Antenne en slecht ontvangst

Gestart door Spijkerhard, 23-11-2011 15:56:32

Vorige topic - Volgende topic

Spijkerhard

Op de 844 zat nog een stompje antenne (geen automatische), en op de radio ontving ik niets.

Heb nu een simpele antenne geplaatst, en ik ontvang nu een een aantal sterke zenders (R1,2,3, Q-music), maar die vallen onder het rijden gedeeltelijk weg.

Is dat zwakke signaal normaal, heb ik dus eigenlijk een antenne met versteker nodig, of kan er iets met de bekabeling mis zijn...?
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

-D©©©L-

hvdmountain

Er kán iets mis zijn met de bekabeling. Maar het kan ook zo zijn dat dit niet het geval is en er een antenneversterker bij moet. Mijn ervaring is dat er meestal een antenneversterker bij moet. Maar, nogmaals, het kán ook aan de bekabeling liggen. Kwestie van doormeten?

The Demon

Houd er even rekening mee dat de zendmast in Smilde vervangen is door een aantal noodmasten en er dus geen optimaal signaal is.
Daarnaast draait Lopik nog steeds niet op 100% maar op 80% dus de dekking in heel Nederland te wensen over laat.

Over het algemeen is het met een antenne/ontvangstversterker zo dat je ook de storing/ruis versterkt en het dus weinig tot niets helpt.

Groet,
The Demon.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

snix

En dan ben ik ook benieuwd omdat je geen electrische antenne hebt. Of je dat wel hebt aangesloten want (iig in een estate) zit standaard een antenne versterker, als je die niet aansluit is het ontvangst ruk (eigen ervaring) en als hij stuk is dus ook. Dan heb je die van Marc nodig.

Spijkerhard

V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Volvoloos....