving heb je nu? En hoeveel moet je in de volgende auto stoppen om m naar je zin te krijgen?

R.Bijl

ok,je gaat de houderschapsbelasting im je zak houden en wellicht is je verzekeringspremie voor de s70 wat hoger.

volgende punt, een auto van 1986 of 1987 moet ook geld bij.tel daarbij op dat hij door de leeftijd ook mogelijk wat meer storingen gaat vertonen en dus de onderhoudskosten weer omhoog gaan en dus ben je uiteindelijk net zo nat.

mijn visie is een auto van die leeftijd voor de fun erbij anders lekker met je s70 blijven rijden....

suc6 met je beslissing
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

ulkeman

een 87 740 koop je voor weinig.

als voorbeeld mijne:
een estate 740.
aanschaf prijs 150 euro.
kosten andere versnellingsbak 50 euro.
olie 25 euro
nieuw apk.

volgens mij rij je dan heel goed koop en nog best comfertabel ook.
dat gekke ding van mij uit 87 heeft gewoon airco en stoelverwarming ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Sbv

was het niet max 1-1-87, dus eigenlijk alles van daarvoor

Boeijke

Citaat van: Sbv op 21-11-2011 23:50:20
was het niet max 1-1-87, dus eigenlijk alles van daarvoor

Ja

Snellebaksteen

En dat is dus veranderd. Lees het topic over klassiekers in de schuur maar even.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rpakuypers

Ik kocht 4 jaar geleden een 740-GL uit maart 1987 van de eerste eigenaar met 92.000 km op de klok voor 1400 euro. Had maar liefst bijna 10 jaar stil gestaan (eerste eigenaar was een accountant en overleden in 1997) en toen heeft zijn vrouw hem in de garage gezet. Buiten een kras op de deur en 2 kleine gaten in de bodemplaat boven de uitlaat is hij verder is smetteloze staat en op het Amerikaanse stuur na en het turbo-interieur geheel standaard. Als de rode 855 klaar is dan gaat deze naar Maastricht en krijg ik mijn 740 weer terug. Dan wel met 200.000 op de teller .............. die laat ik vervolgens een paar jaar staan, mik er een dubbele Weber op en dan lekker cruisen op zondag als hij 30 jaar is.

Groet,
Roger die genoegen neemt met standaard Volvo's

haasje

Waarom wachten tot hij 30 wordt, er komt toch een overgangsregeling waardoor een 87-er met 26 jaar oltimer wordt?

MVeldhuis

Boeijke

rpakuypers

Citaat van: Boeijke op 22-11-2011 00:39:36
Citaat van: MVeldhuis op 22-11-2011 00:28:03
En waarom een dubbele Weber?

Het geluid?

Een fatsoenlijke carburateur zonder alle slangen en geneuzel. Heb verder goede ervaringen met een dubbele Weber die ooit op en oude Celica zat .... ben benieuwd of al die regelingen echt wel doorgang vinden  :P

Groet,
Roger