bagage afdekhoes

Gestart door rittenburg, 22-11-2011 18:41:29

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Citaat van: sven0503 op 29-11-2011 18:21:28
ja als jij zo'n soort rolhoes weet te vinden zit je goed.

ik had helaas vanavond een afspraak met iemand voor een 2e hands rolhoes via marktplaats... alles besproken.
totdat hij me gister mailde dat ie 'm al verkocht had.... en bedankt he ...

Thanx, dan ben ik eruit. En nu op zoek naar een mooie hoes voor een mooie prijs.  :eusa_whistle:

Lullig voor je trouwens, maar dat is en blijft een risico met MP-volk. Zo ben ik eens de mist ingegaan met een laptop, alleen had meneer me niet afgebeld. "Oh, sorry, die heb ik vanmiddag al verkocht." 200Km voor Jan L*l...... gereden.......  :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Gijsbert-5

pwberg

Citaat van: Gijsbert-5 op 29-11-2011 21:34:20
Misschien is dit wat?

http://link.marktplaats.nl/507248612

Goede tip, thanx.

Maar eerst volgende week de roffel maar een wegbrengen voor de APK en kijken wat dat gaat kosten. Daarna verder shoppen voor een rolhoes.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

sven0503

:) nieuwe afspraak gemaakt met iemand voor een Rolhoes via MP... -> uit Woerden.

Volgende week ophalen :)

bkop

Simpeler kan het niet.   :eusa_clap:

Bedankt, ik ga er mee aan de slag.

Als het is gelukt (het is toch werken met hout, ijzer, kunststof, een boor en m'n vingers) dan meld ik het hier even.

bkop

Vandaag mijn rolhoes gerepareerd met deuvel, lange parker en bloedende vingers ....

Maar het werkt prima. Ik wilde het natuurlijk extra goed doen en aan beide kanten een deuvel met parker te monteren, maar dâ werkt niet.

Ik heb de deuvel wel vastgelijmd met 2-componentenlijm (voor het goede gevoel.

Bedankt voor de tip !!!  :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

GeertM2

Citaat van: bkop op 29-03-2012 19:43:41
Ik wilde het natuurlijk extra goed doen en aan beide kanten een deuvel met parker te monteren, maar dâ werkt niet.
Waarom eigenlijk niet?

AdG

Sinds vorige week trotse eigenaar van een V70 R AWD Nautic Blue 1997. Vooraf werd ik door de verkoper er op gewezen dat de bagage afdekhoes niet goed meer wilde oprollen. Hulp gezocht en gevonden hier op het forum.

Gisteren de deuvel/schroef methode geprobeerd, het deuveltje gaf al snel de geest, hmmm  :eusa_think: ??

Alternatief gevonden door aanbrengen van een inbussleutel aan beide uiteinden en deze geborgd met vulkaniserende tape (zie foto). Inbussleutels had ik een aantal op voorraad liggen van eerdere aankopen bij IKEA, Dus toch Zweedse onderdelen gebruikt.

C70 2.0T Cabrio 2001 Nautic Blue - 191.000 km
S80 D5 AUT Exclusive '04 Graphite - 312.000 km
V70 R AWD '97 Nautic Blue - 266.560 km

Novofine

Citaat van: koen.s op 14-10-2012 22:23:07
Gisteren de deuvel/schroef methode geprobeerd, het deuveltje gaf al snel de geest, hmmm  :eusa_think: ??

Alternatief gevonden door aanbrengen van een inbussleutel aan beide uiteinden en deze geborgd met vulkaniserende tape (zie foto). Inbussleutels had ik een aantal op voorraad liggen van eerdere aankopen bij IKEA, Dus toch Zweedse onderdelen gebruikt.

http://i238.photobucket.com/albums/ff181/Mercury_Marquis_77/SG-SR-45/IMGP2808.jpg

;D
[/quote]

ja niet helemaal handig vader
daar hebben we het nog wel even over :P

JB

Hey een vraag:

Mijn Bagage afdekhoes is krom, nu wil ik hem uit elkaar halen en weer recht buigen. Maar hoe krijg ik die twee plastic zijkanten eraf?

groetjes

fust850

;D  ;D   :eusa_clap:

Citaat van: AdG op 14-10-2012 22:19:47
.....Dus toch Zweedse onderdelen gebruikt.....

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

JB

Gelukt.. pff,

Aan de twee uiteinde de kleine plastic klepjes eraf halen.
Daar zie je een plastic staafje waarvan je alleen de bovenkant ziet (lijkt op een plus +) die naar binnen tikken.
Hierna kan je de eindkapjes er af trekken.

succes

hertogjan6

Citaat van: JB op 02-06-2013 23:22:34
Gelukt.. pff,

Aan de twee uiteinde de kleine plastic klepjes eraf halen.
Daar zie je een plastic staafje waarvan je alleen de bovenkant ziet (lijkt op een plus +) die naar binnen tikken.
Hierna kan je de eindkapjes er af trekken.

succes

bedankt voor de tip!! Ik ben altijd zo lomp om de kappen er gewoon af te trekken en dan afbreken ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marrrcel

Geniale oplossing, die van Snix. Nu zit ik met het volgende; ik heb twee rolhoezen. Één rolhoes werkt perfect, maar de metalen behuizing heeft ontsierende deuken. De andere is kapot en ziet er van buiten mooi uit.

De kapotte heb ik al uit elkaar gehaald, hier ga ik de fix van Snix op toepassen  :eusa_dance:
Nu wil ik de mooie metalen behuizing op de intacte rolhoes zetten, maar ik ben een beetje huiverig om een perfect werkende rolhoes uit elkaar te halen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Met andere woorden, kan je een goede rolhoes uit elkaar halen en weer monteren?

Bedankt!
Groeten, Marcel

marrrcel

Opgelost: je kunt de metalen behuizing prima omwisselen zonder de veer te ontspannen. Hier plaatjes:

De clips, die de plastic kappen op hun plaats houden

Hier de schroefjes, waar de behuizing mee gemonteerd is (3 st.)

Bij mij was de linkerkant van de hoes opgespannen. De plastic kap aan de rechterzijde kon dus probleemloos verwijderd worden. De linkerkant kan iets naar buiten geschoven worden, terwijl de veer op spanning blijft.

Dan volgt de Snix-Fix, geniaal  :eusa_clap:

Dan rollen maar!

En nog ietsje verder opspannen, hij hangt iets aan de linkerkant.

Snix, bedankt voor de heldere instructies!