Lekstroom

Gestart door antraciet, 24-11-2011 20:27:49

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Hallo allemaal

Wat is nog acceptabel qua lekstroom. Gisteren 0,14 ampere gemeten. Alle zekeringen eruit alle relais maar geen verandering. Iemand tips?

groet Arjen

UserID6342

Hoe kan hij een lekstroom hebben als alle verbruikers (buiten de dynamo) afgekoppeld zijn.  Afkoppelen dmv zekeringen en relais eruit dan bedoel ik dat eigenlijk alleen de dynamo nog aangesloten zit op de accu...  Zijn daar de sperdiodes van wel in orde ?  Dus de diodebrug ?

antraciet

Mijn fout. Alle zekeringen stuk voor stuk verwijderd.. :-[ Dynamo is niet magnetisch dus ook niet kapot? Zit een vrij nieuwe in.

UserID6342

Dynamo is niet gezekerd en blijft via de pluskabel verbonden aan de accu..

antraciet

Blijft nog de vraag o,14 ampere lekstroom is dat veel?

Sbv

Nog wat verder gekomen met de accu ?

antraciet

ze willen m daar hebben en dan testen  :eusa_wall: daarna treedt de garantie pas in werking

MVeldhuis

Mij is altijd geleerd dat 0,1 lekstroom nog net acceptabel is en 0,2 zeker niet meer.
Dus uhm tjah, 0,14... ik zou denk ik toch wel even gaan zoeken, heb je geen amperetang? Dan kan je toch zo zien waar je stroom heen gaat?

antraciet

Nee amperetang heb ik niet  :-[

MVeldhuis

O trouwens, wacht je wel met meten een minuut of 10? Sommige auto's moeten even tot rust komen nadat ze op slot zijn gezet, ze gaan als het ware in slaapstand en dat duurt dan even, kan dus zijn dat je de eerste minuten meer meet en onterecht een probleem vermoed.

antraciet

Ik denk dat we zeker een half uur aan het meten zijn geweest en hij liep op van 0,131 tot 0,142

MVeldhuis

En de wagen had de deuren dicht en stond op slot?

antraciet

Ja, alleen de achterklep niet, anders kun je niet meten  ;)

Sbv

MVeldhuis

Citaat van: antraciet op 24-11-2011 21:25:08
Ja, alleen de achterklep niet, anders kun je niet meten  ;)

Maar dan toch wel even het slotje omgedrukt? Anders denkt die domme auto dat je klep los staat en brand je kofferbaklampie.